In ziektewet en ongepland zwanger.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door franzie78, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franzie78

franzie78 Actief lid

15 mei 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met het volgende en zou graag willen horen wat jullie zouden doen...
    Ik zit sinds januari in de ziektewet wegens ptss. Gelukkig gaat het met hulp van de psycholoog nu zo goed dat ik bijna begin met reïntegratie. Morgen moet ik naar de arbo.
    Nu ontdekte ik dus vrijdag dat ik zwanger ben. Absoluut niet gepland, maar nu zeker gewenst. Wanneer zouden jullie het zeggen?
    Ik voel me best wel vervelend naar mijn werkgever toe, alhoewel ik ook wel weet dat de dingen los staan van elkaar. Iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt?

2. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ik stuur je even een pb.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gefeliciteerd. Je zwangerschap staat inderdaad los van je re-integratie. Ik zou in ieder geval eerst een goede echo afwachten, je bent nl voorlopig nog lang niet verplicht om je zwangerschap te melden :D
    Ik weet niet in hoeverre de hormonen invloed kunnen hebben op het herstel van de PTSS evt overleggen met je therapeut of huisarts?
    Wanneer het invloed heeft op je herstel, bijv dmv terugval, dan is het wel verstandig het op te nemen met je arbo-arts. Mogelijk dat je re-integratie dan anders moet worden ingestoken.

4. franzie78

franzie78 Actief lid

15 mei 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie! Ik wilde sowieso de eerste echo afwachten, alleen al voor mijn eigen gevoel.
    Het is ook vooral dat ik het vervelend vind dat ik nog voor mijn reïntegratie al weet dat ik straks weer een poos weg ben. Maargoed, de situatie is nu eenmaal zo.
    Ik zal eerst eens overleggen met de psycholoog en kan dan altijd een extra afspraak maken met de arbo.
    Bovenal ben ik blij hoor...maar die beren op de weg laten zich nog niet zomaar wegjagen. :)

Deel Deze Pagina