Ik heb een zoontje van 5 maanden die al goed kan rollen. Gelukkig doet hij dit (nog) niet in bed want hij slaapt ingebakerd. Nu zijn we al een tijdje bezig met een poging tot afbouwen van het in bakeren maar dat verloopt erg moeizaam. We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar niets werkt. Heeft iemand nog tips? Ik zit er aan te denken om de afbouw doek van pacco te kopen. (Ik heb nu een inbakerdoek van pacco) Heeft iemand daar ervaring mee? Of misschien een andere doek??
Onze zoon heeft ook lange tijd ingebakerd geslapen en hebben dit afgebouwd met de pacco-afbouwdoek. Deze heeft ritsjes waarbij je het "armgat" steeds groter kan maken. Eerst 1 armpje helemaal los en dat afgewisseld met links/rechts en daarna 2 armpjes los. Duurde ongeveer 2 weken bij elkaar. Pacco-afbouwdoek gewoon via marktplaats gekocht en weer verkocht. Ging top!
Het is al een wat ouder topic, maar volgens mij staan er een aantal bruikbare tips in: Inbakeren afbouwen/afwennen
check inbakerenafbouwen.nl, vond ik een nuttige site, wel heel basic, maar wel nuttige info. Daarnaast inderdaad zoals Noa2016 zegt, iets van een afbouwdoek/zak gebruiken. Wij gebruikten zelf de Zipadeezip. Ideaal! Ze hebben dan deels vrijheid (dus veilig) maar deels voelen ze nog wel de weerstand in de armspan wijdte. Je kan ze kopen op babbababy.nl, maar vast ook andere plekken! Succes in ieder geval!!
Ik heb ook de Pacco afbouwdoek gebruikt. En daarna een gewone slaapzak met mouwen. Afbouwen duurde hier ook zo'n 2 weken. Slapen werd wel wat onrustiger maar na een tijdje een buikslaper geworden en toen ging het weer veel beter.
Lodger hopper slaapzak. Zijn stugge mouwtjes waardoor hij niet kan maaien. Mijn zoontje sliep gelijk goed in de lodger en na twee maandjes in een slaapzakje zonder mouwtjes...
Bedankt voor jullie tips!! We zijn net een weekje weg geweest en daar ging het slapen een stuk minder. En vreemde omgeving en niet ingebakerd. Daarom hebben we zeker de helft van zijn slaapjes weer ingebakerd. Nu weer beginnen...ben benieuwd. Hebben jullie alle slaapjes in 1x anders gedaan of bepaalde slaapjes wel en andere niet ingebakerd??