Baby 8 maand spuugt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Ik heb even een vraagje.

Onze zoon van 8 maand heeft sinds dat hij een week of 5 was nexium gekregen ivm reflux. Sinds een maand of 2 zijn wij daarmee gestopt en dat ging verassend goed. Reflux klachten zijn weg. Zijn melk dikken we nog wel in met jbpm omdat hij anders zoveel spuugt. Toen we in juni naar frankrijk gingen was ons jbpm op en hebben we Franse voeding ar gekocht. Spugen was toen voorbij en in Nederland zijn we weer begonnen met onze eigen voeding en jbpm.

Nu blijft hij eigenlijk sinds we weer terug zijn van vakantie spugen, we zijn eind juni terug gekomen. Het ruikt zuur en het is doorzichtig met witte vlokken erdoorheen. Dat had hij ook met zijn reflux. Soms komen er hele ladingen met vast voedsel uit wat nog onverteert is. Het kan direct na zijn fles zijn maar ook uren later.

Moet zeggen dat hij erg druk is en alleen maar op zijn buik speelt en de hele kamer door rolt.

Kan het komen doordat we met de nexium gestopt zijn? Of door het gestuiter op zn buik misschien? Zit te twijfelen naar de ha te gaan maar ben daar inmiddels vaste klant dat ik niet zo goed meer durf. :)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier werd het spugen ook meer toen hij actiever werd, maar toen hij kon zitten nam t weer af en sinds hij 9/10 maanden is spuugt hij vrijwel nooit meer.
    Als hij er geen last van heeft zou ik niet direct naar de huisarts gaan. Als hij echt weer pijn krijgt kan je wellicht terug gaan.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Precies dit had mijn dochter ook, was ook altijd een spuger maar toen ze op haar buik kon rollen werd het veel erger, ging inderdaad ook weer over toen ze kon zitten. Zij had er nooit last van, kotste bij wijze van spreken lachend de hele boel onder.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Oh nou goed te horen haha. Hopelijk kan die gauw zitten dan:D

5. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je goed naar je kindje moet kijken;
    Doet het hem zeer?
    Zo nee; dan is het prima.
    Hier ook een grote spuger nu vooral hij tijgert!
    Moet je je voorstellen z'n eten wordt geklotst in die maag haha.

Off topic; gaat ie ook in z'n spuug slaan 😂 Hier wel heeerlijk 😷

Deel Deze Pagina