NL Energie (Nederlandse Energie Maatschappij)...

Discussie in 'De lounge' gestart door loca, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik werd vandaag gebeld door bovenstaand energiebedrijf dat ze goed nieuws voor mij hadden, jaja...ik kon wel 21% goedkoper uit zijn met mijn rekeningen in verhouding tot Oxxio.
    Want dat is het energiebedrijf waar ik nu nog bij zit (heb ook nog steeds geen jaarrekening gehad en ben nu best wel een beetje huiverig geworden na alle verhalen te hebben gelezen over Oxxio....)

Maar goed, iemand ervaring met NL energie? De moeite waard om over te stappen?

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou sowieso nooit overstappen op een bedrijf dat mij telefonisch wil werven.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou sowieso nooit overstappen op een bedrijf dat mij telefonisch wil werven.

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    De enige ervaring die ik met ze heb is dat ze elke maand bellen en ik elke maand zeg dat ik geen interesse heb!

Heb al een keer om meer schriftelijke info gevraagd, dat konden ze niet geven dan moest ik maar naar ze overstappen als ik dat deed ontving ik de info :(

5. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Daar zit ook wat in, maar ben toch benieuwd naar ervaringen...

6. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik zei ook dat ik absoluut niet van plan was om op een bandje alles vast te leggen om daarna pas informatie te ontvangen.
    Dus de bewuste mevrouw heeft me toen het adres van de site gegeven.

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    ik zou even op google kijken en kijken wat andere daar van zeggen.
    Ik huiver meestal bij zo,n bedrijven .Bij mij was oxxio aan de deur geweest en moet zeggen ben toch wel blij dat ik eerst even opgezocht heb hoe ze staan aangeschreven.

8. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    ms op de site van de ombudsman

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
  10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik ben daar ook ingestonken. Ze zouden mij info sturen, en ik ging daarmee akkoord. Een paar dagen later werd ik opgebeld door NUON (waar ik eerst zat) dat ze het jammer vonden dat ik geen klant meer was :confused:. Ik zei: PARDON? Bleek NEM mij te hebben afgemeld daar.
    En die infopakket heb ik nooit gehad. Afmelden daarvoor kost 250 euro geloof ik. Echt afzetters.
    Ik had wel gelezen dat ze redelijk goedkoop zijn. NUON was in ieder geval duurder. Ik heb nu 2 maanden 150 euro betaald, en normaal 250 voor NUON. Dus als het zo doorgaat dan blijf ik bij NEM, en anders stap ik weer over naar NUON.

11. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb een blauwe maandag voor de NEM gewerkt ;)

Geloof me, grotere oplichters bestaan niet. Ik ben na 2 weken weggegaan omdat ik niet langer kon aanzien hoe mensen bedonderd werden waar ze bij stonden, en ik ben hard, zakelijk en commercieel ingesteld, kun je nagaan.

Die vrouwen die daar in callcenters zitten voor de NEM, zijn onopgeleid, asociaal en echte burgertrutten. Types die nog te dom zijn om achter een kassa te zitten (eh, veel te dom bedoel ik, want voor achter de kassa heb je toch echt verstand nodig).

NIET DOEN DIE NEM!

Het vastrecht is veel duurder dan bij Essent bijvoorbeeld, waardoor je met een beetje geluk even duur uit bent, maar meestal gewoon duurder.

12. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Kijk, da's duidelijke taal. Geen NEM dus ;) .
    Thanks!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja.. ik werd ook door ze gebeld

elk uur!
    en dan was er opgehangen voor ik bij mijn telefoon was om op te nemen.

was tegen de tijd dat ik uiteindelijk opnam zo ontzettend boos.. dat ik tegen die mevrouw gezegd heb dat ze naar de maan kon lopen
    en ik me vervolgens heb aangemeld op infofilter.nl :)

infofilter.nl kun je je laten registreren dat je niet meer gebeld wil worden
    EN callcenters zijn verplicht die lijst over hun bestanden te halen en mogen je dan dus ook echt niet bellen
    ideaal! :)

14. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik heb het ook gedaan en om heel eerlijk te zijn.... Ik heb (Nog) geen klachten.

Het bespaard mij 60 euro in de maand.

Weet niet wat de jaarrekening gaat doen, maar tot nu toe ging alles goed.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij kun je echt pas zeggen of het goedkoper is na de eindafrekening, het is heel makkelijk om een lager voorschot te laten betalen en dan achteraf toch meer geld in rekening te brengen.

Ik heb me ook aangemeld bij infofilter, maar op de een of andere manier zijn er nog steeds callcenters die ons bellen, vooral voor het aanbieden van kinderboeken en zo.

Ik vind het niet erg als ik gebeld wordt door een bedrijf waar ik al klant ben (ECI, Essent, Vodafone, enz.) maar ik wens niet gebeld te worden door bedrijven waar ik helemaal niets mee heb en ook niets van wil.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@loeki: je kunt ook aangeven door welke dingen je wel/niet gebeld wil worden
    misschien staat bij jou per ongeluk kinderboeken als "wel bellen" ?

volgens mij kun je dat nakijken op zich...

17. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik ben vorig jaar ook overgestapt naar de NEM en ook ik heb geen problemen, allemaal prima verlopen. Maar ik vraag me af of al die energiemaatschappijen uiteindelijk niet allemaal ongeveer even duur zijn.

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    als ze je vragen of je een informatiepakket wilt, zeg dan NEE! ze gaan je vervolgens allerlei vragen stellen, tot je bankrekeningnr aan toe, en dan blijkt het opeens niet om een informatiepakket te gaan, maar een aanmeldingspakket! je zit er dan dus al aan vast!
    ze zijn erg brutaal en vertellen niet hoe en wat!

19. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Daarom blijf ik ook maar gewoon bij de NUON. Geen gedonder met de rekeningen dat is mij toch ook een hoop waard en bij storing als het te lang duurd krijg ik zonder moeite ervoor te doen een vergoeding gestort op mijn rekening. Misschien dat ik dan per jaar een paar euro duurder uit ben , maar weet wel waar ik aan toe ben.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik kreeg ze ook net aan de lijn.

"Volgens onze gegevens bent u klant van RWE" (geen idee wat RWE is want ik ben klant bij Essent, maar goed) Ik heb die vrouw even heel erg duidelijk gemaakt dat ik mij ingeschreven heb bij infofilter en dat ik niet gebelt wenst te worden en dat ze hun gegeven eens goed moeten controleren. :) ze had niets meer te zeggen. :) ik sta van mezelf te kijken, ik ben nooit zo assertief, maar ze hebben ff een hele slechte aan mij vandaag :)

Deel Deze Pagina