gewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door belgischemama, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Hoeveel kunnen ze naast het geschatte gewicht zitten?
    bij 32w woog de baby 1.892kg, 34w werd gezegd dat ik een gemiddeld babytje mocht verwachten bij de geboorte geschat 3.3 a 3.4kg... bij 36w echo gehad omdat ik iets minder leven voelde, heb wat verminderd vruchtwater dus ben ter observatie int zh moeten blijven en nu schrok de assistent vd de grootte vd baby, blijkt ze geschat 3.313kg te zijn met meting vant hoofd,buik en benen, kan dit wel kloppen?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

een groeiecho bij deze zwangerschapsduur is niet altijd meer betrouwbaar. Door de grootte van het kindje en de ligging is het niet altijd makkelijk om alles goed te meten. Men kan er 10 tot 20% naast zitten. Het kindje kan groter zijn dan verwacht, maar dus ook kleiner. Succes!

Groetjes Monique

3. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Bedankt.

4. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Kan verminderd vruchtwater ook kwaad? Had 5.5, 36w voorbij, bewegingen vant kindje doen ook wat pijn.

5. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Bij 5,5 cm spreekt men van verminderd vruchtwater, maar bij 36+ weken is het acceptabel. Bewegingen van het kindje kunnen bij dit termijn zeker pijnlijk zijn. Het kindje is al mooi op groei en als het dan een flinke beweging maakt, voel je dit zeker. Belangrijk is dat je het kindje goed blijft voelen bewegen. Bij twijfel altijd je verloskundige of gynaecoloog bellen. Succes!

Groetjes Monique

6. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Ok ik word ervoor opgevolgt en idd bij verminderde kindsbeweging moet ik binnen.

7. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Kan het eigenlijk kwaad voor de baby? Wil het wat zeggen?

8. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

zolang het kindje goed groeit en goed beweegt kan het in principe geen kwaad. Wel belangrijk is het vruchtwater en de groei in de gaten te houden. Gaat een kindje niet goed meer groeien en neemt het vruchtwater nog meer af, dan kan het zijn dat de baby het niet meer fijn heeft in de buik. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina