Jason slaapt sinds een paar dagen erg veel. Hiervoor sliep ie overdag wel maar niet zo veel als nu. Ondanks dat ie overdag zoveel slaapt, slaapt ie ook s'nachts gewoon door. Soms zijn het haze slaapjes maar hij kan ook uren maar dan ook echt uren achter elkaar door slapen. De ene keer valt ie vanzelf in slaap maar soms vecht ie erg tegen zijn slaap en valt ie op de arm in slaap. Is dit gewoon een fase en heeft ie het nodig of kan er iets anders zijn??
Hier hetzelfde verhaal: overdag slapen ze opeens heel erg veel. Ze zijn zo'n 1,5 uur wakker per voeding en dan beginnen ze al te gapen en te jengelen, dus dan leg ik ze maar in bed. Mijn meiden zijn nu (gecorrigeerd) 13 weken, ongeveer even oud als Jason dus, en zij zitten (volgens mij) in een groeispurt/sprongetje en ik denk dat ze daar gewoon heel veel energie voor nodig hebben. 's-Avonds zijn ze trouwens niet te genieten en wakker van de voeding van 19:30 tot 22:30 uur... Ze slapen daarna wel de nacht gewoon door. Het zal wel weer overgaan...
Dat heb ik hier ook inderdaad.... Na zijn fles van kwart over 7 half 8 is nog even zoet en daarna begint ie te mopperen. Maar valt ie ook moeilijk in slaap. Om hem dan weer lekker rustig te krijgen gaat een van ons dan met hem douchen of hij gaat in bad. Dan is ie daarna weer even rustig en valt ie na even mopperen en jengelen toch weer in slaap tot zijn laatste fles.
Haha, dat is inderdaad precies hetzelfde als bij ons. Ik denk echt dat het een sprongetje is. Merk je niet bij hem dat hij opeens veel meer kan dan eerst? Bij ons pakken ze van alles vast (hun truitje, broekje, mamma's haar ), hebben ze meer oog voor elkaar en ons, etc. We hebben dit een aantal weken geleden ook gehad (toen waren ze gecorrigeerd zo'n 8 weken) en toen ging het na een week of twee over. Dus ik hoop dat we er hier over een paar dagen ook weer vanaf zijn. Succes!
Ja hij zit sindskort in een wipper onder zijn babygym en hij heeft het de grootste lol. Hij pakt ook dingen vast en gaat er heel hard aantrekken en sjorren. En mama's haar is inderdaad het leukst.... vooral die in mijn nek. Nu ik dat van jou lees en van mij type kan het inderdaad een sprongetje zijn en heeft ie zoveel te verwerken dat ie er moe van wordt. Hij "kletst" ook heel veel tegenwoordig. Hiervoor had ie wel eens een brabbeltje maar nu kan het echt een tijdje duren en lacht heel veel met geluid. Deed ie ook hiervoor wel maar dan was het sporadisch (hoe je dat ook schrijft)
Hoi meiden, Mijn meisje slaapt nog steeds erg veel. Ik had het met mijn moeder erover en ze vertelde dat ik dat zelf ook heb gehad. Zoey is ook te vroeg geboren dus ik dacht eerst dat het daar een beetje aan lag, maar nu ik dat heb gehoord denk ik ook dat misschien die erfelijkheid mee kan spelen. Ach ja....slapen is niet verkeerd toch? Ze krijgen ook zo veel te verwerken. Liefs Banjabes
Over dat onrustig zijn 's-avonds: kreeg bij het tweelingentopic de tip om de voeding op te hogen. Het kan zijn dat ze ook in een groeispurtje zitten en daardoor meer honger hebben en daardoor onrustig zijn 's-avonds. Dat heb ik vandaag en vanavond uitgeprobeerd en hier hielp dat... Misschien iets voor jou om ook te proberen? Dat slapen overdag is denk ik wel verwerken van alle nieuwe indrukken. Leuk he, dat ze dan van het ene op het andere moment weer meer dingen kunnen. Hier schaterlachen ze sinds kort ook. Word ik altijd zo blij van .