hallo alemaal, ik heb net naar wat bevallingsfilmpjes zitten kijken en zag een heleboel verschillende manier waarop je kunt bevallen. in zo een bad of gewoon op bed etc etc mij leek zo een baarkruk echt super! vroeg me af of jullie daar over nagedacht hebben enw at jullie het fijnst leek. benne benieuwd.
Hoi, Mij lijkt het super om in bad te bevallen,het schijnt dat door het water je kindje rustig en ontspannend geboren word en het schijnt dat je de weeen beter op kunt vangen en dat ze minder pijnlijk zijn de vorige keer kon ik niet in bad bevallen omdat ik een tweeling kreeg maar ik hoop dat het deze keer wel kan. liefs Brit
Ik moet zo en zo in het ziekenhuis bevallen, en hoe dat gaat gebeuren hangt helemaal van mijn lichaam af, mijn lichaam is instabiel ( botten en spieren ect)dus uit veiligheid voor de kleine en mij zelf is het ziekenhuis de eenige optie en maar afwachten hoe de rest gaat
Ik wilde het liefst in het water bevallen. Onze grote hobby is duiken en idd is de overgang voor het kind iets rustiger. Mijn man zou dan mooie foto's maken zo ver mogelijk zou zijn. Tja. Ik moest om medische redenen in het ziekenhuis bevallen en uiteindelijk werd het een KS, dus helemaal geen bad. Ik ben nu weer zwanger. Ik zal weer in het ziekenhuis moeten gaan bevallen, dus het zal er weer niet in zitten. Ik baalde daar wel van, maar heb het maar naast mij neergelegd. Dit keer zal het er dik in zitten dat het weer een KS wordt en zeker een ruggenprik. Afwachten hoe alles loopt dus.
Kiezen voor de wijze die jou het meest laat ontspannen. In een ontspannen en vertrouwde omgeving maakt je lichaam weinig adrenaline aan en dat bevordert de ontsluiting en bevalling. Als je in een ruimte bevalt waar je je niet kunt ontspannen, maak je adrenaline aan en dat zorgt ervoor dat de bevalling langer kan duren. Adrenaline houdt ontsluiting tegen :S Dus dat heeft me wel aan het denken gezet... De eerste paar cm. ontsluiting moet ik toch thuis opvangen.. Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, puur uit voorzorg. Maar volgens de kraamzorg kan het ook thuis heel goed!!! Pffffff.....dilemma! Thuis is toch vertrouwd.. je eigen sfeertje maken en je eigen spullen om je heen...lijkt me fijn om meteen thuis te zijn en niet ook nog eens helemaal terug naar huis te moeten vanuit het ziekenhuis..... Maar ik heb vloerbedekking in de slaapkamer of kan ik dat goed afdekken?
ik wil weer in bad proberen maar hier heb je in het ziekenhuis een bad echt super. de vorige keerk on ik hert daar niet afmaken en uiteindelijk op bed hoop dat ik het nu kompleet in bad kan doen lijkt me heerlijk
hoe weet je of ze in een ziekenhuis zon bad hebben en of die beschikbaar is moet je dat aanvragen van te voren? of wie het eerst komt krijgt het
Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus ik zie wel wat ik dan wil, een baarkruk of gewoon in bed! Geen flauw idee wat het relaxtst is
MMM, je kunt de bevalling in verschillende fases indelen, ik ben dus ook op verschillende plaatsen geweest bij de bevalling van mijn dochter: - In bad bij de eerste ontsluitingsweeën. - 3 weeën op bed, omdat er getoucheerd werd. - rond strompelend toen de ontsluitingsweeën heftiger werden. - (lach niet) op de ondersteek die op een stoel stond toen ik de persdrang op moest vangen - En dan de persweeën en de baring van mijn dochter op de baarkruk. - En als laatste deel van de bevalling de placenta op bed. Ik had vooraf al de baarkruk bedacht (zwaartekracht werkt mee) en ik kon niet op bed op mijn rug liggen (al maanden niet meer). Maar door de hele bevalling heen dus verschillende plekken, als je je maar zo veel mogelijk op je gemak kunt voelen.
