inbakerdoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Chenoa, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

sinds dat mijn zoontje een paar weken oud is bakeren wij hem in omdat hij anders zichzelf constant wakker houdt.
    Nu is hij 6 maanden geweest en moeten we het dus afbouwen, maar zonder de inbakerdoek is bij binnen een half uur weer wakker.
    Hij maakt zichzelf wakker omdat hij zo druk is met zijn armpjes en krabt zichzelf dan ook in het gezicht.
    Ik heb het nu overdag een paar keer geprobeerd maar hij slaapt telkens maar eventjes zonder inbakerdoek. Soms wordt hij na 10 minuten alweer wakker.
    Wat is nu aan te raden? Kan ik er nog wel mee door gaan? hij kan zelf trouwens nog niet omrollen, want ik kreeg van het CB dus te horen dat dat het gevaar is bij inbakeren na 6 maanden.
    Ben zo bang dat hij 's nachts ook veel wakker is zonder inbakerdoek straks.:(
    :(:(:(

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het heeft echt tijd nodig, en heel langzaam zal hij er aan wennen. Pas wanneer het overdagh goed gaat kun je er in de nacht mee beginnen. Je zou kunnen proberen met een slaapzak bijvoorbeeld, dat is een tussenoplossing. De puckababy is ook een optie, daar hebben ze volgens mij er een voor ouder dan 6 maanden, maar zeker weten doe ik het niet. Dan zou je even moeten kijken op internet.

Groetjes Adrienne

3. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die puckababy hebben we ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet... hij maakt zichzelf constant wakker...
    Pff vermoeiend dit!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zomaar een een idee hoor, ben je al wel eens naar een osteopaat geweest. Die zorgen voor goede conditie van spieren. cellen en organen. Soms kunnen die voor rust zorgen bij een kindje.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina