3 cm ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Klaartje863, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vandaag aan de ctg gelegen vanwege veel regelmatige harde buiken. Later bleek dat ik 3cm ontsluiting had.. 2 uur gewacht en daarna weer gecontroleerd. Nog steeds 3cm dus ik mocht naar huis.
    Nu nog steeds regelmatig harde buiken, maar niet meer echt om de 5 min, maar een stuk of 3-6 per uur. Baby ligt inmiddels ook volledig ingedaald.

Nu weet ik dat je een tijd met ontsluiting kan rondlopen. Maar ik ben toch wel benieuwd wie ook al vrij vroeg een verstreken baarmoedermond en ontsluiting had en met welk termijn je uiteindelijk bent bevallen?

Vanwege heftige bi wil de verloskundige me liever niet tot 40 weken door laten lopen en opperde om vanaf 38wk te gaan strippen. Dat moet dus geen probleem zijn met 3cm, zou mooi zijn als de bevalling dan echt op gang komt :)

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Vanaf 39.2 al twee cm ontsluiting en nog steeds geen baby :(
    Bij de derde ook rond 39 weken 1cm ontsluiting en de bevalling begon op 40.2

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    had bij 36 weken ook al 3 cm..
    maar ben dan wel ingeleid bij 38 weken door zwangerschapsdiabetes.
    hoefde dus geen ballonnetjes of pilletjes

4. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Vanaf 28weken 2cm ontsluiting oorzaak ook vele harde regelmatige harde buiken. Meer dan de 2cm deden ze niet en uiteindelijk ingeleid met 39.5 dmv vliezen breken en infuus

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Vanaf 32 weken had ik 2 cm ontsluiting, bij 37 weken ingeleid ook ivm BI.

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij 37+0 werd ik gecheckt (zou kunnen dat ik dus al langer zo rond liep): 3 cm en volledig verstreken baarmoedermond. Ben toen meteen gestript door de gyn, leverde niets op. Met 39+0 mocht de vk thuis m'n vliezen doorprikken om te zien wat er zou gebeuren. Binnen 3 uur had ik ons tweede kindje vast.

7. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds gisteren na een week opname in het ziekenhuis weer thuis..

Mijn baarmoederhals lengte was nog maar 15 mm en 2 cm ontsluiting. Longrijping en weeënremmers gehad. Ik had elke 3-5 contracties..

Nu dus wel de 32 weken gehaald. (Mijn zoon was geboren met 32+6)

Ik ben ook heel erg benieuwd wanneer ze komt (hoop natuurlijk een stuk later) maar je kunt eigenlijk alleen afwachten.... succes meid !

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij 30 weken 1 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond, doorgelopen tot 40.6 spontane bevalling

9. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Vanaf 40.0 2 cm ontsluiting. Na 3 x strippen 4 dagen rond gelopen met 6 cm ontsluiting en moest alsnog worden ingeleid vlak voor 42 wkn....mijn lichaam maakte zelf geen weeen.
    Kan dus alle kanten op...

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    We wachten het maar gewoon af ;)
    Elke dag nog wel even regelmatige harde buiken gehad, maar zakt na een tijdje ook weer weg.

Gisteren duidelijk mn slijmprop verloren..maar ook niet gek met 3cm ontsluiting.
    Zou mooi zijn als deze beeb zich ook rond de 38wk spontaan gaat aandienen net als grote broer ;)

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ben nu 39.4 en had gister na inwendig onderzoek 2cm ontsluiting...sinds gister voorweeen/harde en pijnlijke harde buiken...en sinds vandaag sliertje bloed met slijm verlies... En voorween houden ook nog aan...ook trekkerig gevoel onderbuik....ik hoop gewoon dat die vannacht of morgen komt! Haha

12. Gember

Gember Niet meer actief

Ik had ook veel harde buiken die in periodes erg regelmatig waren vanaf 37/38 weken. Met 38 weken een CTG gehad omdat ik ook wat minder beweging voelde. Gelukkig was alles prima.
    Met 38 weken: 1 cm
    Met 39 weken: 2 cm
    Met 40.3 weken: 3 cm en daarna gestript. 18 uur later had ik m'n dochter in m'n armen.
    Het kan heel vermoeiend zijn die harde buiken op het eind. Man, wat was ik ze zat! Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Idd vermoeiend vooral met dit warme weer en nog 2 kids hebben lopen die veel van je vragen..pfff
    De Vk heeft bij mij een soort zitten wroeten daarbinnen...ze kon zo bij t hoofdje komen en zat wat te draaien met dr vingers en zei dat ze het wat zou prikkelen zodat t misschien wel de bevalling op zou kunnen wekken. Maar op mijn Vk kaart staat dat ze niet heeft gestript... Al leek het er wel op...
    Nou we zien t allemaal wel..
    Geniet lekker van je dochter! :)

14. Gember

Gember Niet meer actief

Hmm, klinkt inderdaad wel als strippen...? ;) Hopelijk brengt het wat teweeg! ;) Sterkte!

15. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36

Helaas nog niets :(

16. doozz

doozz Lid

8 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen hoe dat precies in zn werk gaat thuis doorprikken?
    Ik heb vanmorgen zoals ze het noemde een valse start gehad. Weeen die niet doorzette. Alleen tot 4cm ontsluiting en sindsdien niets meer. Vandaar dat ik nu aan heg zoeken ben na een andere oplossing:)

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    De vk brengt een soort breinaald, zie plaatje, in (doet geen pijn) en maakt dan met het haakje een gat in de vliezen.

https://www.google.nl/search?q=amniotoom&client=ms-android-om-lge&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4l4-tmY_OAhUlAsAKHfgFCz0Q_AUICCgC&biw=360&bih=514#imgrc=USwi0JDyGbj7tM%3A

18. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Bij de 1e in week 38 weeactiviteit, bloedverlies, volledig verstreken baarmoedermond en ruim 1cm ontsluiting. Bevallen op de uitgerekende datum met 40 weken dus. In de tussentijd wel een onrustige buik, voorals 's nachts.

Succes!

19. doozz

doozz Lid

8 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, omdat je zei 'hoe gaat dat in z'n werk?' dacht ik dat je dat niet wist :D

Op zich wordt het vrij veel gedaan (verschilt enorm per praktijk). Meest voorkomende indicatie is niet vorderende ontsluiting. Vaak helpt het dan om de vliezen te breken.
    Soms wordt het ook wel gedaan voordat er weeen zijn, maar dit is veel meer omstreden. Vaak wordt er dan toch wel een combi met inleiden gedaan.

In overleg met gynaecoloog hangt af van hoe de samenwerking tot dan toe is geweest. In principe hoeft het niet als jij volledig 'terug' bent naar de eerste lijn. Maar het is natuurlijk wel zo netjes/veilig/volledig. Wat zijn de afspraken over jou?

Deel Deze Pagina