Ik heb echt nog geen idee hoe ik wil bevallen. Toch lijkt gewoon op bed mij het fijnst. Als je op de baarkruk gaat is de kans op uitscheuren dan niet groter? lijkt mij op een of andere manier lastiger om dan de pijn op te vangen als je zit.
Je gaat pas op de baarkruk als je perst, dus de ontsluitingsweeën heb je dan al achter de rug. Er is dan dus geen sprake meer van 'pijn opvangen'. Niet dat het dan geen pijn meer doet, maar is niet te vergelijken met het opvangen van ontsluitingsweeën. De kans op uitscheuren schijnt wel iets groter te zijn, maar het hoeft niet te gebeuren. (en een klein scheurtje is echt geen ramp, vond ik tenminste)
Mijn voorkeur gaat uit naar de baarkruk. Ik vind het namelijk vreselijk om op mijn rug te liggen. Hou dit nooit langer dan een paar minuten vol, dus zie mij zo dan ook echt niet persen. En als blijkt dat ik de baarkruk niks vind, dan zittend op bed.
Weet iemand of alle ziekenhuizen beschikken over een baarkruk of andere manieren? Of moet je dat navragen en ook aangeven voor die tijd? Bij mn eerste is er nooit over gesproken, alleen bed was er en kon ook geen kant op ivm alle kabels en infuusjes (weeenopwekkers, band om buik, infuus, en registratie op beebje via de binnenkant)
Hier heeft het ziekenhuis in ieder geval een baarkruk en een bad. Ze hebben zelfs een jacuzzi (waarin je niet kunt bevallen, maar gewoon voor ontspanning!). Ik dacht eerst ook dat ik wel in bad wilde, maar nu hoorde ik van de week dat je hier in DLD daarvoor een maximaal 4 weken oude HIV test moet hebben en nog een andere bloedtest, zodat ze zeker weten dat het geen gevaar is voor het personeel... Zal wel te maken hebben met het bloed wat dan straks in dat bad zit ofzo. Dat lijkt me ook een beetje naar, zo'n bloederig bad vol water, slijm, bloed, vruchtwater, etc.
Ik wou graag thuis bevallen lekker op mn eige bed , Helaas moest ik naar de gyn met 16/17 weken en dacht dus in het ziekenhuis te moeten bevallen. Heb gelukkig een second opinion aangevraagt en ben weer terug bij de verloskundige , dus mag lekker thuis bevallen in mn eige bedje.. heerlijk ! Maar in bad lijkt me ook heerlijk , lijkt me ''pijnloos'' het is niet zo natuurlijk.. Maar het zal denk ik wel een hoop pijn schelen.
klopt ja dat je de pijn beter kan opvangen in zo een bad en dat lijkt me eingelijk ook wel lekker maar het idee dat ik dan straks in een bad zit vol met slijm bloed en andere derrie..vind ik toch iets minder. volgens mij zou ik me dan alleen maar op die derrie concentreren en proberen zodanig te gaan zitten dat van die slijmerige troep ofso tegen mn benen aan plakte..i know belachelijk natuurlijk hahahahaa. op bed bevallen tjah.. lijkt me niet zo fijn. ik lig nu al niet lekker op mn rug en voel me kort daarna ook draaierig dus ik kan me niet voorstellen dat ik op die manier zou bevallen. ik ga toch maar voor de baarkruk. bevalt het me toch niet ach dan ga ik lekker op bed liggen tochh hihih de baby moet er hoe dan ook uit
Ik wil heel graag THUIS en nog liever in BAD Thuis is de badkamer beneden en ik zet een bed in de serre neer. Misschien koop ik wel een gewoon zwembad, die bevallingsbaden zijn zo duur !
ik moet in het zh bevallen dus het weinig keuze maar als ik zelf mocht kiezen dan zou ik ook graag in bad bevallen lijkt me heerlijk.. vond het ook fijn om de weeën in op te vangen
Wat ik van een vriendin hoor is dat de baarkruk echt een aanrader is en een natuurlijke manier om te bevallen