Ik heb een vraagje aan de moeders die hun kindje inbakeren. Hoe doen jullie dat na een inenting? Luc is vandaag ingeent en mag nu dus 24 uur niet ingebakerd worden. Hij wappert zichzelf nu elke keer wakker met zijn armpjes en doet er hartstikke lang over om eindelijk in slaap te vallen. Hij was net zo moe, maar door die rotarmen kon hij niet in slaap komen. Hebben jullie nog tips?
Hey Ik heb heb toen in bed gelegt en lekker straks onder de dekens gedaan met zijn armen naar beneden. Dit ging vrij goed moet ik zeggen. Wij hebben trouwens alleen over dag niet ingebakerd en de nacht wel, ben toen wel om de zoveel tijd bij hem gaan voelen hoor.
Armen onder de dekens stoppen gaat hier echt niet werken. Binnen 10 seconden zijn ze er weer onderuit hoe strak ik hem ook in stop. Zelfs in zijn bakerdoek kan hij soms een arm omhoog wurmen.
Misschien helpt het als je hem inwikkelt in een lakentje. Die sla je dan zo schuin om hem heen, dat hij wel zijn armpjes erin heeft.. Net als je doet bij een baddekentje zeg maar. Dan voelt hij wel de begrenzing van dat lakentje en slaapt ie waarschijnlijk rustiger in. Als je dan een vrij groot lakentje hebt, ligt hij er zelf op en kan hij zich niet zo snel loswriemelen.. Ik zou Luc dan wel wat dunner kleden, zodat ie het niet te warm kan krijgen als ie ineens koorts zou krijgen. Verder schijnt een slaapzak met mouwen ook te helpen. Die wordt vaak gebruikt om het inbakeren of bakerzakje af te wennen. Anne heeft een bakerzakje. De mag je wel gebruiken na de inenting, omdat dat toch wat losser en luchtiger zit dan het echte inbakeren, en dunne stof is.. Wel een laagje minder kleertjes aan, als voorzorg, en de koorts goed in de gaten houden. Vorige week heeft zij haar prikjes gehad. Heb haar gewoon in het bakerzakje gedaan in haar rompertje en een maillotje. Ging goed hoor. Maa ben haar wel nu aan het wennen om ook eens in een gewone slaapzak te liggen.
hey krijgen de kindjes in nederland een inenting in de arm? Bij ons in Belgie krijgen de kindje tot 1 jaar hun spuitjes in de bil. dat is nog maar een paar jaar. is schijnt beter
Nou, hier ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb hem vanmiddag in een bakerzak (puckababy) gelegd die ik van mijn zwager had geleend. Dat werd brullen. Ingebakerd (ik heb de Pacco) kan hij zijn armen niet bewegen, maar in die bakerzak dus nog wel. Hij wil dan graag met zijn armen omhoog liggen (zo ligt hij ook in de kinderwagen als hij slaapt), maar dat lukt dus net weer niet met zo'n bakerzak. Hij vond het helemaal niets. Nu heb ik hem gewoon in bed gelegd zonder iets en lijkt hij even te slapen, alleen wordt hij wel regelmatig wakker. Ik ga zo maar een uurtje wandelen, dan slaapt hij wel in de wagen en vanavond na de laatste avondvoeding denk ik dat ik hem toch maar in de Pacco doe. Dan ga ik er 's nachts wel eens wat vaker uit.
Ik gebruik ook de pacco, maar bedacht me te laat dat na een enting je niet mag bakeren anders had ik ook een bakerzak gekocht. Luc is nu zo uitgeteld dat het lijkt of ie slaapt. Wel erg onrustig maar hij huilt niet. Heb hem voor de zekerheid ook net maar een zetpil gegeven want hij was echt helemaal uit zijn doen. Ik weet niet of ik dat durf om hem vanavond weer in te bakeren hoor. Ben veel te bang dat het toch misgaat. Misschien denk ik er halverwege de nacht wel anders over maar ga het toch proberen.
