In welke week kreeg jij striae op je buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bumba2009, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik had alleen wat striemen op de borsten en viel eigenlijk heel erg mee, viel niet eens op !!! kon gewoon lekker in bikini lopen want de striemen vielen er mooi onder :p

verder de hele zwangerschap geen striem te zien !!! ik ben bevalling met 36 weken en 2 dagen na de bevalling... opeens allemaal striemen striemen op de buik, sommige tot aan de navel :S...

het is het niet leuk... maar vind het ook niet erg, word gewoon tankini's of badpakken dragen :p:p

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    27 weken zwanger, 10 kilo rijker maar nog geen streep gezien.
    Ach wat is dat is dan maar hoor.
    Ik smeer wel 2 keer per dag met bodylotion maar dat komt meer omdat mijn huid soms strak aan voelt en dit verlicht dan mooi.
    Smeren gaat het scheuren van het bindweefsel niet tegen.

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Vanaf een week of 18, terwijl je nog geen buikje zag..
    Heb niet helemaal onder gezeten, maar heb er nu toch wel wat lelijke plekjes aan over gehouden.

Alles voor het goede doel!Maar helemaal happy ben ik er niet mee.

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hier nog steeds niks... maar dat had een vriendin van mij ook en de eerste keer dat ze mee mocht persen voelde ze zo dr buik scheuren dus ik ga pas juichen als de kleine eruit is en ik nog steeds geen strepen heb.

5. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    noppes nada nikkes en ik ben nu 33 weken zwanger, en 3,5 kilo aangekomen en ik heb een behoorlijke buik! ik heb alleen maar buikcreme van Zwitsal Mama gebruikt 1 en soms 2 keer per dag!

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb tot nu toe 1 streepje kunnen ontdekken.. Tenminste.. 'verse" stiae is toch rood/blauw/paarsig van kleur?
    Ik heb zat witte streppen, maar die zijn al oud..

Er zal nog wel wat bijkomen vrees ik

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    De eerste kwam met 9 weken al opzetten en nu ben ik net een zebra op mijn buik hahaha heb er wel wat moois voor terug ;)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben maar 3 kilo aangekomen en heb toch al flink strepen! zit er niet echt mee, ze zijn oppervlakkig volgens de vk dus ze worden wel weer wit. ze zitten tot nu toe alleen op mijn buik.

9. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Helaas kreeg ik ze toch...bij 38 weken. Ben bevallen met 41,3 weken dus heb best wat strepen. Daarvoor niks. En nee smeren helpt niks.
    Ben benieuwd of ik er dit keer nog meer bij krijg.

10. Maia

Maia Niet meer actief

op mijn buik nog niets. ???
    Op mijn billen is het flink aanwezig :(

beetje apart dus :D

11. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben nu 32 weken en heb nog nergens last van. Ik ben ook pas 3 kilo aangekomen.
    Ik hoop dat dit zo blijft!!!

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    in de laatste 3 weken :evil: van de een op de andere dag! ging s'avonds slapen nog niets aan de hand flink ingestreken met mama zalf van de zwitsal en s'morgens werd ik wakker en kreeg bijna n rolberoerte :confused: je zag de huid gewoon springen haha en ook ik was niet veel aangekomen ook tot n week of 32 n kilo of 3 a 4 en rond week 33 a 34 begon ik te groeien als n gek haha

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Morgen 22 weken, nog niets aangekomen (lichter nog dan aan het begin van de zwangerschap) en al wel een flinke buik. Nu was ik dus al dik van mezelf en had ik een flinke hangbuik met heel veel -genezen- striae van vroeger. Maar vooralsnog zijn die allemaal nog zilverwit van kleur.

Ik begrijp, dat je als "oudere moeder" minder kans hebt op striemen..maar we zullen het wel zien. Ik smeer..maar gebruik daarbij ook de plukmethode die hier eerder werd beschreven. En scheurt het toch...dan scheurt het toch. Niets aan te doen. Niet leuk, maar als ik er een gezond kindje voor terugkrijg, ga ik me er niert al te druk om maken.

Deel Deze Pagina