Dr. Brown speen johannesbroodpitmeel baby 10 weken

Discussion in 'Verzorging' started by Rannie, May 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rannie

Rannie Actief lid

Dec 21, 2012
    442
    56
    28
    Female
    Ons zoontje is morgen 10 weken oud, en drinkt nu uit een avent fles. Gezien zijn krampjes stappen wij over op een Dr. Brown fles. Onze zoon krijgt 5 flessen van 200cc en 2 ruime schepjes johannesbroodpitmeel ivm verborgen reflux. Nu heb ik speen 4 erbij gekocht omdat hier op staat dat het voor dikkere voeding en pap is. Echter is die speen vanaf 9 maanden.. waar moet ik nu vanuit gaan? kan ik deze speen gebruiken gezien zijn leeftijd of kan ik beter de speentjes kopen vanaf 3 maanden?

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Het is echt een beetje uitproberen! Ik geef pap met speen 4 bij dr brown.
    Hier was de johannesbroodpitmeel geen succes, mijn zoontje kreeg er juist pijn van. (Had ook verborgen reflux)

Is dit op advies van de arts of consultatiebureau?

Je kan een klein beetje aanmaken en eerst dat proberen en kijken hoe je zoontje erop reageert.
    Die speen 4 heb je mogelijk later nog wel eens nodig.
    En gaat het te snel dan probeer je speen 4.

Volgens mij passen er ook andere merk spenen op de dr brown, maar ik weet niet welke.

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,186
    823
    113
    Hoi,

Het ligt eraan hoe veel johannesbroodpitmeel en hoe warm het water is. Gaandeweg wordt het dikker. WIj deden meestal speen 2 erop en dan de laatste 50ml speen 3 erop. Tis best een gezoek en gedoe.

ben je net begonnen met johannesbroodpitmeel? Hou de poepluiers in de gaten! Er kan diarree ontstaan of juist verstopping. WIj waren overgestapt op pure johannesbroodpitmeel van de tuinen (veel minder van nodig) en toen was de obstipatie ook over.

Heb je de tongriem en lipbandje al laten controleren door een lactatiekundige, verloskundige of tandarts? Hier 6 maand met reflux getobd en toen de tongriem en lipbandje gelaserd waren (tolerantie 0) eindelijk van de reflux af...
    Voor al je vragen kun je lid worden van de facebookpagina: baby reflux NL/BE

Share This Page