Bakerzak mag ook niet na inentingen. Je kind voelt zich niet lekker, gewoon lekker vasthouden, tegen je aan, tot je kindje echt in de diepe slaapfase zit (voel je aan de spiertjes, die zijn dan helemaal slap). Dan kun je je kindje voorzichtig in bed leggen.
de bakerzak mocht bij ons ook niet! Ik heb haar 's middags wel in de zak gelegd omdat ze niet kon slapen en heel moe was. Ik ben toen boven gebleven en om het kwartier gevoeld. De nacht heeft ze zonder geslapen en dus heel slecht. De dag erna de slaap wel ingehaald.
Net contact gehad met iemand die de pacco doeken verkoopt en bij het cb werkt. Na 12 uur is de piek kwa koorts. Hebben ze dan nog geen koorts verwacht ze het ook niet meer. Ga hem dus zo inbakeren aangezien zijn temp 37.3 is. Met alleen zijn luier aan en alleen onder een lakentje. Ga hem dan wel vaak controleren of het goed gaat maar hij heeft al vanaf 11 uur niet meer goed geslapen. @dirksmama Vasthouden als troost is prima vind ik, maar hij komt niet goed tot rust als hij bij mij ligt te slapen. Hij valt dan ook niet goed in slaap en op het moment dat ik hem wegleg word ie weer wakker.
Dan moet je langer wachten. Zaak is om echt te wachten tot je kindje in de diepste slaapfase is, dan zijn de spieren helemaal slap.
Ik leg Nova ook gewoon in de Swaddleme te slapen na een enting. Ze hebben het ons nooit verteld dat dit niet zou mogen. Ik temperatuur haar bij iedere verschoning na een enting, maar ze heeft er nog nooit verhoging van gehad. Overigens zou ik dat met Nova ook niet redden. Zowiezo slaapt ze al niet heel vast, en als ze bij mij ligt al helemaal niet. Ze wordt dan direct hysterisch wakker als ik haar in bed leg. Gelukkig zijn niet alle babies hetzelfde.
Hij ligt nu bij ons in de kinderwagenbak maar wel ingebakert en alleen in zijn luier. Hij heeft geen koorts en ook nog niet gehad. Denk dat het wel los zal lopen. Ik blijf hem wel zeer goed in de gaten houden maar verwacht geen hoge koorts meer. Luc kan je echt niet slapend wegleggen hoor. Hij is gewoon heel erg snel weer wakker. Geloof me ik heb heel wat uurtjes met hem gezeten voordat we gingen inbakeren. Hij word of meteen wakker of na 5 minuten, maar hij blijft echt niet slapen al hij je hem 2 uur vast.
Ik vind het onzin dat je langer moet wachten! Ik heb Ymke uuuuuren op mijn arm gehad voor we haar in de bakerzak lieten slapen. Bij de lichtste beweging werd ze wakker, zelfs al sliep ze al een hele tijd. Die diepe slaap haalde ze gewoon niet in mijn armen. Ook zonder bakerzak lukt haar dat niet.
Hier dus precies hetzelfde. En daarbij geloof ik niet dat die kleintjes tot rust komen als je ze bij je laat slapen. Als je zelf bijv. op de bank voor de tv in slaap valt word je vaak ook helemaal gebroken wakker. Onbewust pik je geluiden op en ook de houding waar je in ligt is niet echt bevorderlijk voor een goede rust.
http://www.askdrsears.com/html/7/T070200.asp 8 INFANT SLEEP FACTS EVERY PARENT SHOULD KNOW Dr William Sears kan het veel beter uitleggen dan ik. Hij heeft er overigens meerdere boeken over geschreven.
Dat was alleen als voorbeeld van het op de bank slapen. Als een kindje bij je slaapt ligt hij nooit helemaal recht en dat is toch echt de beste houden om tot rust te komen ( in ieder geval wel bij Luc). Maar goed de 24 uur zijn voorbij en de bakerdoek mag weer om. Luc is gelukkig na een rotdag weer zijn vrolijke zelf.