Hallo Ik heb een vraagje. Er is een kans dat ik natuurlijk zou mogen bevallen, en dit zou ik het liefste willen, maar nu spookt steeds door mijn hoofd, gaan manlief en ik dit alleen doen? Of bv schoonmoeder erbij? Of juist niet... Manlief ziet daar het nut niet zo van in... Waar hebben jullie voor gekozen, en waarom wel of waarom niet?
Ik had bij de bevalling van de oudste mijn man moeder en zus erbij, zus zou eerst alleen foto's maken maar bleek uiteindelijk een ontzettende steun.. en bij de bevalling van de jongste mijn moeder en mijn man.. Ik vond het persoonlijk prettig dat mijn moeder er was omdat zij het al een keer meegemaakt had en ik dit een bijzonder moment vond om ook met mijn moeder te delen.. En bij de tweede bleek het ook nog eens hulpzaam te zijn dat mn moeder erbij was, want ik bleek onverwacht een onvolkomen stuit te hebben en mijn moeder heeft dit ook gehad bij mij oudste broer.. doe waar je je goed bij voelt..
Alleen m'n vent. Ik vond het echt iets van ons tweeën. M'n schoonmoeder had ik sowieso niet gewild. Als ik iemand anders erbij had gedaan was het m'n zusje geweest...
Dat is echt iets wat mijn man en ik met ons tweeën doen. De band die ik heb met mijn moeder is heel bijzonder, maar zij hoort niet bij de bevalling te zijn, vinden wij. Ik heb daar zelf helemaal geen behoefte aan, het is zoiets bijzonders om een kind te krijgen, daar wil ik geen "derden" bij. Als mijn man te laat zou zijn voor de bevalling ivm werk oid, dan zou ik zeker mijn moeder bij de bevalling willen, maar verder niemand.
Bij de eerste mijn vriend en beste vriendin en bij de tweede ook. Nu bij de derde gaat het ook zo gebeuren
Ik vond de bevalling zo'n bijzonder moment voor ons tweeën. Ik zat er echt niet op te wachten om er iemand bij te hebben. Mijn schoonouders wonen hier praktisch om de hoek. Mijn man heeft ze wel gebeld dat ik begonnen was, maar ze hoefden ook echt niet langs te komen..ik had ze ook zo weer weg gestuurd hoor hahaha. Nee ik vond het gewoon niet prettig. En heb er absoluut geen spijt van gehad!! Als alles goed mag gaan gaat het over 35 weken precies het zelfde. (35 WEKEN!!!!! thats a long, long time :s)
Alleen mijn man. Hij was geweldig <3 We hebben verschillende mensen via de app af en toe op de hoogte gehouden en (schoon)ouders gebeld toen kleine Loker er was met het tijdstip dat ze langs mochten komen. Eerste paar uur lekker met zn 3-en! Heerlijk!
Word een keizersnede dus alleen mijn vriend. Anders was mijn moeder er ook bij, geheid dat vriend namelijk van zijn stokje zou gaan bij een natuurlijke bevalling
Hier een drukke boel! Mijn moeder, zus , schoonmoeder en mijn man waren erbij! Vond het super! Bevalling duurde ff dus voor mijn man een fijne afleiding dat er andere bij waren. Ik was helemaal in mezelf gekeert. Had zelf veel steun aan mijn moeder. Ook aan mijn man natuurlijk. Heb totaal geen last van ze gehad en ze vonden het super om mee te maken. En toen ze geboren werd heeft mijn zus gefilmd en moeder fotos gemaakt waar ik zo blij om ben!
Bij de eerste was mijn moeder erbij, omdat ik toen alleenstaand was. Oh, en een heel leger aan medisch personeel Vooraf leek me dat verschrikkelijk, maar op dat moment interesseerde het me echt in de verste verte niet. Ik had een goede band met mijn verloskundige, maar toen ik in het ziekenhuis moest bevallen, kreeg ik dus ook een verloskundige van het ziekenhuis. Mijn moeder heeft m'n eigen verloskundige toen toch gebeld en zij wilde wel komen. Met stagiaire die een dagje met haar meeliep (als in, oriënteren op je beroepskeuze op de HAVO) Daarnaast dus de verloskundige van het ziekenhuis, een paar verpleegkundigen, later nog een gynaecoloog.. Feestje! Deze keer is mijn man erbij en wat medisch personeel betreft, zien we het vanzelf wel
1. Volledige personeel van de verloskamers geloof ik..+ man 2. wederom heel assortiment van gyn,vk, kinderartsen +man Vind het echt iets voor man en mezelf...al moet ik wel zeggen dat een vriendin bij #2 er bij groot deel van de weeen bij was...die was er als oppas voor #1 Dat was verder niet vervelend ofzo...die liet me ook lekker waggelen
Alleen m'n man, we willen het graag saampjes doen. Echt een intiem moment voor ons samen, daar willen we geen (schoon)ouders bij.
Bij mijn bevalling waren mijn man, mijn moeder en een heel medisch team. Mijn moeder en ik hebben echt een hele goede band en ik vond het echt heel prettig dat zij erbij was. Mijn schoonmoeder wilde ik er dan weer niet bij hebben omdat ik toch een stukje privacy wilde (naaktheid, andere band etc.)