In welke week kreeg jij striae op je buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bumba2009, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Ik ben nu in week 30/31 en heb gelukkig nog geen striae ontdekt maar ben bang dat dit nog gaat komen.
    Ik ben in totaal nu al 14,5 kilo aangekomen dus raar dat ik nog geen striae heb toch, normaal rekt je huid daar toch vanuit als je zoveel aankomt in 7 maanden tijd?

Ben benieuwd wanneer t bij jullie verscheen.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb het al vanaf week 18 of 19 of zo... Nog maar 4 kg aangekomen maar ik heb natuurlijk weer zo'n slappe rothuid :(

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb het gekregen met 12 weken. ben nog maar 2 kilo aangekomen toen nog niks. maar idd mijn huid zal ook wel heel erg slap wezen jammer genoeg,
    maar het is voor een goed doel dus maak mij er niet te druk over. ze woren vast minder als je niet meer zwanger bent.
    dan worden ze wel wit ipv rose en paars hihi

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier nog niets te zien.. maar ben ook pas rond de 3-4 kilo aan gekomen..

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij de eerste 20 kilo aangekomen en nooit geen striemen gehad op de buik al was ik erg dik geworden. wel wat op me heupen, borsten en billen maar goed dat vind ik niet zo erg.

nu ben ik ruim 32 weken zwanger van de 2e en nog geen striemen op me buik en heb ook nog geen nieuwe ondekt. ben ook al 15 kilo rijker

6. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    in week 21 stiemen op m,n borst , met ongeveer 25 weken op bovenbenen en 29 weken bij m,n onderrug.

Niets op buik gelukkig !!!
    (maar helaas zijn we er nog niet.....)

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ben nu 6 kilo aangekomen maar (nog) geen striae..Ik hoop dat t zo blijft :)

8. fluffie

fluffie Lid

26 jun 2008
    30
    0
    0
    arbeidster
    ik ben nu 38 weken zwanger, 21 kilo aangekomen!
    en bij mij is nauwelijks straie zichtbaar, 1 heeel kleintje ...
    Goed insmeren is de boodschap!

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

ROnd de 10 weken al!! :(
    Ik ben zowiezo erg vatbaar voor striae.. Ondanks dat ik ook nog niet echt ben aangekomen!!
    Onzetttend balen! En ik hoop voor je dat jij het niet krijgt!

10. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ben rond de 10 kilo bijgekomen, maar heb ook (nog) niks. Smeer wel m'n buik trouw in met anti-striae creme van Etos.

11. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik heb nog geen striae op mijn buik.. Ik doe iedere dag bindweefselmassage op mijn buik.. Hoop dat het helpt:p Ben nu 3 kilo aangekomen.. Ik ben bang dat ik wel vatbaar ben voor striae.. toen ik 15 was kreeg ik het op mijn benen en borsten.. omdat ik toen nogal veel aankwam :)

12. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    ben nu bijna 37 weken zwanger en heb er nog geen last van gelukkig.....even afkloppen hihi...;) ik smeer me 2 keer per dag na het douchen in met bodylotion....maar dat heb ik altijd al gedaan eigenlijk...

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Smeren helpt helemaal niks, lees ik overal. Want het scheuren gebeurt van binnenuit..onderhuidse weefsel.
    Het heeft met aanleg of genen te maken...ze weten het nog niet echt zeker. De een heeft er de aanleg voor, de ander niet.

Ik heb geen striae.
    Hopen dat het zo blijft. Ben ook niet zichtbaar aangekomen dus ik hou het goed in de gaten.

Hier iets dat beter werkt dan smeren volgens het boek 'Zwangerschap & Geboorte': PLUKMETHODE!
    Neem steeds een stukje huid van je buik tussen duim en wijsvinger zodat je je huid oefent met rekken. Het zogenaamde plukken..

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

geen strepen op mn buik maar wel een paar op mn bovenbenen. niet hel erg gelukkig maar tochhhhhhh wie weet blijft het niet bij deze paar streepjes.

ben nu 31 weken en ben 17 kilo aangekomen.

15. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    ik krreg ze pas in week 39 dacht dat ik er geen last van zou krijgen maar mooi dus op het laatste moment en ze worden nu alleen maar erger.

16. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ik ben nu 36,4 wk en heb ook nog niks op mn buik,alleen ietsjepietsje op mn heupen,net blauwe plekjes.
    maar gelukkig net onder mn onderbroek.
    ook ik smeer iedere dag netjes............baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar :p

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik kreeg rond 17/18 weken een paar kleine streepjes op mijn vetkwabjes aan de zijkant (op mijn heupen zeg maar) en sindsdien smeert mijn man die (en mijn rug) in met bodylotion, en de rest doe ik zelf. Tot nu toe verder nog geen enkel streepje en gelukkig heb ik ook nog nooit echt van die rode/paarse strepen gehad die ik hier soms zie. Bij mij zijn ze meteen wit (ik heb wel een beetje op mijn benen van de puberteit).

Ik heb trouwens ook zwangerschapsolie van Weleda die ik 's avonds smeer, maar dat is ook meer voor de ontspanning. Al die potjes zeggen 'anti-striae', maar blijkbaar beloven ze dus praatjes. Ach, in je hoofd werkt het heel goed ;)

18. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bij de zwangerschap van onze zoon ben ik 30 kilo aangekomen en heb ik gesmeerd met de duurste middeltjes. In week 39 kreeg ik striae.
    Nu ben ik bijna 39 weken, 12 kilo aangekomen en niets gesmeerd en nog geen nieuwe striemen ontdekt.
    Smeren helpt inderdaad niet, zonde van je centen!

19. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Een keer is genoeg.

20. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3