Ik werd vandaag gebeld door bovenstaand energiebedrijf dat ze goed nieuws voor mij hadden, jaja...ik kon wel 21% goedkoper uit zijn met mijn rekeningen in verhouding tot Oxxio. Want dat is het energiebedrijf waar ik nu nog bij zit (heb ook nog steeds geen jaarrekening gehad en ben nu best wel een beetje huiverig geworden na alle verhalen te hebben gelezen over Oxxio....) Maar goed, iemand ervaring met NL energie? De moeite waard om over te stappen?
De enige ervaring die ik met ze heb is dat ze elke maand bellen en ik elke maand zeg dat ik geen interesse heb! Heb al een keer om meer schriftelijke info gevraagd, dat konden ze niet geven dan moest ik maar naar ze overstappen als ik dat deed ontving ik de info
Ik zei ook dat ik absoluut niet van plan was om op een bandje alles vast te leggen om daarna pas informatie te ontvangen. Dus de bewuste mevrouw heeft me toen het adres van de site gegeven.
ik zou even op google kijken en kijken wat andere daar van zeggen. Ik huiver meestal bij zo,n bedrijven .Bij mij was oxxio aan de deur geweest en moet zeggen ben toch wel blij dat ik eerst even opgezocht heb hoe ze staan aangeschreven.
Op de site van het trosradar forum is er over de NEM al een topis met 42 pagina's, denk dat dat genoeg zegt http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921
Ik ben daar ook ingestonken. Ze zouden mij info sturen, en ik ging daarmee akkoord. Een paar dagen later werd ik opgebeld door NUON (waar ik eerst zat) dat ze het jammer vonden dat ik geen klant meer was . Ik zei: PARDON? Bleek NEM mij te hebben afgemeld daar. En die infopakket heb ik nooit gehad. Afmelden daarvoor kost 250 euro geloof ik. Echt afzetters. Ik had wel gelezen dat ze redelijk goedkoop zijn. NUON was in ieder geval duurder. Ik heb nu 2 maanden 150 euro betaald, en normaal 250 voor NUON. Dus als het zo doorgaat dan blijf ik bij NEM, en anders stap ik weer over naar NUON.
Ik heb een blauwe maandag voor de NEM gewerkt Geloof me, grotere oplichters bestaan niet. Ik ben na 2 weken weggegaan omdat ik niet langer kon aanzien hoe mensen bedonderd werden waar ze bij stonden, en ik ben hard, zakelijk en commercieel ingesteld, kun je nagaan. Die vrouwen die daar in callcenters zitten voor de NEM, zijn onopgeleid, asociaal en echte burgertrutten. Types die nog te dom zijn om achter een kassa te zitten (eh, veel te dom bedoel ik, want voor achter de kassa heb je toch echt verstand nodig). NIET DOEN DIE NEM! Het vastrecht is veel duurder dan bij Essent bijvoorbeeld, waardoor je met een beetje geluk even duur uit bent, maar meestal gewoon duurder.
Hmm mja.. ik werd ook door ze gebeld elk uur! en dan was er opgehangen voor ik bij mijn telefoon was om op te nemen. was tegen de tijd dat ik uiteindelijk opnam zo ontzettend boos.. dat ik tegen die mevrouw gezegd heb dat ze naar de maan kon lopen en ik me vervolgens heb aangemeld op infofilter.nl infofilter.nl kun je je laten registreren dat je niet meer gebeld wil worden EN callcenters zijn verplicht die lijst over hun bestanden te halen en mogen je dan dus ook echt niet bellen ideaal!
Ik heb het ook gedaan en om heel eerlijk te zijn.... Ik heb (Nog) geen klachten. Het bespaard mij 60 euro in de maand. Weet niet wat de jaarrekening gaat doen, maar tot nu toe ging alles goed.
Volgens mij kun je echt pas zeggen of het goedkoper is na de eindafrekening, het is heel makkelijk om een lager voorschot te laten betalen en dan achteraf toch meer geld in rekening te brengen. Ik heb me ook aangemeld bij infofilter, maar op de een of andere manier zijn er nog steeds callcenters die ons bellen, vooral voor het aanbieden van kinderboeken en zo. Ik vind het niet erg als ik gebeld wordt door een bedrijf waar ik al klant ben (ECI, Essent, Vodafone, enz.) maar ik wens niet gebeld te worden door bedrijven waar ik helemaal niets mee heb en ook niets van wil.
@loeki: je kunt ook aangeven door welke dingen je wel/niet gebeld wil worden misschien staat bij jou per ongeluk kinderboeken als "wel bellen" ? volgens mij kun je dat nakijken op zich...
Ik ben vorig jaar ook overgestapt naar de NEM en ook ik heb geen problemen, allemaal prima verlopen. Maar ik vraag me af of al die energiemaatschappijen uiteindelijk niet allemaal ongeveer even duur zijn.
als ze je vragen of je een informatiepakket wilt, zeg dan NEE! ze gaan je vervolgens allerlei vragen stellen, tot je bankrekeningnr aan toe, en dan blijkt het opeens niet om een informatiepakket te gaan, maar een aanmeldingspakket! je zit er dan dus al aan vast! ze zijn erg brutaal en vertellen niet hoe en wat!
Daarom blijf ik ook maar gewoon bij de NUON. Geen gedonder met de rekeningen dat is mij toch ook een hoop waard en bij storing als het te lang duurd krijg ik zonder moeite ervoor te doen een vergoeding gestort op mijn rekening. Misschien dat ik dan per jaar een paar euro duurder uit ben , maar weet wel waar ik aan toe ben.
Nou ik kreeg ze ook net aan de lijn. "Volgens onze gegevens bent u klant van RWE" (geen idee wat RWE is want ik ben klant bij Essent, maar goed) Ik heb die vrouw even heel erg duidelijk gemaakt dat ik mij ingeschreven heb bij infofilter en dat ik niet gebelt wenst te worden en dat ze hun gegeven eens goed moeten controleren. ze had niets meer te zeggen. ik sta van mezelf te kijken, ik ben nooit zo assertief, maar ze hebben ff een hele slechte aan mij vandaag