Afgelopen week hebben we een echo gehad. Ik was toen 16 weken zwanger. Eerst ging de echo uitwendig, ze dacht een meisje te zien. Voor de zekerheid wilde ze inwendige echo aangezien de kleine lekker met kontje tegen de baarmoederwand aan lag. Het was duidelijk, een meisje. Van alle kanten bekeken en geen enkele keer twijfelde de echoscopiste. Maar je nu hoorde ik van iemand dat ze bij 16 weken te horen kregen dat het een meisje werd maar dat het bij de 20 weken toch zeer duidelijk een jongen was.... Nu ben ik bang dat het bij mij ook gaat gebeuren :O Iemand ervaring mee?
hier geen ervaring mee gelukkig, en ik heb het inderdaad weleens gehoord maar feit is dat het veel minder fout gezegd wordt als voorheen, dit ligt er wel ook aan hoe zeker de echoscopiste is en of ze van alle hoeken goed heeft gekeken, bij jou lees ik dat ze echt moeite heeft gedaan om van alle kanten te bekijken dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat het goed is gezien hoor persoonlijk raadt ik wel altijd iedereen en ook mezelf aan om een kleine slag om de arm te houden tot de 20 weken echo dit heb ik ook gedaan ook al was met 14/15 en 16 weken zeer duidelijk dat we een zoon zouden krijgen toch nog een kleine slag om de arm het is overigens ook bij de 20 weken een knul nog steeds.
Ook geen ervaring mee. Bij 16 wk een meisje en bij 20 wk nog steeds een meisje. De echo's daarna hebben ze steeds aan mij gevraagd of het geslacht in beeld mocht komen...zeg iedere keer tuurlijk, want je weet maar nooit. Maar echt tot nu toe elke keer blijft het echt een meisje. Bij jou hebben ze duidelijk de moeite genomen. En als ze niet zeker zijn, dan zeggen ze dat ook echt wel. De kans is heel klein dat ze het verkeerd zien.
Als de echoscopiste zo zeker was zou ik gewoon uitgaan van een meisje, dat zal wel goed zitten. Bij de 20 weken echo kun je nog een keer naar het geslacht vragen als extra bevestiging. Bij mij was het bij de 16 weken echo voor mij en mijn vriend niet duidelijk te zien dat het een meisje was, maar ook bij ons was de echoscopiste helemaal zeker van haar zaak. We zijn dus gewoon van een meisje uitgegaan en bij de 20 weken echo was ze nog steeds een meisje Toen konden wij overigens wel zelf goed twee schaamlipjes herkennen.
Ik ga er even vanuit dat je een foto hebt meegekregen waarop te zien is dat het een meisje is? Wellicht kun je die hier plaatsen zodat wij ook mee kunnen spieken en het nogmaals voor je kunnen bevestigen?
Ja ik ken ook voorbeelden waarbij ze het bij de 16 weken echo toch niet goed hadden.. tegen mij was bij 16 weken ook meisje gezegd bij 20 weken echo hield ze haar handen ervoor.. dus bij 21 weken weer een pretecho gedaan op eigen kosten,ik wilde het zeker weten...en jaaa het was nu overduidelijk een meisje
Bij mij helaas wel gebeurd. 2 verschillende mensen bevestigde een meisje, maar bleek toch een jongen te zijn met de echo die erna kwam.Nu is het helemaal goed hoor, maar je schrikt je toch wel even kapot. Met een meisje is het 'moeilijker' te zien, maar dat er fouten gemaakt worden is volgensmij wel uitzonderlijk hoor. Maar je kan even wachten met veel kopen, tot de 20 weken echo achter de rug is.
Bedenk me net dat ik de foto ben vergeten te plaatsen (oeps) Als ik er aan denk zal ik het vanavond doen
Ik heb een week of vier geleden een poll geplaatst hier over hoe vaak het geslacht dat met 14/15/16 weken werd gezien klopte. De laatste keer dat ik keek was het 86 stemmen waarvan slechts 4 "klopte niet" hadden gestemd. Oftewel: het komt voor dat het verkeerd gezien wordt, maar heel zelden.
hier gistere met 16w1 ook geslacht laten bepalen, een meisje. De koppige trien zat ook de hele tijd verkeerd, de vroedvrouw heeft zeker 20min zitten duwen zodat ze zou draaien, en dan ineens super duidelijk in beeld. Ze zij ook dat ze het niet ging meedelen als ze niet 100% zeker was. Dus ik ga er ook van uit dat het een meisje blijft Ik denk dat er veel afhangt van de ervaring van diegene die de echo doet....
nou hier is hij dan, duurde even maar was het totaal vergeten :O Ik heb hem ook in potty shot geplaatst maar daar hoor ik allebei de geslachten en de opmerking dat rare foto is dus misschien toch hier wat duidelijkheid. bij mijn duim staat een pijltje. Aan linkerkant en rechterkant is ee nbil. Het zwarte rondje is de blaas. Het ligt dus zeg maar op de rug en foto van bovenaf.
Ik heb echt precies hetzelfde momenteel. Alleen ik heb geen inwendige echo gehad. Ik twijfel ook, hoewel de echoscopiste geen twijfel had en gelijk zei dat het duidelijk een meisje is. Maar ik heb totaal geen verstand van echo's enzo en ik vind het sowieso nog een beetje onwerkelijk allemaal haha. Anyway, als ik naar jouw foto kijk, denk ik dat als het een jongetje was je wel iets heel anders had gezien. Aan de hand daarvan zou ik dus indd concluderen dat het een meisje is