Baby blijft maar op buik draaien in bed..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sinds 2 weken heeft meneer wat ontdekt!
    Namelijk dat hij in bed ook op z'n buik kan liggen! En dan ook alle kanten op.
    Erg leuk allemaal maar na 30 min wordt die moe en gaat die brullen en moet ik m dus weer op z'n rug leggen. S'nachts gebeurd dit overigens niet alleen overdag of pas vanaf s'ochtends 7 uur.
    Hij ligt in slaapzak onderin ingestopt onder de matras en daarboven een deken ook ingestopt, en nog krijgt hij het voor elkaar los te komen. Wie heeft hier DE oplossing?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Rol 'm weer terug naar z'n rug zodat hij ontdekt dat hij dat ook zelf kan, is een kwestie van 'm vaak terugdraaien tot hij het snapt. Zelfde weer met staan, als hij gaat staan, mag je 'm weer keer op keer omlaag helpen tot hij het doorheeft :D

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat is het juist hij kan prima naar ze rug, doet hij op het kleed en in de box dagelijks! Dus heb niet het idee dat hij niet weet hoe het moet.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kan best dat het met slaapzak aan wat moeilijker is!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon laten liggen en terug leggen ... het kind wil leren en leert vanzelf wel hoe hij terug moet rollen

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Om hem te leren zelf weer terug te draaien, zou ik hem allereerst niet meer vast gaan leggen in bed.

Ik vrees dat je eerst nog -tig keer hem weer op zijn rug moet leggen alvorens hij het ook in bed gaat snappen.

Net zoals iemand hiervoor al zei: op een gegeven moment gaat hij staan in bed en weet hij ook niet meer hoe hij terug kan gaan liggen. Dan moet je hem ook eerst -tig keer bij helpen.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh mijn dochter doet precies het omgekeerde.. ze slaapt op haar buik.. en draait in bed met slaapzak dus op haar rug. ze gaat dan lekker spelen en niet slapen.. in eerste instantie liet ik haar maar maar ja dan was het wel zo dat ze bijna niet of heel weinig sliep..
    Ik leg haar nu helemaal tegen zijkant van het bed aan de andere kant een opgerolde handdoek.. het is haar nog maar 1 keer gelukt om toch om te rollen! en nu valt ze tenminste wel in slaap..

8. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Zoontje doet zelfde en komt ook niet altijd teruggerold. En die scheelt maar paar weken met die van jou. Maar omdraaien met slaapzak is echt moeilijker hoor, lukt zoontje ook lang niet altijd. wat anderen al zeiden: je zult hem voorlopig moeten helpen met terugdraaien totdat hij het zelf kan. Komt allemaal goed. Tis een faaaaaaaaaase, hou dat in gedachten ;)

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Grappig, hier heeft hij het ook door....In de box draait hij natuurlijk alle kanten op rug buik buik rug enz enz ...en nu opeens in zijn dikke winterslaapzak met mouwen, draait hij op zijn buik.

Ik draai hem idd terug. Maar ik denk dat hij, net als ik, een buikslaper is, hij ligt dan lekke.r

Wanneer is het niet meer gevaarlijk om buik te slapen?

Hij kan zijn hoofd makkelijk hoog houden en draaien...

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als hij z'n hoofdje goed op kan tillen, kan het prima hoor! Mijn dochter kon op haar buik haar hoofd niet neerleggen, ze hield 'm haast reflexmatig omhoog leek wel... Dus ik heb heeeel vaak terug moeten draaien :D Tot ze door had dat ze haar hoofd neer kon leggen, sindsdien slaapt ze op haar buik.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    Lekker laten gaan en hem steeds terug rollen. Paar weekjes doorbijten en hij kan het zelf.

En NOOIT een slaapzak vastleggen. Hij kan zich zo vastdraaien en met hoofd in matras komen of onder dekens en stikken.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@TS: jouw kindje is in mei toch al een jaar oud, dus over 3 maandjes? En nu dus 9 maanden oud? Dan kun je hem gerust op de buik laten liggen. Als hij dat niet langer wil, dan moet je hem inderdaad terugdraaien. Net zolang totdat hij het zelf door heeft.

Hij heeft er nu echt de leeftijd voor om dit te proberen. Niet tegengaan door hem vast te leggen en hem te belemmeren in deze ontwikkeling.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hij slaapt nu op zijn buik :D probleem opgelost!

Deel Deze Pagina