Hoi meiden, Ik heb een fantastische zoon van 17 weken (4 maanden dus) en hij ligt erg graag alleen te spelen in zijn box, wipstoel en kleedje. Soms mag hij ook heel even baby tv kijken, zodat ik even mijn handen vrij heb om te poetsen oid. Nu zou ik heel erg graag willen weten wat jullie denken dat normaal is voor een kindje van 4 maanden qua alleen spelen. Ik knuffel hem veel en ben altijd wel bij hem in de buurt, maar soms kan hij echt uren achter elkaar alleen spelen en dan ga ik gewoon mijn werk doen op de comp bijv. Of soms na een uur begint hij een beetje te mopperen en leg ik hem ergens neer en vermaakt hij zich weer een uur en werk ikxweer door. Ik vind het wel heel handig en hij ziet er ook hartstikke happy uit, maar ik voel me er schuldig over. Laat ik hem wat te veel alleen spelen (en maak ik er te makkelijk gebruik van)? Is er een bepaalde vuistregel voor hoe lang het goed is een baby alleen te laten spelen of juist een bepaald aantal uur dat ze persoonlijke aandacht moeten hebben? Ik snap dat ieder kind anders is en dat er geen precieze aantal uren zijn te noemen, maar ik zou graag een soort leidraad willen hebben. Ik ben namelijk weer zwanger en wil graag een balans vinden zodat ik tussendoor ook nog eens kan rusten haha. Groetjes
Een uur alleen spelen??? En dan nog een keer als je hem ergens anders neerzet?? Man, die van mij (ook 4 maanden) wil 9 vd 10 keer na een uurtje wakker zijn alweer naar bed haha. Ben al blij als ik een keer een kwartiertje met hem kan 'spelen' Kijk gewoon naar je kindje, als hij zich blij voelt, dan is het goed toch? Ik vind het wel fijn dat die van mij veel slaapt, heb ik ook mn handen vrij voor de oudste en het poetswerk. Dus kan me voorstellen dat je gewoon "gebruik" maakt van zijn alleen-speel-gave. Veel moeders zetten hun kindje ook gewoon naast zich met de was opvouwen ed. Dat is vergelijkbaar vind ik. Gewoon lekker veel tegen hem aanbrabbelen tijdens het werken, niks aan de hand.
Ik zou me niet te druk maken hoor. Geniet ervan! Tot een paar weken geleden had ik dat ook met mijn zoon. Heerlijk vond ik dat. Ondertussen gezellig kindermuziek aan en lekker laten spelen. Je geeft hem daarnaast veel aandacht en hij vermaakt zich prima. Onze zoon rolt zich sinds een paar weken om en zodra meneer op zijn buik ligt kan hij niet meer terug en gaat hij huilen. Resultaat: ik durf hem geen seconde meer alleen te laten en als ik in de kamer ben kan ik hem ook elke vijf minuten terug draaien. Dat is nu wel even wennen, ook voor mij!
ik heb dat ook, op sommige dagen is d zo stil, vandaag heeft ie geslapen vanaf 16.30u bijna contstant en daarvoor had ik in huis gepoetst, nu heb ik ook een beetje een schuldgevoel van dat hij misschien te weinig aandacht heeft gekregen vandaag. morgen/straks knuffeldagje
Die van mij heeft het ook altijd gekund, en kan het nu met 5.5 maanden nog steeds. Heerlijk toch? Ik vind er ook wel wat voor te zeggen dat ze zichzelf leren te vermaken, en als ze het niet meer leuk vinden laten ze het wel weten. En SharonR, zodra ze zzelf weer terug kon rollen had ik de rust terug, hoop jij straks ook.
Vaak echt 4u, dan fles en daarna slaapt hij een uurtje en dit houdt hij zo vol tot savonds. Hij slaapt ook vanaf 23u tot 4u en dan wordt hij weer wakker voor een voeding.
Hier juist het tegenovergestelde. Mijn dochter is tussen de 60 -90 minuten wakker. Dan leg ik haar al weer op bed ook als ze nog wakker is. Ik denk dat ze 4 uur niet trekt. Ze kan ook nog niet lang alleen spelen. Gisteren voor het eerst een half uur gespeeld in de box zonder dat ze moest huilen. Meestal laat ze na 5-10 minuten van zich horen. Dus geniet ervan dat hij zo goed kan spelen, lijkt me juist leuk om te zien.
Vier uur wakker? Die van ons ligt binnen 90 minuten weer in zijn bedje. Ik laat mijn zoontje ook wel alleen spelen en dat ik zelf kan werken achter de computer. Voel me idd ook wel eens schuldig daardoor, maar dan bedenk ik me dat als hij een broer of zus had gehad ook niet telkens alle aandacht had kunnen krijgen.
4uur wakker?! Dat is lang! Mijn zoontje is heel af en toe 2 a 3 uur wakker omdat te veel bezig is met t brabbelen maar normaal hier ook na 60-99 min naar bed! Hij kan zo n 20 a 30 min alleen spelen maar ga wel af en toe naar hem toe... voel me dan inderdaad anders ook schuldig.. juist omdat hij nog niet zolang wakker is...
Ik voel me ook weleens schuldig want ons kindje kan zichzelf ook goed vermaken (over het algemeen hoor, soms heeft ze weleens fases waar ze meer aandacht wil). Ik laat haar haar gang maar gaan; ze heeft het naar haar zin en ze is altijd in de buurt. Ik geniet er maar even van want zodra ze gaat kruipen is het over
Lekker alleen laten spelen is alleen maar fijner voor later Die van mij speelt de hele middag in z'n eentje en gaat het hele huis door hihi
Fijn dat je kindje zo lekker kan liggen. Ik zou wel wat vaker met hem spelen, kinderen vinden het namelijk ook wel heel leuk om samen te spelen en gestimuleerd te worden. Misschien iets meer afwisselen?
Lekker van genieten want straks als hij mobiel word dan word het echt een ander verhaal en is het lastig om iets te doen als hij "los" is en aan het spelen is. Het behang is hier favoriet .
Mijn dochter deed/doet dat ook. En ik had precies hetzelfde gevoel als jij, schuldig! Nu ze meer eetmomenten heeft krijgt ze automatisch meer 1 op 1 aandacht, maar daarvoor zorgde ik altijd dat ik even met haar ging zitten, samen spelen of een boekje lezen of iets dergelijks, zodat ze niet alleen maar naar haar handjes of mobile lag te kijken.
Het is natuurlijk harstikke fijn dat een kindje zich al zo jong goed zelf kan vermaken. Dat moet je ook zeker in stand houden, handig voor als ze ouder zijn. Toch vind ik dat 1 op 1 aandacht heel belangrijk is. Ze leren daar ontzettend veel van, imiteren wat jij doet. Ik zou zoeken naar een goede balans! Gr
Mijn dochter vind het heeeerlijk om in haar wipstoel te zitten, ze slaapt niet echt op vaste tijden .. maar die red zich prima, ik leg haar ook weleens op bed neer ; en dan gaat ze gewoon liggen en dr handjes bewonderen! als ze in dr wipstoel zit' kletsne we altijd gezellig en toch kan ik me dingen doen. als je kleine verder gewoon tevreden is, zou ik er niet te zwaar aan tillen, je krijgt het dalijk nog druk zat als ze ontdekken dat die benen er zijn gekomen om te lopen ; en ze met hun handjes bij dingen kunnen komen wat mama/papa niet zo leuk vindt! hihi