Pfff....zit er helemaal doorheen. Ben dolgelukkig met de kleine meid....maar ben zo ontzettend moe. Na een week aan het werk te zijn geweest, werd ik ziek (verkouden/griep). Door omstandigheden gestopt met de borstvoeding en overgegaan op flesvoeding wat heel moeizaam ging. Verkoudheid ging maar niet over en blijf moe, dus naar de huisarts geweest. Die zegt dat ik overbelast ben en nu echt aan mezelf moet denken. Nu ook nog een conflict met leidinggevende omdat hij me niet serieus neemt.... Mijn dochter slaapt wel goed, maar om 4.30 uur wordt ze om het uur wakker om haar speentje. Begrijp me goed ik doe het met liefde, maar ik ben iemand die 8 uur slaap nodig heb. En na drie maanden komt nu alle vermoeidheid volgens mij eruit. Wie heeft hier ook ervaring mee?
Ik ken het gevoel alleen ben ik nog niet eens aan het werk en slaapt de kleine in de nacht door! Ik blijf erg moe en futloos geen energie om dingen te ondernemen. Meis denk aan jezelf en blijf nog een poosje thuis anders ga je er alleen maar meer druk op leggen! Neem je rust en ga pas weer aan het werk als je daar klaar voor bent.
Hoe laat gaat je dochtertje slapen? Misschien kun je tegelijk met haar naar bed? En je man dan de late fles laten geven zodat je de eerste lange slaap gehad hebt als ze om 4.30u wakker wordt. Meerdere speentjes in het bedje leggen wil ook wel eens helpen, misschien dat ze er dan op een gegeven moment zelf eentje kan pakken. Ik herken je probleem. Bij de eerste duurde het een maand of tien voor ze doorsliep (kwam meerdere keren per nacht en doordat ik bv gaf, moest ik het eigenlijk altijd zelf doen). De tweede heeft ook een periode slecht geslapen, maar als ze op een gegeven moment doorslapen, ben je al deze ellende zo weer vergeten. Na een goede week, ben je een heel ander mens. Misschien anders eens een nachtje uit logeren (als je dat zelf aankunt natuurlijk ) Eerst maar eens zorgen dat je zelf weer wat op adem komt, dan ziet de wereld er al heel anders uit. Sterkte ermee!
Ik zou haar om die tijd een voeding geven in de hoop dat ze daarna verder slaapt; heb je dat al geprobeerd?
Geef je haar ook een voeding op dat tijdstip? Zo ja, dan zou ik de speen helemaal weglaten en haar proberen te leren (door afkicken) zonder speen weer in slaap te laten komen. Goed maar dat was het mama inhoudelijke antwoord.... Meid, wat rot voor je dat je je zo ellendig voelt. Je bent verre van de enige hoor. Heel veel mama's hebben hier last van. Dit is de reden waarom iets als verlengd bevallingsverlof is uitgevonden (onbetaald 4 weken extra verlof: no questions asked). Je HA heeft gelijk. Je hebt de grootste verandering in je leven mee gemaakt en dat kost echt tijd. Jij bent niet raar en vreemd of gek. Doe inderdaad even rustig aan. Mijn tip: neem even twee weken helemaal afstand van je werk (even helemaal niets) en maak daarna afspraken met je leidinggevende hoe je contact gaat houden. Als de relatie met de leidinggevende gespannen blijft, vraag dan om een casemanager (iemand anders die je kan begeleiden)
Heel herkenbaar...pfff Ben inmiddels al weer aan het werk en dat valt me zo nu en dan zwaar. Ik werk in wisseldiensten en soms moet ik tot 00.00 uur werken terwijl ik op vrije dagen om 22.00 uur in bed lig! Maargoed, ik hoop gewoon dat dochtertje lief binnenkort besluit door te slapen en tot die tijd moet ik maar doorbijten en af en toe lekker op de dag mijn bed op zoeken. Sterkte allemaal!
Herken het ook hoor! Had vorige week zelf een topic geopend, nadat ik precies dezelfde boodschap kreeg bij de HA! Heb net toch gewerkt tot 22.30, maar heb er eigenlijk al weer spijt van. Ik voel me zo'n aanstelster, want....het hoort er bij toch? Ik krijg van alle kanten te horen dat ik mezelf in acht moet nemen, maar ik voel me dan zo vervelend naar mijn werk toe. En jij hebt dan ook nog een conflict op de koop toe!!! Rot hoor!!:x Wat voelt het dubbel he?? En ja, rust nemen en elke dag zo vroeg wakker....ook wat lastig!! Ik hoop dat je er uit komt, want zo werkt het ook niet....Sterkte!!
Herken dit zeker!! Ik ben door gegaan, en uiteindelijk depressief thuis komen te zitten.. Met daarbij een conflict met mijn werkgever, wat nu uitdraait op een rechtszaak.. Geen positief bericht hier dus! Maar meis, hoe dan ook, denk aan jezelf, neem je rust en je tijd!
Hoi hoi, Het gaat nu gelukkig weer beter. Ik blijk dus een flink ijzertekort te hebben. En ben nu aan de groene groente, appelstroop en rosvicee ferro. Mijn dochter slaapt nu af en toe door. Verder ben ik ook gaan sporten. Alleen nu denkt mijn werkgever dat ik het allemaal nog niet aankan op het werk en wil me van mijn eigen functie af hebben. Ze hebben er zelfs al iemand anders neer gezet :x En dat laat ik mij dus niet gebeuren...Werk nu tijdelijk op een andere afdeling (i.h.k.v. reintegreren). Dus heb ik me nu weer 100% beter gemeld om gewoon weer mijn werk te doen. Maar leuk is anders..
Hoi, vervelend he. Achteraf zeg ik, kwam ze maar 'pas' op half 5! Toen mopperde ik ook, maar nu komt ze om half 1, half 4, en hal 7 ongeveer.. Ik werk gelukkig niet zoveel. Dat is ook geen doen vind ik. Misschien moeten meer moeders dat beseffen. Sterkte!