Mijn zoontje (bijna 23 mnden) ligt sinds 3 weken in een peuterbed. Hij slaapt hier goed in, maar klimt er steeds uit... Zelfs met de open kant tegen de muur klimt hij met gemak over de rand heen (met slaapzak aan) en gaat zitten rommelen in zijn kamer. Doordat we de babyfoon aan hebben horen we dat hij uit bed is, hij gaat dan zitten spelen met het rolgordijn of zit aan de lades/deurtjes van de commode. Dit verraad hem als het ware. Nu moet ik soms 4/5x 's avonds hem terug in bed leggen voordat hij in slaap valt. De nachten gaan wel goed en klimt hij er geloof ik niet uit. 's ochtends klimt hij ook gelijk uit bed zodra hij wakker is (rond 6.00). Moet ik hem blijven terug leggen of maar laten gaan en hopen dat hij uiteindelijk zelf weer in bed klimt en gaat slapen. Hij kan geen schade aanrichten in zijn kamer. Hooguit zijn kleding uit de commode halen en met de luiers spelen, verder ligt alles hoog en kan hij nergens bij.
Wij hebben dat altijd gelaten (wel slaapzak uit gedaan). Zoon klom gewoon zelf weer in bed en ging dan lekker slapen en deed dat ook op een acceptabel tijdstip. Zoon was 24 maanden.. het mooie vond ik dat zoon zo zelf kon bepalen wanneer hij echt ging slapen. Wij bepalen 'bedtijd' maar dat is natuurlijk wat anders dan verplicht slapen. We lieten zelfs een klein lampje branden. Ter illustratie. Hij ging om 19:00 naar bed, lag er dan zo 19:15 in en hij ging altijd uit zichzelf slapen zo 15-25 minuten later. Nooit gedoe gehad en nog steeds niet (nu 4 jaar.. ivm school en vermoeidheid doen wij nu wel het lichtje uit omdat hij anders over z'n slaap heen gaat en dus te weinig rust krijgt)
Wij hebben een kidsleepwekker, die springt van dag naar nacht en andersom. Als hij op nacht staat, mag ze niet uit bed en op zich gaat dit vaak goed, tenzij ze het ECHT beu is. Als we haar bed liggen, zit ze meestal nog een kwartiertje te zingen of op haar bed te springen tja ze is in bed
Hm wij hebben wat speelgoed op de kamer gezet om in de ochtend heel zachtjes mee te spelen. En 's avonds mocht ze een boekje mee naar bed maar niet uit bed. Ging eigenlijk heel goed. En doordat ze toch in bed bleef liggen sliep ze net als bij cygnet meestal na een kwartiertje wel. Toevallig laatst dochterlief nog betrapt op lezen in bed. Ze bleef bij hoog en bij laag beweren dat ze niet gelezen had. Tot ik de foto liet zien waarbij ze met d'r hoofd op d'r boek lag te slapen
Oh en ze kon met slaapzak net zo goed lopen als zonder slaapzak. Dus dat had weinig uitgemaakt vrees ik
We hebben geprobeerd uit te leggen dat als zijn nachtlampje uit gaat hij uit bed mag en als het lampje aanstaat hij in bed moet blijven, maar dit werkt tot nu toe helaas niet. Ik heb het vanavond laten gaan, hoorde hem heel duidelijk met de kast spelen en rond lopen in zijn slaapzak, ga zo maar eens kijken of hij in bed in slaap is gevallen.
Wij hebben het laten gaan, na een paar avonden bleef hij lekker liggen. Een enkele keer komt hij er nog uit, maar dan is hij blijkbaar nog niet moe.
Haha zo herkenbaar. Zoƫ deed zelfs het licht aan . Ze heeft alleen knuffeltjes in haar bedje, voor de rest heb ik de commode en kledingkast met een veter dichtgemaakt, waardoor ze die niet kan openen. Nu blijft ze in haar bedje, soms met haar nachtlampje nog wat lezen, maar that's it. Gewoon laten gaan, komt denk ik vanzelf goed!