Ik ben bij dat soort bezoeken ook geneigd het te ervaren als een soort van controle.. Terwijl vaak blijkt dat ze je missen op t werk en gewoon oprechte belangstelling hebben.. En dat je op dat moment even niet boven de pot hangt.. Nou gelukkig maar.. Anders is t bezoekje toch helemaal niet leuk.. Ik zou niet, wat al meer geschreven is, om dat bezoek te vermijden maar weer gaan werken..
je bent ziek, ze willen met zijn 8en komen'maarre als je je daar nu al tegen op ziet dan moet je dat gewoon zeggen vraag of er een kleiner groepje komt en de andere een andere x.. je moet toch geen stress krijgen van je ziekenbezoek? Gewoon aangeven joh!
Ik zou ook vragen of ze met een kleiner groepje kunnen komen, dat 8 mensen in een keer toch wel erg veel is. Zou er ook niet aan moeten denken. Misschien je leidinggevende en 2 of 3 mensen waar je het meeste/beste contact mee hebt.
Lieverd, laat me je een ding zeggen: ik vind het belachelijk dat wanneer je je zo ziek voelt je (ongetwijfeld) lieve collega's met z'n 8-en willen langskomen! Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen om bij een collega langs te gaan die om die reden thuis is. Ik weet waar ik het over heb, want ik ben zelf al ruim 4 weken thuis vanwege misselijkheid en ernstige vermoeidheid. Ik hoef niet ove te geven, maar ben 24 uur per dag misselijk. Ik heb weinig behoefte aan telefoontjes en al helemaal niet aan bezoek. Bij de gedachte dat ik iets MOET raak ik al in paniek! Ik heb al 2 kindjes en die moeten naar school enzo. Gelukkig kan mijn man het met werk zo regelen dat hij dat 's morgens doet zodat ik kan blijven liggen. In de middag gaat het de laatste week wat beter en kan ik ze zelf ophalen (wandelingetje van 10 min). Mijn bedrijfsarts geeft me gelukkig alle ruimte en ook mijn baas doet niet moeilijk. Als jij denkt dat je het niet aankan, dat bezoek, dan moet je jezelf in bescherming nemen en op je werk laten weten dat je dat bezoek niet aankunt! Dat moeten ze maar respecteren en misschien snappen ze dan ook dat je je echt niet zomaar ziek hebt gemeld! Succes ermee!
Als je denkt dat je weer kunt werken, moet je weer gaan werken. Ben je trouwens de hele dag misselijk? Je kunt namelijk je ook gedeeltelijk ziekmelden (bijvoorbeeld alleen de ochtenduren). Je collega's komen naar mijn idee collegiaal langs en dat is toch alleen maar aardig? Als je denkt dat ze je komen controleren dan moet je misschien nadenken waarom ze dat zouden doen. 8 collega's lijkt me wat overdreven. Zeg dat gewoon en zeg dat je het leuk vindt als er 2 of 3 langskomen en een andere keer de anderen
Nou vandaag collega's gesproken en ze komen volgende week donderdag om 19.30 uur. Vriend is dan thuis en die kan gelukkig met drinken helpen. Zwaantje, ben nu al 6 weken 24 uur per dag misselijk en heb vanmorgen pas weer wat vla (3 lepels) binnen kunnen houden. VK twijfelt nog steeds over ziekenhuisopname dus ziek genoeg, dat weet ik zeker. Toch wil ik als mijn collega's er zijn wel laten merken dat ik het leuk vind dat ze er zijn en ben bang dat ik dat niet echt voor elkaar krijg als ik me zo ziek voel.
Hoi! Hier nog een ongevraagd advies (ik werk al verzuimcoordinator) Bel en vraag of ze wellicht met wat minder kunnen komen! met mij is niets mis en ik moet er al niet aan denken dat er 8 man langskomen om naar mij te kijken. Laat staan als je je ziek voelt! En als ze komen zet je lekker de Senseo in het zicht met suiler en padjes ernaast en zeg je Help yourselves Anders een thermoskan. Je gaat toch niet als je ziek bent voor 8 mensen zorgen, kom op. Ik zou vragen of ze met wat minder kunnen komen, drie hooguit. Veel sterkte!
Ik ben het helemaal met Mnq eens. Ik moet er onder normale omstandigheden al niet aan denken dat 8 van mijn (toch best leuke) collega's langskomen. Ik zou het bij een paar houden en gewoon zeggen dat het anders te druk voor je is. Je hoeft toch ook niet te splitsen, die anderen komen gewoon niet of over een maand (of 2,3) of zo als ze dan nog eens een bezoekje willen doen.
Tja, 8 mensen is inderdaad erg veel als je op het randje van opname balanceerd. Ik zou ook goed afspreken dat je het bezoek maar een uurtje aankan, zeker als ze alle 8 tegelijk komen, misschien kan je vriend dit in een beetje in de gaten houden? Zelf is het vaak erg moeilijk om aan te geven dat je het niet meer trekt...of je zegt; sorry allemaal, maar ik ga mijn bed in, ik kan echt niet meer....dat is ook duidelijk toch? En als je zo ziek bent, want dat ben je, dan zien ze dat wel aan je. En zo niet; pech dan! Het gaat om jou en jouw kindje, veel belangrijker dan mensen die geen empatisch vermogen hebben! (en dat zijn zelf de grootste piepers als ze wat hebben) Sterkte ermee!
he meid ik ben ook een vier dagen thuis geweest omdat ik echt ziek was eten kreeg en hield ik niet binnen alles wat er in kwam kwam er ook weer uit. maar na vier dagen dacht ik wat moet ik nou de hele tijd thuis dus ben lekker weer aan het werk gegaan en zit in de beveiliging dus heb een staand beroep. ik sta 8 uur op een dag. zo nu en dan rende ik even naar de wc en dan ging het wel weer. heb gewoon afgesproken met mijn leidinggevende dat ik wanneer ik even een pauze nodig had dat ik dan gewoon even pauze mocht nemen! maar ik voelde me 10000 keer beter op mijn werk dan thuis dan moet je wel dan zet je je er op 1 of andere manier over heen. tenminste dit was bij mij zo dat hoeft bij jou niet zo te wezen. maar ik dacht het is de gezonde ziekte en daarvoor blijf ik niet thuis hup aan het werk. heb nu een ritme 7 uur eraf overgeven overgeven eten en half tien naar mijn werk. en dat gaat prima! nou sterkte met je misselijkheid en als het gewoon echt niet gaat dan moet je je niet druk maken om het bezoek maar blij wezen dat ze zo om je denken liefs