gebeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunaatje, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    heb vandaag te horen gekregen dat men zoontje in de creche gebeten is geweest door een ander kindje..(die zou aanpassingsproblemen hebben omdat ze van afrika komt..zo zeggen die van de creche het)kvind het wel flauwe zever ma kom.
    je ziet echt de tandjes erin.
    het is juist naast zen oogje en daar is ook een enorme blauwe plek te zien(die zou komen van in de box tegen de tralies te stompen).maar dan juist vandaag ook en juist naast da plekje waar hij gebeten is.
    ook heb ik aan de andere kant precies tandjes gezien.

ik ben RAZEND...
    wat moet ik hier nu mee aan?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Woooow ik zou echt de neiging hebben om dat kindje eens flink terug te bijten :evil:
    Maar helaas ben ik volwassen en mag dat niet.

Ik zou het toch echt even bij die leidsters neerleggen. Bah zeg wat vreselijk. Ik ben daar zoooo bang voor dat het bij Nathan gebeurt, ik zou hem nooit meer naar het KDV willen brengen :oops:
    Ze moeten dat bijtgraage :c: kind gewoon in de gaten houden en zorgen dat het niet bij je kleintje kan, arm dingske!
    Ik zou ook echt razend zijn (bij de gedachte alleen al wordt ik woest)

3. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ja,
    ik heb ook zin om morgen meteen te bellen om te zeggen dat dat kleintje niet meer in de buurt mag komen en dat ze haar in het oog moeten houden!
    mijn arme kleine ,lieve venteke heeft niks misdaan...
    hoop dat ze het tegen die moeder hebben gezegd en dat die met een schuldgevoel zit(maar dat zal wel niet)..
    en dat kleintje grrrr,kzou haar ook iets kunnen aandoen.
    gewoon tgedacht alleen al...kzie het dan voor mij gebeuren en word er niet goed van..

4. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Wordt er dan helemaal geen actie ondernomen? Bijvoorbeeld gesprek met moeder. Wel makkelijk hoor: aanpassingsproblemen. Ik vraag me af of dit zomaar moet mogen op een kdv.
    Heel terrecht dat je razend bent! Arm jongentje...

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Gebeurt veel vaker schijnt.

Mijn dochtertje is helaas ook gebeten, toen ze een week of 14 was :confused:, zo ongeveer in haar eerste week op de creche.
    Ik vond het ook vre-se-lijk, je voelt je zo machteloos.

Ze hebben ook expres niet gezegd welk kindje het was, omdat ze anders bang zijn dat de ouders het gaan uitvechten.

Maar het schijnt echt een soort van roep om aandacht te zijn van jonge kinderen (anderhalf/2 jaar) en ze moeten er inderdaad echt goed op worden aangsproken, anders blijven ze het doen.

Dat het ligt aan het feit dat het kindje uit afrika komt, vind ik wel heel erg kort door de bocht, hoor. Denk dat het misschien meer een actie van jaloezie oid is geweest. Zoiets gebeurt altijd tijdens 1 momentje van onoplettendheid :(

Maar ROTTIG blijft het.

Sterkte en ik hoop dat de plekken gauw wegtrekken!

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn nichtje is laatst ook gebeten op het kdv. De tanden stonden er ook in.
    Ze had een hele grote blauwe plek die er echt lang heeft gezeten :(

Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen. Heb het idd ook al vaker gehoord.

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi

ik weet niet zeker of je op mijn mening zit te wachten, maar vertel 'm toch maar. Ik werk zelf als pedagogisch werker op een kdv.
    Bijten is gedrag dat bij meerdere kinderen op een bepaalde leeftijf voor kan komen. Het is net als slaan een vorm van ontdekken, reactie krijgen van de ander. Ook is het verschil tussen een kusje en bijten voor sommige kindjes nog niet helemaal duidelijk. Vaak gebeurt het voordat ze er zelf erg in hebben. Kindjes die bijten bedoelen er vaak ook niets verkeerd mee. Natuurlijk ligt dit wel aan de leeftijd van het kindje. Ik kon uit je verhaal niet opmaken hoe oud het kindje in kwestie was. Wel is het zo als het kind blijft bijten, ik van mening ben dat de leidsters het kind zouden moeten observeren om te kijken in welke situatie/omstandigheden het kindje overgaat tot bijten.

