Hallo! Sophie heeft wat moeite met inslapen, maait druk om haar heen, zodat ze niet in slaapt valt. Ook mist ze de geborgenheid. Heb vorige week een Puckababy aangeschaft, maar die zit te los. Ze krijgt het voor elkaar om haar handje alsnog uit de Puckababy te wurmen. Ik mag Pacco niet gebruiken omdat Sophie een verhoogde kans op een heupafwijking heeft, omdat ik die ook heb. Bij het CB leken haar heupjes goed, maar moet op 6 januari voor de zekerheid een echo laten maken van haar heupjes. Omdat de Puckababy te los zit, heb ik gebeld met het CB of ze nog een andere oplossing wisten. Kreeg toen de tip om de buikband van de Puckababy ook over haar armpjes te doen. Nu gaat het goed, maar ja...daar is die buikband natuurlijk niet voor bedoeld. Wie doet dit nog meer op deze manier en heeft dezelfde tip gekregen? En gaat het bij jullie ook goed? Welke inbakersystemen mag je nog meer gebruiken bij een evt heupafwijking? Zie de reacties wel tegemoet! Alvast bedankt. Liefs Elly.
Hoi, Ik heb het zelfde probleem met Tygo, ik ben nu 2 dagen aan het inbakeren en moet in jan. voor een echo, ik heb ook heupdysplasie (schrijf je dat zo) gehad en Tygo dus ook een verhoogde kans, al komt het bij jongetjes minder voor. Mijn wijkverpleegkundige zei dat het wel kon aangezien het er bij het CB prima uitzag. Ik zeg niet dat je het toch moet doen hoor maar ik wilde het je gewoon even vertellen. Ik heb tot nu toe veel baad bij het inbakeren, dus als het mag zou ik het zeker doen Tygo is super onrustig en nu slaapt hij tussen de voedingen door.... Ik hoop dat hij het zo blijft doen.... Suc6...
Esmee had ook een verhoogde kans op een heupafwijking ivm langdurige stuitligging.. Ik heb Esmee de eerste 4 maanden ingebakerd met een swaddle me! Je hebt ze in katoen, fleece.. biologischekatoen.. En verschillende leuke kleurtjes! Eenvoudig te wassen en te drogen.. Esmee sliep als een os.. Hier het linkje! Babyplein: SwaddleMe - SwaddleMe
Hallo! @ Piemie...bij het CB leken haar heupjes ook goed, maar dat wil helaas nog niet zeggen dat ze geen heupafwijking heeft. Stel dat ik haar nu wel ga inbakeren met de Pacco oid en het blijkt bij de echo dat ze wel een heupafwijking heeft, zal ik me enorm schuldig voelen. Ik doe het dus niet! Maar bedankt voor je reactie hoor en fijn om te lezen dat jullie manneke nu lekker slaapt! @mamavesmee, jij ook bedankt voor je reactie. De swaddle me ziet er inderdaad erg leuk uit, leuke kleurtjes! Maar deze is niet zo geschikt voor sterke kindjes, heb ik me laten vertellen. En Sophie is enorm sterk, ben dus bang dat deze wat te los zit. Ik heb gisteren nog even gebeld met Puckababy om te vragen of zij wel wisten van de tip om de buikband ook over de armpjes te doen. Daar wisten zij inderdaad vanaf en geven de tip zelf ook heel vaak. Ze zeiden dat het volkomen veilig is! Ik heb er dus nu toch een beter gevoel bij. Sophie doet het mits ingebakerd met de armpjes onder de buikband heel erg goed. Ze is eergisteren en gisteren meteen in slaap gevallen en moest haar vanochtend zelfs om 7.30 wakker maken...het slaapkopje! Wel erg fijn! Liefs Elly.
Mn zoontje ook lang in de swaddle me gehad. En ook hij is sterk mannetje, maar is toch heel lang goed gegaan. Geloof pas met een maand of 5 dat ie t echt voor elkaar kreeg om los te wurmen. En dat was de tijd dat ie toch eigenlijk niet meer mocht, ivm omrollen. Als je m goed omdoet, krijgen ze m niet zo makkelijk los (tenmiinste, das mijn ervaring)
Esmee wurmde zich met de swaddle mee ook pas met ruim 5 maanden los.. Toen zijn we ook gaan afbouwen.. Het is een erg stevige inbaker methode.. Maar fijn dat het met de puckababy ook goed gaat nu!
Thijs kwam met 6 weken uit de swaddle me. Geen nut dus. Daarna de puckababy gebruikt en dit was een succes. Af en toe kwam er een handje uit, maar meer niet.