Ook opzoek naar autostoel na maxi cosi

Discussie in 'Verzorging' gestart door Inge88, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik laat mijn dochter nog in de maxi cosi zolang het nog kan maar het begint krap te worden. Haar kruin komt er nog niet bovenuit maar het wordt in de breedte een beetje krap. Ze doet moeilijk maar ik wil nog zo lang mogelijk doorzetten.

Ik ben me wel al gaan verdiepen in autostoelen. Jeetje wat een keus :$

Dit vind ik belangrijk:
    - Moet tegen de rijrichting in kunnen (ongeacht hoe zwaar of oud ze is ik wil haar zo lang mogelijk achteruit gaan vervoeren)
    - Moet een ligstand hebben zodat ze ook nog lekker kan slapen onderweg
    - Vast te klikken op Isofix
    - Kwaliteit/prijs verhouding. Ik heb best wel wat over voor de perfecte stoel maar dan moet hij ook echt goed zijn

Minder belangrijk maar zou fijn zijn:
    - Gordels die goed meewerken en die ik niet iedere keer weer moet verstellen o.i.d.
    - De mogelijkheid om dochter er op een makkelijke manier in te zetten, misschien dat de stoel mee draait? Heb wel eens gehoord dat er zulke stoelen zijn

Iemand enig idee welke stoel goed zou passen bij mijn wensen? Ik ben zelf al flink aan het googlen, maar hoor ook graag jullie ervaringen/advies

2. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Wij hebben de maxi cosi axiss (deze is draaibaar) in ML zijn auto, en in mijn auto de maxi cosi tobi. Super goede autostoelen, tot nu toe erg tevreden over. Gordels zijn makkelijk te verstellen.
    Mijn dochter zit er goed en stevig in. En kijkt haar oogjes uit ;)

Volgens mij zijn er geen autostoelen die tegen de rijrichting in de auto kunnen. Hoezo wil je haar zo lang mogelijk achteruit laten vervoeren als ik mag vragen? Vanaf 9 maanden mogen ze met de rijrichting mee vervoerd worden. Belangrijk is dat de gordels goed versteld zijn.

Succes!

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, ben op zoek naar hetzelfde als jij!

Tegen de rijrichting in spreekt mij na wat lezen en filmpjes kijken ook erg aan.

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee! Ik heb de neiging om voor de Maci-Cosi Priori te gaan

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ook ik lees graag even mee! Ik heb zo ongeveer dezelfde wensen, maar er is echt nog heel weinig te koop tegen de rijrichting in... Mijn keuze is tot nu toe gevallen op BeSafe izi combi X3 Hij is wel serieus prijzig maar ik denk dat hij zijn geld wel waard is. Enige twijfel die ik heb is dat ik me afvraag of hij wel in mijn renault clio past.....

6. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    ok die stoel wordt het dus niet... zit net de anwb test te lezen en die komt er niet zo goed (redelijk) uit....

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Op K.ieskeurig kun je autostoelen vergelijken. Ook op achteruitrijden. Maar wat je vervolgens in de specs ziet is dat ze alleen het eerste jaar geschikt zijn voor achteruit en daarna vooruit gebruikt moeten worden. En ik las laatst in een discussie dat bij ouder dan 1 jaar het in Nederland niet zou zijn toegestaan om achteruit te vervoeren?
    Lijkt me ook belangrijk dat je kindje er lekker in zit. Ook nu, als de mc te smal wordt zou ik toch niet heel lang meer wachten met omzetten. Te krap is immers ook niet gezond.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien vinden meer mensen dit interessant: blogs van iemand die zich ook verdiept heeft in achterwaarts geplaatste vervolgstoelen.
    Bovenaan bij het profiel, kun je klikken op 'blog' en dan zie je alle blogs van deze persoon.
    O.a. over nieuwe stoelen van o.a. Maxi Cosi die volgend jaar op de markt komen!

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Thanks! Ik ben volop aan het lezen :)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    #10 Biny, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt: 14 nov 2012
    Die stoelen bestaan er wel hoor :) alleen niet zoveel...

