Nou mijn titel zegt het al. Tijn is bang om te kruipen en draaien. tenminste, daar lijkt het heel erg op. Op ons bed is hij super snel in voortbewegen, rollen, vanuit zitten springt hij zowat op zijn buik/rug/knieen, en hoppa hij is zo aan het eind van het bed. Ook in zijn eigen bedje doet hij het met gemak. Als ik hem wil laten zitten op bed gaat hij er binnen no-time vandoor! Maar op de vloer dus helemaal niet! Als ik hem op de vloer neer zet, blijft hij netjes zitten tot ik hem weer oppak! Hij gaat heel langzaam met zijn handjes naar voren, maar zodra hij de vloer voelt(laminaat, vloerbekking) gaat hij snel weer overeind zitten. Als ik hem op zijn buikje neerleg gaat hij 9 van de 10 keer huilen, en de andere keer gaat hij wel tijgerend op een doel af. Draaien? Nou dat heb ik hem nog nooit op de vloer zien doen! Maar ook dit dus wel met gemak op bed of in de box! Hij kan dus wel kruipen en draaien, maar durft gewoon niet! Ook op een speelkleed niet, alleen op een matras! Herkenbaar? Hij kan ik hem "leren" dat de vloer niet eng is? Dat het op de vloer ook leuk is en kan? Hij trekt zich vanuit zitten wel overal aan op en doet al stapjes aan 1 hand, daar is hij dus niet bang voor! kus miek
Misschien een beetje vergezocht hoor, weet natuurlijk niet of je erin geloofd, en of het ook op jullie slaat, maar heb een tijdje geleden een uitzending gezien van van Derek Ogilvy, de babyfluisteraar. Ook een verhaal over een jochie die dus niet ging lopen / kruipen omdat ie daar bang voor was. Uiteindelijk bleek dat daar toen hem te komen omdat de ouders bang waren dat hij hardzou vallen, en zich pijn doen, en het jochie daarom niet 'los' durfen laten.. Maar hoe ze dat doen precies ook alweer opgelost hebben, weet ik eigenlijk niet meer (heb je wat aan he.. )Misschien kan je er nog iets over terugvinden op de site van RTL4 of SBS6 - waar zat ie ook alweer?
Heb je al eens geprobeert om hem af te leiden als hij op de grond ligt? Zijn favo speeltje bijv voor hem liggen, maar dat hij er net niet aan kan. Of ga eens naast hem liggen zodat hij ziet dat het niet eng is.
hoihoi Bedankt voor de reacties. @ma2be: Wij zijn juist helemaal niet angstig aangelegt naar hem toe zeg maar. Dus denk niet dat dat het is! @chantalk: Heb alle truukjes al geprobeerd, zelfs met eten, hij is gek op eten! En hij kan het ook, en doet het soms ook, maar liever gewoon niet en als hij het doet is het vaak huilend, piepend... Naast hem liggen of kruipen helpt ook niet! Iemand anders nog ideeen? kus miek
Nou ik herken het wel, en die van ons zijn vrijwel even oud! Saar heeft het al een tijd, maar zij heeft het met op haar rug liggen: in de box en op bed wil ze graag op haar rug liggen maar als ik haar op de grond op haar rug leg is het huilen!Ze gedraagt zich dan ook echt bang. Ik snap ook niet wat het is. Saar kan nog niet tijgeren, rollen en kruipen dus ik zou niet weten of dat problemen gaat geven. Gek hè?!
hhhmmmm sorry meer tips heb ik niet Hoop dat hij snel door heeft dat de vloer niet eng is, maar juist heel erg leuk om alles te ontdekken.
@Imke: Misschien voelt de vloer te hard aan haar lichaam? Heb je al geprobeerd om het boxkleed op de grond te leggen? Dan heeft ze toch iets vertrouwds onder zich... @miekie28: En als je probeert om zijn matras op de grond te leggen en hem er dan op zetten. Dan kan hij zelf bepalen of hij eraf kruipt of niet, en misschien is hij dan minder bang?
Gekke kindjes hebben we toch he! Ga nu paar paar keer per dag lekker spelen met hem, boven op ons grote bed! Wat een lol! Gieren van het lachen, hij laat zich gewoon met zijn gezicht in het matras vallen, zo een heerlijk gezicht, zo fijn om te zien dat hij wel wil en kan! En misschiend at hij zo sneller vertrouwen krijgt in zichzelf, en inziet dat hij het wel kan! Vandaag heeft hij overigens getijgert door de woonkamer, niet snel en heel voorzichtig, maar hij deed het wel! Matrasje in zijn kamertje is wel een idee! Ga ik doen! thx! kus miek