Inbakeren afbouwen voordat ze naar opvang gaat

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sweetchocolate, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo kraamdeskundigen,

Onze dochter (4 weken) wordt ingebakert met de puckababy. Niet alle slaapjes, want soms kan ze zelf in slaap vallen.

Nu hebben wij eigenlijk wel een probleem. Het kinderdagverblijf waar zij per 1 januari naar toe gaat heeft als visie dat een gezond kind niet ingebakert gaat worden en ook niet op haar buik mag slapen tot 10 maanden. Dat gaat dus heel erg leuk worden (NOT). Mijn zoon is ook ingebakert geweest, maar achteraf bleek dat niet nodig te zijn want hij is gewoon een buikslaper. Nu denk ik niet dat onze dochter een buikslaper zou worden, maar goed dat is nu even niet mijn punt.

Hoe en wanneer begin ik met afbouwen van de puckababy? Nu weet ik, we zijn er aardig op tijd mee. Maar het liefst vraag ik het al vroeg om straks problemen te voorkomen. Zij slaapt gewoon op sommige momenten echt niet zonder die inbakerzak op dit moment. Soms kan ze het wel. Waar ik nog al bang voor ben is dat zij niet zonder kan of na het inbakeren een buikslaper wordt. Dan krijgen wij een oververmoeid kind terug en dat is nou net niet de bedoeling!

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat een kind niet op de buik mag slapen snap ik eerlijk gezegd wel, maar inbakeren kan niet echt kwaad heb ik het idee. Maar goed, hun hebben deze regels, en je hebt een probleem dus.

Ik zou er nu a lmee beginnen om af te bouwen. Dan heb je er ruim voldoende tijd voor. Ik zou dan beginnen met de slaapjes die ze straks moet doen op het kinderdagverblijf. Overdag dus. Misschien is een gewone slaapzak iets??

Groetjes Adrienne

3. sweetchocolate

Hoihoi,

Dat van niet op de buik kan ik mij ook wel enigszins voorstellen. En gelukkig tot nu toe lijkt zij geen buikslaper te worden.

Dat over slaapzakje is wel een optie denk ik. Ze is wel heel klein en fijn zeg maar. Ze is nog maar amper 50cm (volgens de verloskundige was zij bij haar geboorte 50cm maar daar geloven wij niet veel van. Maat 50 verzoop ze in en prematurekleding paste haar perfect. Nu begint maat 50 wel goed te zitten). Zijn er ook slaapzakjes in maat 50? Dacht dat 70cm de kleinste was.

Groetjes!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze zijn er we zo klein hoor, maar zorgt voor wat zoekwerk op internet..

Groetjes en succes Adrienne

5. sweetchocolate

Hoihoi,

Bedankt! Leuke bezigheid voor het weekend. We gaan het beleven, ik ben benieuwd.

Groetjes Marijke

6. sweetchocolate

Hoihoi,

Ik wou je even laten weten dat ze vandaag zonder slaapzak en inbakerzak heeft geslapen. Zonder enige strijd. Geweldig, dit had ik niet gedacht. Nu maar hopen dat dit zo blijft en anders inderdaad slaapzak aanschaffen. Ze kan het dus wel, zonder ingebakert te zijn slapen.

Bedankt!

Groetjes,
    Marijke

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Super voor jullie zeg!!

Deel Deze Pagina