Daarbij is achteruit veeeel veiliger en ik persoonlijk zou ook never nooit een ind van 9 maanden vooruit in de auto zetten!
    Daar is de nek nog lang niet sterk genoeg voor en kan serieus ernstige gevolgen hebben bij een ongeluk

En gordels voorkomen niet dat het hoofd nasr voren vliegt

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
  12. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    @Sam; ieder zijn keuze ;) Hier gaat het prima!!

13. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik wil haar idd achteruit vervoeren omdat dat veiliger is. In Zweden en Amerika is het verplicht tot 2 jaar geloof ik. Ook als ik die crash testen zie dan vind ik het zo akelig wat er met een babylijfje gebeurd als er een flink ongeluk gebeurd. Voorwaarts is óók veilig, alleen is achterwaarts veiliger. Op die blog die kusjesmama stuurt wordt ook aangegeven dat dat waarschijnlijk wel een norm gaat worden. Of over een aantal jaar het verplicht is is nog de vraag maar ik denk dat de kans groot is. Dus investeer ik nu alvast graag in een stoel die sowieso jaren mee kan en nog veiliger is dan war nu op de markt is.

Ik wacht nog even met de aanschaf want zo ik begrijp komen er in 2013 meer achterwaartse stoelen op de markt. Ook van grote namen als maxi cosi en Römer. Nu hopen dat de kleine meid het nog even vol wil houden in de 0 stoel!

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #15 Kusjesmama, 15 nov 2012
    Laatst bewerkt: 15 nov 2012
    Ze kijken naar allerlei dingen in zo'n test. Naast veiligheid kijken ze ook naar gebruiksgemak, grootte, gewicht, de afwerking enz.

Ik heb de test net ook even bekeken en ik denk dat de test op het gemiddelde 'redelijk' uitgekomen is door, voor mij, minder belangrijke dingen dan veiligheid. Want qua veiligheid scoort hij op frontale botsingen heel erg goed en op zijdelingse botsingen gemiddeld.

Edit: Lees de omschrijving maar eens op deze site:
    CarSeat.se - BeSafe X3 Isofix
    Daar kun je lezen dat deze stoel 1 van de slechts 3 stoelen is die de strengste test ter wereld: 'the Swedish Plus Test' hebben doorstaan. (De Britax Max-Way is ook 1 van die 3 stoelen trouwens!)

16. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Maar om dan 400+ uit te geven aan een stoel die "redelijk" scoort....?? Maar misschien moet ik wat beter naar de testen kijken....

Voorlopig wil ik haar tot minimaal 9 maanden in de MC houden, maar ik vraag me af of we dat gaan halen.... Dan zitten we iig al in het nieuwe jaar en hopelijk schieten ze een beetje op met de introductie van nieuwe (achterwaartse) modellen!

17. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Oh top! Thnx voor die site! Goh, in zweden bestellen is zowaar nog goedkoper dan in NL! Hmmm ik denk dan toch nog even doorsparen en toch voor deze stoel gaan!

edit: Waar ik dan nog wel een beetje mee zit.... Zou deze stoel wel in mn clio passen? En hoe lang zal mijn dochtertje er mee kunnen doen aangezien ze nu met 6 maanden al bijna 10 kg is.... Als ik 400 euro uitgeef zou het wel fijn zijn als ze er ook een jaar of 3/4 mee kan doen....

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het zeker de moeite waard is beter naar testen te kijken. De ANWB test is bij lange na niet zo zorgvuldig op veiligheid getest als de Swedish Plus test (de strengste test ter wereld).
    Maar ik ben het met je eens dat 400+ euro voor een autostoel ERG veel geld is! Alhoewel als je zo'n stoel meteen vanaf de geboorte gebruikt, want dat kan met o.a. deze stoel, valt het eigenlijk wel mee.
    Reken er maar op dat de stoelen die verwacht worden volgend jaar van o.a. Maxi-Cosi ook meer dan 400 euro zullen kosten.

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De website staat automatisch ingesteld op exclusief BTW, beetje jammer dat als je dat verandert naar inclusief BTW de prijs toch weer tegenvalt ;) Ik maakte me ook al wat te vroeg blij :cool:

20. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ohw :) Dan wordt ie 500+ :D
    Nouja, het komt er op neer dat we nog even doorsparen en ondertussen verder blijven kijken....

Deel Deze Pagina