wanner nou echt naar buiten dus in de tuin zitten enz.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    wanneer doe je dat nou? hier in de tuin is het heel lekker met een zonnetje erbij. normaal had ik nu in de tuin gezeten, wasje ophangen buiten enz.
    maar hoe dan je dat nou straks. zet je hem dan in zn wipstoel ofzo? en vanaf wanneer 'mag' dat?
    ook zit ie nog in zn maxi-cosi wandelwagen zeg maar met voering en dekentje. wannneer/met welke temperatuur mag dat nou eraf?

    (die kleine hier heeft het niet snel koud in ieder geval. nog niet meegemaakt. hij is altijd wel warm eigenlijk)

    (niet dat ik dat van plan ben om dat vandaag te doen ofzo hoor ;) die kleine is ook nog eens heel erg verkouden)



    :) wat een vragen altijd :D
     
  2. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje heeft vorige week toen ze zon zo lekker scheen even op een speelkleed buiten gespeeld. Wel met zijn winterjas aan. De voetenzak gaat er hier af zodra ik merk dat hij het warm krijgt. Aangezien mijn mannetje een koukleum is en niet zoveel spekkies heeft blijft ie nog wel even zitten. Maar op de fiets zit hij gewoon met zijn spijkerbroek.

    Kun je niet je box buiten zetten als het straks echt mooi weer is ? Of een campingbedje ?
     
  3. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nouja het mag altijd... vooral als ze al 5 mnd zijn hoor... gewoon goed aankleden... jasje aan, schoentjes... eventueel een mutsje... en dan in de wipstoel buiten naast je neer zetten... lekker in het zonnetje eventjes.... deed ik echt al veel eerder....
    maarja ze zijn allebei in een warme periode geboren... dus dat scheelt dan ook wel weer....

    ohja zie ookal een tip over een campingbedje... deden wij ook idd! wat speeltjes erin en je kan zelf ffe een wasje ophangen of een kop koffie drinken.. boekje lezen en ondertussen je kleintje in de gaten houden die lekker kan kijken en spelen...
     
  4. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb vanmorgen lekker de voetenzak uit de wagen gehaald. Hehe, ik bereid me alvast voor op de lente ;) Maar ik zou het nu per dag even bekijken. Vandaag is het echt niet koud, maar zo'n kleintje ligt toch op de grond en dat lijkt me niet zo lekker. Maar in de wagen/buggy met jas aan even naar buiten kan natuurlijk altijd! Lekker kijken hoe mama iets aan het doen is. Ik zou ook als richtlijn aanhouden dat je hem aankleed hoe je anders ook naar buiten zou gaan, dus lekker jas aan en evt een dekentje in de wagen. Wat ook lekker is, is buiten laten slapen! Vinden ze vaak heerlijk in de buitenlucht (overdag dan he). En gisteren was het 10 graden buiten (overdag), dus dat is een prima temperatuurtje om lekker wat buitenlucht te snuffen.
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Ik zou hem inderdaad nog niet op de grond zetten, maar in de wagen/ wipper oid met zn jas aan.

    Voetenzakken hebben we hier al weken niet meer, omdat de kindjes die echt niet meer willen, maar ja, ik heb wel nog steeds mutsjes op. Het is per kind verschillen waar en hoe koud die het heeft.
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mischa is lekker groot dus die kan wel naar buiten hoor. Misschien inderdaad beter niet op de grond maar wij zetten ook nog wel eens een campingbedje buiten of natuurlijk de wagen. Lekker goed aangekleed. Mijn dochtertje krijgt haar gevoerde capuchon op of soms een mutsje maar zoonlief wilde nooit iets op zijn hoofd (tot hij zelf doorkreeg hoe lekker warm dat kan zijn (winter 2009 - 2010)
     
  7. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dat van dat campingbedje is een goed idee! Ik vroeg me ook al af hoe ik dat ging doen. Elke x de box buiten zetten is ook zo'n gedoe! Ga er gelijk 1 aanschaffen. Laat de lente maar komen ;)
     
  8. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou das mooi, dan gaan we als ie weer beter is (en het is mooi weer) lekker in de tuin zitten
    raam binnen op een keer kan dus ook al, als het niet waait?

    ik ga over ergens begin juni verhuizen naar een eengezins bovenwoning dus ga even genieten van die kleine in de tuintje. straks alleen nog maar een breed balkon (maar we krijgen er wel 3x zoveel ruimte voor terug in huis ;)) wel jammer hoor als ik dan lees van die kleintjes in de tuin, lekker slapen en spelen, maar goed hij heeft nu geen eigen kamer dus tis echt nodig ;)
     
  9. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag ook lekker buiten geweest, geen wind en in de zon. Wel in de kinderwagen met nog mutsje en deken... Mijn moeder liet mij hele dagen buiten staan overdag, idd slapen in buitenlucht. Ik ga ook maar ff campingbedje aanschaffen, is denk ik wel handig straks in de lente/zomer.