Ik kan me jouw reactie als ouder ook goed voorstellen. Het is nooit leuk als je kind pijn wordt gedaan door een ander en het zou mij ook niet in de koude kleren gaan zitten.

Ik verbaas me over het feit dat jou is verteld door welk kindje jouw kind is gebeten. Wij vertellen dit niet aan de ouders van het kindje die gebeten is vanwege privacy. Denk je eens in dat jouw kindje een tijdje zou bijten en andere ouders hier van op de hoogte zijn en erover gaan praten. Dit zou je denk ik niet fijn vinden. Ik vind dat de leidsters de privacy van het andere gezin/kind zou moeten beschermen, maar het wel met de ouders van het kind die gebeten heeft moet bespreken.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame wil ook erg vaak der papa een kusje geven en toch bijt ze vaak hij heeft al tot 2x toe tandjes in z'n wang staan tot bloedens toe

ze gaat niet naar een kinderopvang enz
    denk dat veel kindjes zo'n vase hebben

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat je kunt? Helemaal niks….waarom niet? Jouw kindje kan precies hetzelfde doen…en dan?

Het zijn kinderen hoor, die hebben totaal geen benul van het hoe en wat, en zeker niet wat ze een ander kind “aandoen” en dat heeft niets te maken met dat ze aanpassingsproblemen zouden hebben of uit afrika zouden komen of uit welk ander land dan ook…kan je net zo goed gebeuren met het kindje om de hoek die geboren en getogen uit Nederland komt….

Laat het lekker voor wat het is…het zal nog wel vaker gebeuren, er staat je nog het een en ander te wachten zodra de kleine buiten gaat spelen, wil je dan bij elk wissewasje bij de betreffende ouder op de stoep gaan staan? Sorry hoor…no affence, maarre welcome to the real life ….dat blijft zo tot ze de deur uit zijn…

Gr.smoekie

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat voor actie moet er dan genomen worden?

wat kan de moeder hieraan doen?

aanpassingsproblemen. kom zeg dit kan elk kind doen, heeft niks met aanpassingsproblemen te maken....

en ja dit moet zomaar mogen op een kdv want het kan net zo goed jouw kind zijn die dit heeft gedaan...en dan? van het kdv afhalen en thuis blijven...

ik krijg hier echt nekharen van....

zie echt voorbeelden voor me van ouders die zeggen "ja maar dat doet mijn kind niet" elk kind kan dat doen, ongeacht zijn of haar afkomst...jammer genoeg zijn veel ouders te blind voor de fouten van zijn of haar eigen kinderen... :(

dat blijkt nu wel weer :(

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Mijn man bleek vroeger ook zo'n bijter te zijn op de crèche, tot een ander jongetje hem hard terugbeet, nooit meer gedaan.
    Mijn zus heeft mij ook wel eens gebeten toen ik een baby was, mijn moeder zag de tanden in mijn been staan. Ik denk dan ook dat je er weinig aan kunt doen, natuurlijk is het zielig voor je kindje en ik hoop dat ze goed op zullen letten zodat het niet weer gebeurt.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tjonge.. dat is voor jou als mama zijnde inderdaad niet leuk...

ik ben het wel eens met eva... ik ben zelf ook een sociaal pedagogisch werker... en ik kan me ook in haar verhaal vinden... los daarvan is het moeilijk voor jou en zou je echt tot vanalles in staat zijn...
    maar idd ook jou kind zou dit kunnen doen...
    hoop wel dat het kindje hierop aangesproken is {mag ik wel vanuit gaan denk ik!} en dat ze goed opletten.... helaas zijn zulke dingen niet te voorkomen...

13. Ik vind dat jette30 helemaal gelijk heeft. De kdv kan met de ouders praten proberen een oplossing hiervoor te vinden.. dat dit niet meer gebeurd. Ik zo gek worden....vind het niet normaal.
    @ smoekie:ik snap niet waarom je nekharen krijgt :S want ze zegt niet dat haar kind nooit wat doet elke kind is ongetwijfeld een keer "stout". Maar zulke dingen zoals bijten moeten verkomen worden.

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Stel dat het jou kindje zou zijn wat heeft gebeten en de leidsters van het kdv hebben daarover een gesprek met jou...wat zou jij dan doen?

