Man 1.94, ik 1.70 de kleine met 38+4 geboren en 50cm lang. heeft best wel even maat 50 gehad, daarna 50/56 en toen nu zit hij in 56/62
Mijn 2e dochter is met precies 40 weken geboren en was 56 cm. (eerste was dysmatuur, dus daar heb je niks aan) Ze is dus heel lang, maar het maakt vooral het verschil of haar lijfje lang is, of juist haar armen, of benen. Als haar lijfje lang is, zullen rompertjes al snel lastig dichtgaan, bij lange armen en benen worden de pijpjes wat kort, maar dat is minder erg. Een te kleine romper gaat gewoon echt niet dicht Hier kon mijn meisje ondanks haar lengte toch nog vrij lang shirtjes, jurkjes en broekjes maatje 50 aan, maar door haar lange lijfje moest ik de rompers wel echt groter hebben. 1 mooi pakje maat 50 voor na de geboorte en misschien nog 1 reserve pakje in die maat is eigenlijk voldoende denk ik. Maatje 56 doe je langer mee. Ik had regelmatig dat er iets in de wasmand ging wat nog paste en tegen de tijd dat ik het gewassen had moest ik haar er in proppen (en nee, niet te heet gewassen ). Zo jammer vond ik dat... Voor nummer 3 leg ik 2 mooie pakjes in een klein maatje (50/56) klaar en verder wacht ik het maar af. Er zat bij mijn meiden 10 cm en 1 kilo tussen bij dezelfde zwangerschapsduur, dus het kan nog alle kanten op Liefs Elea
met 40 weken (40+1) en ons ventje was een krappe 50 cm en heeft ook een hele tijd maatje 50 gedragen (soms zelfs mt 44, lag eraan hoe het uitviel)
Ons zoontje is geboren op 39+6 en mat 50.5cm. De kleertjes van Petit Bateau maat 50 zijn te klein, die van de Hema zijn echter nog een stuk te groot. P'tit Filou zit goed. Het hangt heel erg van het merk af... De rompertjes van Prémaman zitten perfect. Groetjes!
Mijn zoon is geboren met 38 weken en woog 3kg180 en mat 49cm. Mijn dochter met 40+6 weken en mwoog 2kg895 en mat eveneens 49cm. Mijn dochter is net uit maat 50 en heeft nu dus maatje 56. Ik vind het vrij moeilijk om te zeggen hoe of wat, want sommige kleren vallen groter uit, andere dan weer kleiner. Zou van maat 50 pas iets kopen na de geboorte, als blijkt dat alles écht te groot is.
Jasmine is geboren met 39 weken en 6 dagen. Zij woog 3340 gram en was 51 cm lang. Maat 50 paste haar prima. 56 was vaak nog wat aan de grote kant, maar sloegen we gewoon de mouwtjes wat van om.
Onze zoon is geboren met 40.3 wkn en was 52 cm en woog 3635. Hij paste perfect in maatje 50 en heeft daar toch zeker een week of 4 mee gedaan!
onze zoon is geboren bij een zwangerschap van 39 wk + 4 dagen. Zijn gewicht was 4220 en 52 cm lang en heeft toch nog een aantal weken maat 50 kunnen dragen
Marley is in week 39 geboren. Ze was 50 cm en woog 3710gr Ze ook heeft wel onwijs lange benen (niet van mij haha). Bij sommige maat 50 moesten we plakband plakken omdat deze te groot was. Dit heeft maar een week geduurd, daarna paste ze er mooi in voor ong 4 weken.
Hey hallo, Wij zijn beiden ook lang. Ik ook 1.87 m.. Ik ben bevallen met 42 weken en ook mij werd gezegd dat we een 9 ponder zouden krijgen. Ik droomde al van een bevalling van een peuter, haha. Maar ze was 55 cm en 3600 gram. Er zit veel verschil in pakjes vd zelfde maat. Na 5weken heeft ze nog steeds 50-56 aan. pakjes van 56 is goed en 1 van 50 ook. Ik was van tevoren ook net als jij hier mee bezig, maar dat boeit je dan echt niet meer of ze te grote kleren aan heeft. Als iets echt te klein blijkt te zijn, of te groot, ben je zo naar de winkel... Mijn bevalling ging vrij snel, waardoor ik ad hoc moest vertellen wat ze na de geboorte aan zou moeten, ... en hoe belangrijk ik dat eerst ook vond, met 10 cm ontsluiting en persweeen maakt het geen donder uit wat ze aan heeft. Succes!