Ik ben sinds vandaag door mijn bedrijfsarts in de ziektewet gezet. Heb bloeddruk 85/50, lage longinhoud door zwangerschap en ben hele dagen duizelig en val flauw. Alles geprobeerd van voeding, rust, zout inname, vk heeft alles in bloed onderzocht en dokters hebben mijn evenwichtsorgaan bekeken. Het komt echt door de zwangerschap. Niets anders gevonden. Ze verwachten dat dit meteen weer over is na de bevalling. (Eerste keer van de 5 zwangerschappen dat ik dit heb Zijn 3 zw mis gegaan en vandaar dat ze ook voorzichtig zijn met t flauw vallen. Dochter werd bijna vroeggeboorte. ) Nu is mijn vraag. Wij hebben een vakantie geboekt tijd geleden voor over aantal maanden met ouders samen en manlief. Zij kunnen zorg dragen voor onze dochter en zijn er altijd bij voor als ik weer flauw zou vallen vandaar dat dit niet voor gevaar zorgt. Moet ik dit nu ergens melden (uwv en werkgever??) Werkgever weet hier al van en had de aanvraag al goedgekeurd gehad. Graag advies
Beste Meissie1001, Wat rot voor je dat je zo'n last hebt van de gevolgen van je lage bloeddruk. Heeft je werkgever je ziek gemeld bij UWV omdat je klachten zwangerschap gerelateerd zijn? Dan moet je inderdaad aan UWV doorgeven dat je op vakantie gaat. Je kunt dit doen door het formulier "Doorgeven wijzigingen Ziektewet-uitkering" per post naar ons toe te sturen. Je geeft aan dat je de vakantie al hebt doorgegeven aan je werkgever. Je kunt met je werkgever overleggen hoe dit gaat nu je ziek bent. UWV speelt hierbij geen rol. Veel sterkte verder en ik wens jullie een fijne vakantie. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Bedankt voor t antwoord Ja super vervelend want heb ontzettend leuk werk dus is erg jammer. Ook kan ik nu zonder begeleiding thuis nergens heen iedereen is bang dat er wat gebeurt. Enfin. Krijg ik dan geen salaris die week of hoe zit dat? Is maar een weekje hoor maar kijken er wel naar uit die ene keer in 2 jaar ivm bevallingen...
Beste Meissie1001, Je werkgever kan je hier antwoord op geven, UWV is hier geen partij in. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Maar jullie weten toch wel hoe dit werkt? Of dat jullie die week salaris doorbetalen of zij? Maar goed we zullen het wel zien en komt helemaal goed. Bedankt voor de reactie Mvg
Beste Meissie1001, Allereerst mijn excuses voor de late reactie! Ik geef graag nog even een toelichting op de vraag in je laatste bericht. Heb je een werkgever? En ben je ziek ten gevolge van zwangerschap? Dan betaalt UWV de Ziektewet-uitkering uit aan de werkgever. Deze is namelijk verplicht om jou loon door te betalen. Hoe de werkgever omgaat met de uitbetaling van vakantiedagen, die jij hebt aangevraagd, is inderdaad een zaak tussen jou en de werkgever. Ik wens je sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Stella UWV Webcare Team