    Mooiste meisje van de wereld!!! :p
    16-01-2011 3100 gram 47 cm
    14-03-2011 5000 gram 57 cm
     
  10. Haasje83

    Haasje83 Bekend lid

    30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Gister ook al heeeerlijk gerommeld op het dakterras samen met mijn dochter. Ze vond het super!!!
    Ik heb haar een vestje aangedaan en ze heeft nog een maillotje onder haar broekje. Verder let ik erg op de tocht...

    Heb al helemaal de lente in mijn bol, heerlijk!
     
  11. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Goed luchten is juist heel belangrijk dus dat kiertje (zolang het niet tocht) is heel goed!

    Mijn zoontje heeft het altijd enorm naar zijn zin gehad op ons mini balkonnetje van 1,5 bij 1,5. Lekker een badje erop en gaan met die banaan! Hij vond het geweldig (hij was toen een maand of 8-9)
    Je kunt straks toch ook lekker met hem naar buiten?
     
  12. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Mijn zoontje heeft vanmiddag een uurtje in de tuin gezeten in zijn maxi cosi terwijl ik in de tuin aan het werken was. Heerlijk in de tuin vanmiddag, was hier 16 graden. We hadden beide alleen onze gewone kleren aan, kon prima, zoon zat ook in de beschutting van de maxi cosi.
     
  13. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Oh ik vind het nog koud voor de kleine! Of ligt dat aan mij ;)

    Ik heb vorig jaar een inklapbare box voor een tientje van MP gekocht en buiten gezet. Helaas vond ze er niks aan.. Ook in de wipper niet. Wel buiten te slapen gelegd in de bak.

    Hoe het nu moet.. geen idee. In de box wil ze binnen net, dus zal buiten ook wel niet.. En lopen kan ze nog niet maar misschien met twee maandjes wel. Wil eigenlijk nu wel wat meer naar buiten dan vorig jaar..
     
  14. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha :D
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is wel wat ouder maar die kruipt sinds het weekend lekker door de tuin. Jasje aan en naar buiten maar! Ik probeerde haar binnen te houden vanavond want ik vond het wel wat fris, maar ze wilde graag naar haar zus die buiten aan het fietsen was en ze ging dus gewoon zelf naar buiten (zit een flinke dorpel ;)). Als ze het koud krijgt gaat ze wel piepen :)
     
  16. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kan je haar toch laten kruipen in de tuin?
    mijn dochters zijn sinds dit mooie weer de hele dag buiten in de weer.. :p met hun nieuwe zandbak, fietsen, mij helpen met bloembollen planten, met de bal spelen, op de glijbaan, in het speelhuisje, wipwappen.... ze vermaken zic prima... ze hebben uiteraard wel een jas aan anders vind ik het echt nog te fris....
     
  17. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    campingbedje indd of je box op wielen zetten en rijden maar :) Wat speelgoed erin, lekker geinen met je kleintje, kiekeboe spelen achter een tuinstoel of tuinhuisje... laat maar komen die lente en zomer :)

    Pappa heeft hier gisteren de tuin gedaan (mamma heeft een traphekje opgehangen tussen de keuken en de woonkamer ;)) , ik Tycho in de box voor het raam gezet en hij vond het geweldig... Dan weer even naar mamma kijken en dan weer naar pappa... Maar goed, nog niet echt buiten dus. Maar wat ik wilde zeggen... hij vindt het vast interessant om te zien wat je aan het doen bent.

    Ik ga overigens wel elke dag wandelen met Tycho want ik word er zelf ook zo gammel van als ik één of twee dagen niet buiten ben geweest!

    xxx
     
  18. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je alleen kindjes onder de zes maanden nog niet bloot stellen aan zon, daar kan het huidje nog niet tegen. Dus dat goed in de gaten houden. En voor de rest heb je al een hoop tips gekregen waar ik ook aan dacht. Geniet lekker van dit heerlijke lente weer!
     
  19. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ja oke, maar jouw dochters zijn ouder, en samen! Enne, op de tegels is wel erg hard toch..
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is jonger dan jouw dochter en ze zijn wel samen, maar wat is het verschil? Ze spelen buiten meestal niet samen, Eva fietst meestal en ik ben aan het opletten dat Lisa niet omver gereden wordt ;) (al kijkt Eva wel goed uit).
    Wij hebben houten vlonders en gras, maar Lisa kruipt netjes om het gras heen, ze vindt het gras nog maar raar. Het is wel hard, maar de vloer binnen (laminaat) is toch ook hard.
     

Deel Deze Pagina