In welke week rustiger voelen over zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvia1981, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Schrijf je angsten beknopt op in een boekje. Ga na of dat het reëel of irreële angsten zijn. En stel jezelf de vraag of je er op dat moment wat mee kan. Zo niet laten gaan die gedachten. Mediteer je weleens? Dat helpt je gedachten ook te ordenen. Het is echt een blok aan je been die angstoornissen maar je moet er wel hard voor willen blijven werken. En sta zeker ook bewust stil bij de moment waar je wel geniet van iets. Zo zonde dat in je zwangerschap alles aan je voorbij gaat omdat je steeds loopt te piekeren. En hou dit zeker na de bevalling in de gaten. Dat gepieker gaat dan gewoon door. Want dan zijn er andere dingen waarom je je heeel erg zorgen kan maken! Ik spreek uit ervaring. Als je je ei kwijt Wilt betreft je angsstoornissen mag je mij best pb-en hoor.

2. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    vanaf 18 a 19 weken begon ik mezelf rustiger te voelen. Omdat ik de kleine toen voelde. Voel haar nu elke dag bewegen en zo vliegen de dagen voorbij!

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Hier na de eerste echo de zorgen een beetje voorbij. Na de 20 weken echo nog wat meer gaan genieten en nu de 24 weken voorbij en dat vind ik heerlijk, het gevoel dat als het nu geboren wordt het levensvatbaar is. Al kan het dan nog wel mis gaan natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat ik weinig kwaaltjes heb en de kleine al vanaf 16 weken voel bewegen. Veel beweging betekent dat de kleine zich goed voelt denk ik altijd maar :)

Na de bevalling heb je ook weer zorgen omdat je bang bent dat de kleine niet goed drinkt, niet goed slaapt oid, er is altijd wel wat en je voelt je verantwoordelijk. Een beetje leren ontspannen is wel belangrijk en je zorgen delen ook, een ander kan met zijn/haar nuchtere kijk je weer geruststellen.

4. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Momenteel 16 weken en het echte genieten begint toch steeds meer te komen, daarvoor eigenlijk geen moment echt goed kunnen genieten.
    Denk dat ik meer kan genieten na een goede 20 weken echo.. En pas echt genieten als de kleine geboren is en op mijn buik ligt.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Waarom lees je juist als je die angsten al hebt bewust in vlinderhoekjes?? Dat snap ik oprecht niet. Ik heb ook zo mijn angsten. Door de lange weg en het enorme cadeautje in mijn buik. Maar om het bewust op te gaan zoeken... dat vind ik eigenlijk een beetje dom.

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Niet, pas als de baby gezond en wel ter wereld is..en dan beginnen andere zorgen

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb me nooit heel erg ongerust gevoeld, ik dacht wel dat het goed zou gaan en dat klopte ook. Heb 1x een vroege miskraam gehad, wist gelijk met de positieve test dat dat fout zou gaan.
    Direct nadat mijn oudste was geboren voelde ik ook al dat er iets was, ondanks dat hij zich normaal ontwikkelde (zie onderschrift)

Heel gek maar op de een of andere manier heb ik me gewoon nooit zorgen gemaakt.

8. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Saskia1984, ik snap dat je dat denkt...
    ik lees eigenlijk alles wat over zwangerschap gaat, dus ook de minder leuke dingen. Misschien ook om mezelf geestelijk voor te bereiden voor als het mis zou gaan. Om te lezen hoe andere vrouwen omgaan met verlies, om te lezen waarom een zwangerschap misgaat. Wat zou het ergste zijn wat me zou kunnen overkomen en hoe zou ik daar mee omgaan. Je angsten onder ogen zien. Zo beredeneer ik het dan.misschien is dat ook niet goed dat ik dat doe, maar op 1 of andere manier word ik er ook naartoegetrokken om het te lezen. Maar misschien is het met mijn extreme angsten ook juist beter om dat niet te doen..

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Aan de ene kant is het slim om je vast in te lezen als het mis gaat, dan ben je voorbereid. Maar als ik zo lees wat voor effect dat heeft op jouw angsten, denk ik dat het juist averechts werkt. Nu kun je je te goed voorstellen dat het mis gaat. Heb je dit al besproken op de pop poli? Naar mijn idee is het verstandiger als je het vlinderhoekje links laat liggen en je meer focust op de positieve pagina's.

Het is niet slecht om je wat down te voelen over de zwangerschap, met alle kwaaltjes en zorgen. Maar laat het niet overheersen.
    Er is een topic geweest over de leuke dingen van zwanger zijn, misschien zelfs meerdere. Heb je die al gelezen?
    Sterkte meis! Hoop van harte dat je een prettige zwangerschap hebt en toch kan genieten van alle dingetjes.

10. sylvia1981

Hoi moniekj,

Nee die heb ik nog niet gelezen:) dat ga ik eens doen inderdaad.
    ik ga vandaag weer naar de pop poli, dan ga ik dit ook eens bespreken. Hoop dat ze me verder nog wat ondersteunend advies kunnen geven, maar jullie advies om niet meer in het vlinderhoekje te gaan lezen neem ik ook ter harte!

11. sylvia1981

Hallo allemaal,

Ik kom net van de pop poli en heb een goede echo gehad, plus een gesprek met de maatschappelijk werkster. Mijn angsten zijn dusdanig groot, en zitten me zo in de weg, dat ik binnenkort een afspraak heb met de psychiater over mogelijke medicatie.
    ook heb ik met de maatschappelijk werkster afgesproken dat ik mijn account op zwangerschapspagina ga verwijderen. Dit omdat ik veel te veel negatieve dingen lees en google, en dit mijn angsten nog meer in de hand werken.
    dit lijkt mij zelf ook het beste. Ik vind dit ook wel weer erg jammer, omdat ik hier graag kom en jullie berichten en topics lees. Maar omdat anders de verleiding voor mij te groot is om toch niet over de negatieve dingen te lezen, kan ik beter mn account volledig opzeggen.
    bedankt voor al jullie reacties op mijn topics, en voor allen een hele goede zwangerschap toegewenst!
    Groetjes, sylvia

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik bleef me altijd wel zorgen maken.
    Eerst dacht ik na een kloppend hartje ga ik genieten, vervolgens wil je de 12 weken voorbij zijn, dan komt de 20 weken echo en denk je nu ga ik echt genieten en het ook lekker voelen maar dan voel je het kindje niet en ga je je weer druk maken.
    Volgens mij genoot ik bij een week of 35 pas haha en bij 38 weken is hij geboren.
    Moet wel zeggen dat de angst minder wordt bij mij maar toch altijd wel een beetje blijft (ook als ze geboren zijn) .

Deel Deze Pagina