inbakeren afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik wil van de pacco inbakerdoek af en overstappen op een puccababy inbakerslaapzak. Ik ben mn dochter aan het afbouwen door in de huidige doek af en toe een arm er buiten te doen. Ineens stoppen is ze nog lang niet aan toe helaas.

Wanneer kan ik gaan afbouwen? Als ze rolt moet ze er uit zijn mAar ze is nog zoooo onrustig :( :(

Is de puckababy een goed alternatief??

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wij hebben de puckababy piep en sinds een paar dagen leg ik hem overdag in de puckababy The Bag Newborn (slaapzakje), dit gaat erg goed. Ik ben er erg tevreden over.
    Ik denk dat de overstap naar de puckababy mini (die bedoel je denk ik?) wel goed is.

De mini is trouwens van 3 tot 6 maanden.

3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ons dochtertje heeft tot 6 mnd. in de Pacco geslapen en daarna (tot 20 mnd.) in de Puckabag.

4. kwebbel86

Ik bedoelde idd de mini, ze is nu op 1,5 week na 3 maanden. Dan ga im m toch alvadt bestellen. Pacco is erg fijn maar veeeel duurder :( had ik dat eerder geweten. Bij het cb gaven ze pacco op en heb toen niet verder gekeken. Vind m wel top, maar de puckababy mini ziet er echt gaaf uit.

Tamaraliza: kan je zo lang in een inbakerslaapzakje liggen?

5. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Wij hebben cold turkey gedaan, dus in een keer in de slaapzak. Afbouwen was geen succes maar dit daarintegen wel.

6. kwebbel86

dat heb ik dus ook nu 2x gedaan, 1x vorige week en een keer 2 weken geleden en het lakentje overdwars opgemaakt maar mevrouw wurmt zich er binnen enkele minuten boven :(

7. kwebbel86

Hoe weet je trouwens of ze er aan toe zijn om over te stappen van inbakerdoek? Ik heb hier de puckababy mini (van 3 tot 6 mnd) maar dat is echt 10x niks!! Ze beweegt zo hard dat ze zuigt op haar handjes door de doek heen en dus niet slaapt. En vannacht was ze zo in de weer dat ze 30cm naar boven is "gekropen" in de pacco. Ik weet het ff niet meer :(

8. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    wij zijn begonnen met pacco doeken toen me dochtertje twee weken oud was.
    zijn met 7 à 8 weken overgestapt na een woombie
    en met tien weken zijn we het gaan afbouwen via een hema gewatteerde slaapzak eerst de mouwtjes na binnen gedaan en nu slaapt ze met de armpjes erdoor heen en het gaat super..
    zag er heel erg tegen op terwijl me dochtertje nog wel druk is maar ze heeft niet meer die schrokkerige bewegingen waardoor ze wakker werd.

heb eventueel een woombie als je daar belang bij hebt.

9. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

deed mij dochter ook altijd en nu dat ze er uit is is het ideaal want ze heeft haar handjes ontdekt en vermaakt zich ook gewoon wakker in bed zoals sóchtends dan is het niet gelijk huilen!!

maar ik zou een slaapzakje proberen dan krijgt ze het ook niet koud.. gewoon proberen!!

trouwens wel slaapzakje in stoppen bij voeteneinde dan kunnen ze niet omhoog.

10. kwebbel86

ik heb nu al 2x een slaapzakje geprobeerd. Helaas, ze komt niet in slaap.

11. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Stop je dan het voeteneind van de slaapzak onder het matrasje? Of bedoel je instoppen met een soort lakentje? Sorry, ben blond ;)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wil ze niet gewoon zuigen (op haar handjes, op een speentje)? Je zou ook kunnnen proberen een slaapzakje aan te doen en bij haar te blijven tot ze slaapt en haar een tutdoekje of speentje geven, of iets dat op de inbakerdoek lijkt (waar ze nu op sabbelt).

En haar strak instoppen met een lakentje (geen deken als je een slaapzak gebruikt), zodat ze zich niet zo los kan wurmen.

13. kwebbel86

Ze wil idd zuigen maar haar bewegingen zijn nog ongecontroleerd. Bij een slaapzakje mept ze ook onbewust haar speen weer uit haar mond. Handje komt ook ongecontroleerd zo af en toe in haar mond. Ik denk dat ik er nog niet aan kan beginnen :(

14. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Waarom wil je haar uit de paccodoeken hebben eigenlijk? Die zijn voor tot 6 mnd (ivm omrollen) en wordt aangeraden om pas vanaf 4 maanden af te gaan bouwen. Klinkt alsof je de puckababys gewoon leuker vindt?

Hier ook paccodoeken, heb puckababy laatst geprobeerd, leek me makkelijker voor de leidsters op het kdv, maar schoot echt niet op, 30sec had hij nodig om zich eruit tw wurmen.

Met de oudste zijn we op een gegeven moment ook cold turkey gestopt, volgens mij ivm prikjes, en toen ging het goed. Dus ik kijk met de jongste het per vaccinatie aan.

15. kwebbel86

De puckababys zagen er idd leuker uit maar heb ik na 1dag retour gestuurd. Vreselijk! Pacco bevalt beter en kan ze zich niet uitwurmen. Ik wist trouwens niet dat er 4 maanden voor stond om af te bouwen. Dat stelt me weer gerust.

@Nyn: Heb je ervaring met de opvolgdoeken van pacco, vanaf 5 kg?

16. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn vanochtend weer begonnen met inbakeren.
    omdat ze overdag slaapjes houd en huilend weer wakker word en heel moe overdag is mn dochter helemaal niet vrolijk als ze eruit is omdat ze nog zo moe is maar dan de slaap niet meer kan vatten dus ben voor overdag weer begonnen .
    even aankijken of het werkt.

17. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken dit ook heel erg nog van mijn zoontje echt vanalles geprobeerd en toen maar gedacht t komt vanzelf wel...en idd toen hij 4 maanden en een week was weer een keer met slaapzak geprobeerd en dit ging ineens wel goed! Hij was er eerder gewoon nog niet aan toe! Succes!

Ps. Heb wel in t begin slaapzak met mouwen gedaan (die van de hema) Zo had hij toch een beetje nog dat geborgen gevoel.

18. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Kwebbel86, je bedoelt die pacco plus doeken? Waarbij je elk armpje afzonderlijk eruit kunt laten? Nee geen ervaring mee (nog), die dingen kwamen net een paar maanden nadat ik mijn doeken had aangeschaft op de markt..

Maar wat ik zeg, je hebt echt wel kans dat als je nog even wacht, je kindje er zelf aan toe is om opeens zonder doeken te slapen.

Mijn jongste zit nu bijna aan t max. aantal kilo's van deze doeken, dus wellicht dat ik die pacco plus nog ergens tweedehands aanschaf..

19. kwebbel86

Hmm dan wacht ik nog even. Ze is nog geen 5 kg en de pacco doek kan tot 7 kg dus ik kan denk ik nog wel een maand of 2 vooruit als ze zo gestaag blijft groeien.

Deel Deze Pagina