In mei al gestopt met borstvoeding maar zwanger worden lukt niet.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door yasmin30, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    1
    16
    Hallo,
    ik ben al 1,5 jaar gestopt met de pil. Afgelopen mei ben ik gestopt met borstvoeding geven. Nu ben ik een half jaar verder en het zwanger worden lukt nog steeds niet.
    Laatst was ik bij de huisarts voor iets anders en ik kaartte aan dat het zwanger worden niet lukt. Toen zei ze 'ja als je gestopt bent in mei met bv dan kunnen er nog hormonen van de bv in je lijf zitten en daardoor is t grote kans dat t nog niet gelukt is. Als t aan het eind van het jaar nog niet gelukt is moet je maar terugkomen'.

Maar ik lees ook hele andere dingen op internet. Dat zodra je menstrueert je gewoon weer vruchtbaar bent. En ik heb al heel lang een zeer regelmatige cyclus en voel mijn eisprong ook.

Zou het nou inderdaad nog aan de gegeven bv liggen?
    Ik begin me een beetje zorgen te maken. En eind van t jaar duurt nog 3 maanden.
    Moet ik eerder terug naar de ha?

Bedankt alvast.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Als je cyclus regelmatig is kun je eerder terug naar huisarts. Bedenk dat de eerste paar cycli ook zonder eisprong kunnen zijn....die tellen dan eigenlijk niet mee.

dit artikel gaat weliswaar over cyclus bij borstvoeding, maar misschien heb je er ook nog iets aan:

Menstruatie en borstvoeding | Borstgevoed.nl

succes en wanneer je twijfelt eerder terug!

Deel Deze Pagina