Ik kan wel tegen mijn zoontje zeggen dat het niet mag en dat hij het andere kindje pijn heeft gedaan, maar dan kijkt hij me met zijn mooie grote ogen aan van 'waar heb je het over'?

Ik weet btw niet over welke leeftijd ts het heeft, maar ik denk dat je bijtgevallen niet kunt voorkomen.

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    om de heel simpele reden, dat het net zo goed andersom geweest zou kunnen zijn, en ik niet denk dat ze er dan een topic over zou hebben geschreven...

ik krijg echt nekharen van sommige moeders die ik ken, en die hun ogen sluiten voor de fouten van hun eigen kinderen... :( onder het mom van "maar dat doet mijn kind niet" .....het had net zo goed haar kind kunnen zijn, en dan..moet het dan "verwijderd' worden van het kdv....

een beetje meer begrip voor andermans kind, en de hoop dat het andersom dito met een * zou zijn is niet meer dan mogelijk...

en ja dus vandaaruit krijg ik idd nekharen...

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoe wil jij als (werkende) ouder dan zorgen dat dit niet meer gebeurd? of het nou jouw kind is die het doet, of die van een ander, als jij mij daar antwoord op kan geven, zeg ik dat ik geen nekharen meer krijg...

17. @smoekie,nee verwijderen vind ik een groot woord. Maar de kdv zal ongetwijfeld wel tips hebben om dit kind aan te pakken of dat de ouders hiermee aan het werk kunnen,tips om het kind te stoppen met bijten. Als het mij kind was zou ik mij zoooo schuldig voelen en graag tips willen aannemen om dit te stoppen.

@chantalk: ik zou het gesprek nerveus tegemoet gaan maar zou het op prijs stellen als ik tips krijg om te proberen dit te stoppen.Vind net zo erg als mijn dochter dit doet,wil niet dat ze anderen pijn doet.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou als ik het zo even 1-2-3 lees is men daarin best wel "bikkelhard' omdat het "hen" niet overkomt... :(

een beetje "meer" begrip daarin zou niet verkeerd zijn vindt ik persoonlijk....

ik probeer mijn kinderen zo op te voeden dat ze een ander niet pesten of zeer doen of wat dan ook, omdat zij dat zelf andersom ook niet zouden willen, tot nu toe gaat dat hartstikke goed en "houden" ze zich daar ook aan, maar kan me terdege voorstellen dat er nou eenmaal kinderen zijn die anders zijn ondanks de aandacht die de ouders daar aan geven...

tis niet altijd zo 1-2-3 dat kinderen "luisteren" naar de ouders om iets niet meer te doen, of dat ze iets gewoon niet mogen omdat....

soms zit iets gewoon in het kind, en kan je daar gewoonweg niets aan doen, maar vindt het persoonlijk gewoon te kortzichtig om hier maar te zeggen dat ze dan maar niet meer bij elkaar in de buurt mogen komen en of het betreffende kind er als het even kan maar vanaf zou moeten.... :(

19. Ik zeg niet dat mijn dochter dit nooit zal doen,weet dat ze geen heilige wordt later,maar zelf zou ik tips welkom willen heten.Vooral omdat dit mijn 1st kind is,zullen anderen misschien wel tips hebben om mijn kind een ander niet te laten bijten.

Verder vind ik het goed wat je doet, ik ga jaydienne ook dit meegeven,niet pesten,vechten enz. Doe een ander niet aan wat je zelf niet wilt.

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Nee natuurlijk niet...ik wil dat ook niet ;)
    Maar ik denk dat je daar weinig aan kunt doen.
    Luca bijt mij ook wel eens en dan kijkt hij hoe ik daar op reageer.
    Ik laat hem dan ook merken dat het me pijn doet en dat dat niet lief is, maar hij snapt dat nog niet. Dan gaat hij lachen :) :rolleyes:
    Ik zou me ook heel schuldig voelen tegenover het ander kindje en de ouders, daarom lijkt het mij beter als ik het dan niet zou weten en (wat al eerder werd gezegd) de leidsters ook niet tegen de andere ouders zeggen welk kindje gebeten heeft.
    Het zijn nou eenmaal kindjes en ze zullen het echt niet gemeen bedoelen.

Deel Deze Pagina