megaveel dunne poepluiers, wie denkt mee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maria80, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Hallo allemaal,
    Mijn zoontje van 6 maanden heeft sinds vorige week echt niet normaal zo veel poepluiers. Hij krijgt 4 flessen en fruit en groente (dit krijgt hij al sinds 4 maanden). Elke luier is een poepluier en dan ook nog eentje tussen de flessen door, we komen wel op 8 uit. Nu is niet elke luier een mega poepluier, het is meestal maar erg weinig. Het lijkt wel op een 'nat poepje', maar het stinkt wel!
    Nu ben ik wel sinds vorige week aan het overstappen van Nutrilon HA 1 naar Nutrilon Standaard 2. We zijn begonnen met 5 schepjes HA en 1 schepje standaard. Nu zitten we op 3 om 3.

Hij heeft geen moeite met de fles leeg te drinken. Wel is hij ook erg verkouden. In zn mondje is nog niets qua tandje te voelen.

Kunnen die vele poepluiers kwaad? Zn billen worden ook steeds roder, we zijn lekker aan het smeren met de Sudocreme.

Zal het toch met het overstappen van voeding te maken hebben? Of zn verkoudheid, of toch een tandje?

Herkent iemand dit?? Alvast bedankt!

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    tandjes!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    ja heeft Julian bij het overstappen van BV op opvolgmelk ook gehad. Maar daarvoor poepte hij al veel maar toen nog even iets meer.

Nog steeds zeker elke luier een beetje poep. Alleen die in de ochtend niet

Verkoudheid zou het ook kunnen zijn.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft ook af en toe van die periodes dat hij de hele dag door poepluiers heeft. De oorzaak is verschillend. De ene keer tandjes/kiezen en de andere keer een virusje. Zorg ervoor dat je kleintje niet uitgedroogd raakt (genoeg drinken, eventueel O.R.S. geven) en bescherm de billen (bijv. met een dikke laag uierzalf en talkpoeder eroverheen). Sudocreme werkt bij mijn zoon averechts. De rode billen zouden trouwens ook veroorzaakt kunnen worden door een schimmelinfectie. Dat ligt altijd op de loer als je kind zoveel poept. Een tijdje smeren met een antischimmelcreme (gewoon bij drogist te koop) doet wonderen!

Succes!

5. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Het schijnt idd een kenmerk van de tandjes te zijn maar uitdrogen is idd het belangrijkste waar je op moet letten!

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    rode billen? het kan ineens heel erg worden. als ik jou was zou ik stoppen met sudo en met maizena beginnen. bij overgang van 1 naar 2 hadden we ook problemen. ik zou bij HA blijven. en niet naar standard gaan. ha 2 dus. het kan ook tandjes zijn. maar goed, sudo brandt bij rode billen.maizena!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    EspaƱa
    Dacht ook meteen aan tandjes..

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier ook: Tandjes! :)

9. sammie2002

sammie2002 Actief lid

Feb 16, 2009
    107
    0
    16
    Hey meis,

Heel herkenbaar,mijn mannetje had ook ineens 7a9spuitluiers op een dag.Ook ik dacht eerst aan tandjes maar dat was t niet.Toen griepje want dat heerste ook maar dat duurt niet langer als 2 wk,en ik weet niet of jouw kindje ook anders is gaan doen qua doen en laten maar mijn mannetje werd onrustig,veel huilen en snachts uren wakker......maar we zijn er uit want het heeft met de voeding te mk.

De nutrilon is veranderd van samenstelling,nieuwe verpakking maar ook stofjes toegevoegd.......en daar kon die kleine van mij niet tegen en reageerde dus zo heftig door oa spuitluiers.Ik gebruikte onmeo 2.Later hoorde ik dit ook van de kinderarts.

Voor alle duidelijkheid,geen verkeerd woord over de nutrilon nieuwe samenstelling want voor 99 procent van de kindjes is deze voeding wel goed he,maar mijn zoontje kan dus niet meer tegen deze voeding.Misschien is dat bij jouw kindje ook het geval.........

En nog een tip uit het zh en echt het is wonderspul voor luieruitslag,want bij mijn zoontje waren zijn billetjes natuurlijk ook helemaal kapot,en dat is zinkolie.........dat erop smeren en het geneest zo!!te koop bij drogist en apotheek

Succes verder en hoop dat je er achter komt waar t vandaan komt

knuf natas

10. misa

misa Niet meer actief

Ik denk ook aan tandjes!

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Heey meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Er is nog steeds geen tandje te bekennen in zn mondje, alhoewel hij nu veel aan het smakken is. Maar ik voel gewoon helemaal niets!

Ik kijk het toch nog even aan met de voeding. Zou het erg fijn vinden als de Standaard gaat lukken. Maar anders pech gehad, ook 'no problem'.

Mn schoonmoeder (waar hij vandaag was) kreeg de tip om Calendulan t smeren. Dat heeft ze meteen gehaald en zijn we nu aan het smeren. Maar ik onthoud jullie tips zeker, kwaad kan het zeker niet.

We hebben wel het idee dat hij langzamerhand wat meer tijd tussen zijn poepluiers laat zitten, dus ik hoop dat hij de goede kant op gaat! Morgen naar het kinderdagverblijf, misschien dat ze daar ook iets herkennen.

Share This Page