zw icm wajong

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door imjustmyself, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hallo
    ik heb in 2009 een ongeluk gehad en toen ben ik in de zw terecht gekomen.
    mijn contract bij mijn wergever was verlopen dus ik had recht op ziektewet.
    ik heb daarna omdat ik blijvend knieletsel heb een wajong aanvraag ingediend die is ook goedgekeurd.
    dus op het moment krijg ik een deel ziektewet en een deel wajong.
    nu heb ik tot eind juni recht op een ziektewet uitkering,.
    maar mijn vraag is wat gebeurd er als ik geen ziektewet uitkering meer krijg.
    bij het uwv zeggen ze dat het dan wordt aangevuld door de wajong maar is dat ook wel echt zo?
    alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Imjustmyself,

We zijn nog aan het uitzoeken op welke uitkering je recht hebt na afloop van je ziektewet-uitkering. Op dit moment kan ik je daar nog geen antwoord op geven. Je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord op je vraag.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste imjustmyself,

Op dit moment ontvang je een Ziektewet-uitkering en een aanvullende Wajong-uitkering.

Als je in juni twee jaar ziek bent komt deze Ziektewet-uitkering te vervallen.

Voor het gedeelte dat je Ziektewet-uitkering ontvangt dien je uiterlijk in de 91e week van je ziekteperiode een WIA-aanvraag in.
    In de 86e week van je ziekteperiode krijg je hierover een brief van UWV.

UWV beoordeelt dan of je nadat je twee jaar ziek bent in aanmerking komt voor een WIA-uitkering.

Wordt de WIA-uitkering toegekend ?

UWV houdt er dan rekening mee dan je ook recht hebt op een Wajong-uitkering.
    In de praktijk betekent dit dat je dan gedeeltelijk WIA en gedeeltelijk Wajong gaat ontvangen.

Wordt de WIA-uitkering afgewezen ?

Dan wordt gekeken of je Wajong-uitkering moet worden aangepast.

Actuele informatie over de WIA vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

4. imjustmyself

#4 imjustmyself, 17 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2011
    ok:)

5. imjustmyself

Voor het gedeelte dat je Ziektewet-uitkering ontvangt dien je uiterlijk in de 91e week van je ziekteperiode een WIA-aanvraag in.
    In de 86e week van je ziekteperiode krijg je hierover een brief van UWV.

dus als ik het goed begrijp stuurt het uwv mij zelf een formulier met wanneer ik een wia uitkering moet aanvragen?
    sorry voor de vele vragen!

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste imjustmyself,

UWV stuurt je inderdaad een brief als je bijna twee jaar ziek bent. In die brief staat hoe en wanneer je de WIA moet aanvragen.

Met het WIA-stappenplan op onze website kun je dit controleren. Als je de eerste ziektedag invult staat bij de melding "WIA-uitkering aanvragen" de datum dat je de brief krijgt.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina