Antibiotica: na 5 dagen geen verbetering

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft al ruime een maand elke dag verhoging/lichte koorts. We hebben het een tijdje aangekeken maar uiteindelijk toch naar de dokter geweest en die heeft hem antibiotica voorgeschreven i.v.m. oorontsteking.

De kuur is over anderhalve dag afgelopen, maar hij heeft nog steeds de hele dag door temperatuurschommelingen. Soms uitschieters naar beneden (36,8) maar meestal zit hij tussen de 37,8 en 38,2. Ik vraag me af hoe dit nou kan. AB zou toch binnen een paar dagen verbetering moeten geven?

Mijn zoontje is ook nog steeds huilerig en slaapt extreem veel (lees: uitslapen tot 10 uur en om 11 uur weer naar bed willen en dan tot 15 uur slapen en dan om 17 uur weer naar bed willen). Wat moet ik hier nou mee?

Hij is trouwens 16 maand en krijgt Amoxilline.

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Dat is toch echt een verhaal voor de dokter, Stefanie. Ik zou een afspraak maken, want blijkbaar is je zoontje nog steeds niet in orde. Laat de huisarts er naar kijken, want wij zijn geen medici. Hopelijk knapt je zoontje snel op. Beterschap!

3. Het kan goed zijn dat de oorontsteking van je zoontje veroorzaakt wordt door een bacterie die niet gevoelig is voor Amoxicilline.
    In dat geval helpt het dus gewoon niet, en moet er een ander antibioticum worden voorgeschreven. Je moet overigens de kuur wel altijd gewoon afmaken.

Of er moet een kweek worden afgenomen om uit te vogelen welke bacterie de oorontsteking veroorzaakt; dan weet je zeker welke antibiotica de goede keuze is in dit geval.
    Beterschap!

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat deze vraag bij de dokter hoort, maar ik vroeg me meer af of het zinvol was om nu met de huisartsenpost te bellen omdat deze AB wellicht niet de juiste is en we over moeten stappen. Maar wat ik van Eveline begrijp moet de kuur sowieso afgemaakt worden. Ik bel maandag wel even met de huisarts om verder te overleggen. Bedankt in ieder geval!

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Je moet een AB kuur idd altijd afmaken. Het kan nl ook zijn dat de onsteking zo heftig is dat z'n lichaampje gewoon hard aan het vechten is (ondanks dat de AB dan wel aanslaat). Zou idd een afspraak voor maandag maken dan kan de dokter zien of de ontsteking is afgenomen.

Ik word zelf altijd erg beroerd van amoxiciline (ken meer mensen die dat hebben) dus de reacties van je zoontje zouden ook bijwerkingen van de AB kunnen zijn..

Beterschap iig! En als je echt ongerust bent kun je ondanks dat je de kuur af moet maken nl wel naar de huisartesenpost gaan, misschien is er nog wel iets anders aan de hand....

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Van uit mij zal ik zeggen het heeft altijd zin om de hap even te bellen.

Mij is wel eens ooit verteld dat een ab ook nog na de kuur zijn werk doet. Maar als jij het niet vertrouwd moet je gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Sterkte ermee en anders maandag bij je eigen ha en dan vragen voor bloedprikken ect ect misschien heeft die ook wel een ander virus onder de leden waaronder pfeiffer of iets?

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier had ik dat ook met een keelontsteking, uiteindelijk bleek de kuur niet sterk genoeg, misschien dat het bij jullie ook het geval is. Vooral met die temp. fluctuatie zou ik weer terug gaan, ik ben na 2 dagen teruggegaan.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Een kuur moet je inderdaad altijd afmaken. Maar je zou binnen 24 tot 48 uur toch al verbetering moeten zien.

Wanneer is de kuur afgelopen? Zondag avond? Dan zou ik zowiezo voor die verhogingen toch maandag even de huisarts raadplegen. En als je het niet vertrouwd dan morgen de hap.

Ons ventje heeft sinds gisteren middag Amoxicilline ivm hoest/snot en koorts 39.3 (eigenlijk een preventief kuurtje want alles is nagekeken en is schoon)
    Gisteren avond kon hij al weer lachen maar daarvoor heeft hij echt van 10.15 tot 15.45 geslapen met alleen even een fles tussendoor om 12 uur.
    Vandaag ging alles weer wat beter en was wat langer wakker.

Succes en beterschap!

9. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cyntje: de kuur duurt tot maandagochtend. Ik maak me niet heel erg veel zorgen. Op de momenten dat hij wakker is, is hij goed bij. Maar hij slaapt wel veel en zit niet helemaal lekker in zijn vel. Ik zal maandag sowieso weer met de huisarts bellen.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft dezelfde AB gehad voor oorontsteking en wij is verteld door de HA dat na twee dagen de koorts echt wel weg moest zijn anders moest ik terug komen.

11. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook oorontsteking gehad en bleef ook temp verschillen houden en veel slapen, huilen enz. Bleek haar andere oor ontstoken te zijn, dus weer AB gehad en nu lijkt het weg.

Zou dus zeker al is het maar voor de zekerheid, de HAP bellen.

Succes

Deel Deze Pagina