steken thv schaambeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben momenteel 24 weken zwanger en afgelopen vrijdagavond had ik een aantal keren last van lelijke steken thv mijn schaambeen.Nu had ik deze dag ook veel getild ed.Nu kreeg ik er gisteravond weer last van.Afgelopen nacht heb ik het nog een keer gevoeld.Het is dus echt mijn schaambeen wat ik voel en geen steken in mijn buik.Ik had afgelopen week ook ineens last van mijn stuitje.Nu voel ik dit even niet maar maak me toch wat zorgen over die steken.Zou het een voorstadium kunnen zijn van BI of misschien een sluimerende blaasonsteking?.Ik moet wel vaak plassen maar dan plas ik behoorlijke hoeveelheden en het voelt niet branderig.Dit is mijn derde zwangerschap en heb nog nooit een blaasontsteking gehad dus ik ben niet bijzonder gevoelig voor.Ik heb ook best wel last van bandenpijn,pijnlijke liezen ed.
    Gisteren heb ik de baby ook een stuk minder gevoeld en daar maak ik me dan ook best wat ongerust over.Nu heb ik haar zojuist wel al een aantal keren gevoeld maar wel erg laag en dieper vanbinnen.

Iemand die het herkent?.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het hoeft geen BI te zijn maar je kan ook andere bekkenklachten hebben! Blaasontsteking krijg/heb ik zelf gigantische buikpijn van maar ik heb dan ook al heel mn zwschap blaasontsteking.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Je zou ook nog bandenpijn kunnen hebben.

Ik heb al vanaf week 11 BI, erge mate.. Nooit bandenpijn gehad, tot vorige week....omg wat een gemene pijn kan dat zijn..

Het zaakje verweekt nu ook goed daaronder, dus je kan ook goed last hebben van de verweking van de spieren op zich.

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ja het kan inderdaad van alles zijn. Blaasontsteking en BI zijn uit te sluiten met kleine testjes. Dus ik zou sowieso even bellen met je VK.

Het kan ook bandenpijn zijn, of te veel gedaan.

Maar bij zorgen altijd even bellen. En zeker bij verminderde aktiviteit van je uk!!

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het klinkt het meest als bandenpijn. Dat kan echt helemaal doortrekken tot je schaambotje en tot in je vagina. Misschien is de baby bezig met een groeispurt, daarom wat rustiger, en daarom ook wat meer bandenpijn?
    Het kan ook een vorm van klachten zijn tgv bekkenverweking, hoeft niet meteen BI te zijn.
    Beste vraag je het eens na bij de verloskundige, geef dan ook meteen aan dat je de baby iets minder voelt. Is met 24 weken nog geen reden tot zorg direct, ik heb zelf ook dat ik de baby de ene dag vaker voel dan de andere. Bij mij hangt het dan voor mijn gevoel samen met groeispurtjes.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi,

Bedankt voor de reacties!!.
    De baby is gelukkig weer goed actief.
    Dit is nu mijn 3de zwangerschap maar toch kun je je daar dan weer zorgen over maken als je d'r even niet voelt zoals gewend.
    Ik denk idd dan toch aan bandenpijn want daar heb ik sowieso al last van en dan voel ik ook vaak in mijn liezen en dus zou het ook heel goed kunnen doortrekken naar mijn schaambot.Ik heb wel het idee dat de baby ineens een groeispurt aan het maken is en dat het daardoor allemaal nog een stuk gevoeliger aan het worden is.Komende week moet ik sowieso even mijn suiker laten prikken bij de huisarts en dan neem ik ook gelijk wat urine mee zodat ze het kunnen testen.

bedankt voor de reacties!!

Gr.

7. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel, had het ook met 24 weken, liep al voor hoge bloeddruk bij gyn dus ze hebben toen alles onderzocht. Maar alles bleek goed en hier was het bandenpijn. Kan idd hele gemene pijn zijn, net of het verzakt was ofzo....Ik had toen wel teveel gedaan ( lekker in de tuin gewerkt, niet echt slim ;) ik heb die klachten later niet meer gehad. Wat helpt is je werkzaamheden verdelen over de dag. Ik ben nogal een actief persoon, maar steeds maar door gaan is niet zo slim al je zwanger bent. Dus moest toen zeg maar iets doen en dan weer rusten en zo verder....sterkte!

Deel Deze Pagina