babyzwemmen en dutjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafje, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi

oke ik wil al heeel lang graag babyzwemmen, nou is er een cursus van 1500 tot 1530 of gewoon losse lessen van 1015 tot 1045

Ik ben bang dat mn zoontje die van 15u niet altijd gaat trekken, aangexzien hij dan zn middagdut wel es doet (varieert enorm) En de rest van de avond dan mss lastig wordt qua verloop, avondeten etc

Maar ook die van 1015u is lastig, wnat hij ligt elke dag rond 9u zn ochtenddutje te doen! van 2 uur! dus tot 11...

Wat is nu wijsheid, maken jullie je kindjes wakker, sta je extra vroeg op zodat er alsnog een goed ochtenddutje gedaan kan worden?

Of is de ervaring dat tijdens het zwemlesje toch wel energie genoeg is...en dus niet een jengelig en moe kind?!

Op zich is het zwembad dichtbij, wandeling 15/20 min

Ohja hoe vroeg vantevoren zijn jullie er altijd, 15min? dus bijv dat ik er dan 10u moet zijn!?

:(

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij zijn er idd altijd 10-15 minuten vantevoren.
    Wat betreft dutjes: tis echt een kwestie van uitproberen ben ik bang.

Bij ons is het babyzwemmen om 18:30 (!) (ze hebben ook 's ochtends, maar dan moet ik werken...). Meestal krijgt ze juist haar fles om 18:30, dus het is nogal onhandig. We kunnen alleen zwemmen als ze haar 3e fles later heeft gehad dan 15:00 én als ze vantevoren nog wat heeft geslapen. Sinds ze groente krijgt om 16:30 is het wel iets makkelijker qua voeding, want ze houdt het dan prima uit tot ong. 19:15 voor haar laatste fles. Ze hoeft overigens niet lang geslapen te hebben, half uurtje is hier voldoende om met een vrolijke meid te gaan zwemmen.

Als jouw zoontje elke dag slaapt van 9 tot 11, zou ik toch gaan voor die van 15:00. Die ochtendslaap klinkt belangrijk voor hem. En dan gewoon kijken hoe het gaat. Wat stom dat je geen losse lessen kunt kopen voor die van 15:00...

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Onze eerste babyzwemles viel ook op slaaptijd (rare zin maar je snapt 'm vast wel). Wij zijn gewoon gegaan, de kleine heeft in de auto even geslapen en daarna leuk gezwommen.
    Op de terugweg in de auto viel hij weer in slaap en thuis aangekomen heeft hij in de maxi cosi nog even uitgeslapen.
    We waren er net als jij een beetje bezorgd over maar we hebben geen problemen gehad eigenlijk.

4. fafje

fafje Niet meer actief

@babyproject, ja weet je alleen dat is dus een cursus van 6 lessne en je betaald gewoon 35 euro...stel dat ie toevallig 2x ziek is...best zonde....

Maar moet zeggen dat hij dus ok wel es van 9 tot 0945 ofzo slaapt en dan later nog van 12 tot 14...of nahja hij regelt zelf dan weer heo ie het inhaalt dat wel...

@etenstijd...hoe doen jullie dit dan....
    dus stel 1045 klaar aankleden enz...ben ej denk ik wel ff mee bezig, tussne 11 en 1130 krijgt hij dus altijd fruit, 2 stuks eet ie uit zn hand....ngo al onhandig als ie dat in zn maxi cosi moet eten...

Wat is dan handig, iets anders eten, dus zn volgorde wisselen, bijv brood geven...en dna smiddags fruit?

Ik verwacht dat hij de terugweg idd gelijk in slaap valt...maar hij zitd an wel "zonder"eten vanaf 7u/0730

LASTIG hahaha

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier is babyzwemmen van 09.00 tot 09.30 uur.

We zijn er meestal rond 08.45 uur. Kleden de kindjes uit en wachten dan in het zwembad op de lerares.

Voordat ik thuis ben van babyzwemmen is het half 11 en dan geef ik haar fruithapje en leg haar daarna in bed.

De overige dagen eet ze fruit rond 10 uur. In onze groep zitten ook kleine baby's van 3, 4 maanden en volgens mij heb ik er nog nooit één gehoord.

Ik zou het gewoon eens in de ochtend proberen, als je er heen wandelt kan hij ook al lekker slapen. Misschien nog iets eerder vertrekken en blokje om lopen zodat hij een uurtje kan slapen?

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij ons betaal je per maand en mag je de lessen eventueel verzetten naar een andere dag.

Voor wat het eten betreft, de kleine drinkt nu alleen nog maar melk dus dat is makkelijk. We kijken 's ochtends hoe het uitkomt en als het nodig is nemen we een flesje (bv of kv) mee wat we dan daar geven. Als hij straks vast voedsel gaat eten en zijn etenstijd valt net na het zwemmen ben ik heel makkelijk, dan gaat het eten gewoon mee en installeer ik hem in de kantine met zijn hapje :).

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd dacht ik ook al aan gewoon extra lang lopen, zemaar verterkken op het moemnt dat hij sowieso wilt slapen...desnoods nog ff booschapje doen etc...

en ja ik kan natuurlijk in de kantine met hem eten,..zeker als ie daarvoro toch no wat geslapen heeft zla ie dat wel uithouden...gebeurd waarschijnlijk zoveel om hem heen...

oke bednakt dames! soms lijken dingen zo ingewikkelt...moet het idd gewoon doen

maar dna kies ik wel voor de ochtendles aangezien ik dat gewoon per week kan doen...stel het is nu nog niks, werkt niet...dan wahct ik paar weken probeer het weer...

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi,

Hier is babyzwemmen van 9.00-9.45. Normaal gesproken gaat mijn zoontje tussen 9.00 en 9.30 terug naar bed. Het zwemmen doet hij goed en valt na het zwemmen dan als een blok in slaap. In het begin zal het even wennen zijn, sommige baby's huilen even, maar hier wennen ze echt heel snel aan. Mijn zoontje houdt het nu tot 9.45 vol om te zwemmen. Staat dus 8.00 op voor z'n eerste fles, gaat weer naar bed om 10.00 en slaapt dan door tot 13.00 ofzo.
    Ik ben om 8.45 in het zwembad, heb zelf mijn bikini onder m'n kleren aan en kleed dan m'n zoontje om. Is tijd genoeg.

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het babyzwemmen van 10.30 tot 11.00. Vaak tijdens het slaapje van onze dochter. Wij geven fruit om 10 uur, om 10.15 weg en dan zijn we er net voor 10.30. Normaal gaat ze dan slapen, maar dat slaat ze eigenlijk gewoon over.
    Ze vindt het zwemmen prachtig en huilt nooit! op de een of andere manier slaat ze haar slaapje dan gewoon over.
    Na het zwemmen neem ik fv mee. Dan is ze wel te moe om bv brood te eten ;) Ze valt al drinkend in slaap en dan slapend de auto in. Zo lief :)
    Ze is nu trouwens 7,5 maand, maar we zwemmen al sinds 4 maanden. Gewoon proberen!

10. misa

misa Niet meer actief

Ik maak of hou mijn zoontje er ook wakker voor. Gaat prima!

Deel Deze Pagina