sparta amazone met zitje...en hoe kom ik ernu op????

Discussie in 'Verzorging' gestart door Annemarie76, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik net mn best gedaan een begin te maken t zitje op mn moederfiets te monteren...En ff willen proberen.. maar ik kom er niet tussen...
    Ja fiets helemaal scheef houden, maar dan... hoe kom je dan weg...

Ik raak al lichtelijk in paniek nu.. Ik bedoel.. hagelnieuwe fiets van ruim 750 euro vanmiddag een zitje en scherm gekocht en nu zal t zo zijn dat ik er niet eens op kan fietsen...:(:(:(:(

Ok.. ben niet bepaald slank.. Misschien tips van de zwangere dames onder ons die met een ander kindje in een voorzitje fietsen....

HELP!!! 't word mooi weer en ik wil graag gaan fietsen..Mét de kleine!!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kun je er niet met je been overheen, ik zit op het zadel en heb mijn benen gewoon op de grond. En dan kan ik hup weg fietsen met dochter in het voor stoeltje en een 23 weken zwangere buik!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    mannen-opstap.. Dat kan ik ook nog ff proberen..... thnx...

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Stap je op met aan elke kant 1 been? Dan kom ik er ook maar moeilijk tussen.

Maar als ik (en ik ben links, dus voor jou zal het andersom gaan) naast de fiets ga staan en met mijn linkerbeen op het pedaal ga staan (dus gekruisd), afzet en dan dan opstap gaat het wel.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Juist ja, deze dus..:D

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ja.. zo erop lukt wel.. maar dan er af..
    Met t been (rechts) "over" te frame heen, naar links.. en dan achter t linker been langs ( tegenover gesteld van opstappen) Of toch voor links langs, want daar is meer ruimte..

Er af kon ik, doordat t erf wat scheef loopt, mn linkervoet(tenen) aan de grond krijgen en rechts achterlangs zwaaien..( mannen afstap, zeg maar)

Ik moet straks nog maar weer oefenen.. t er op kunnen komen maakt me wel blij.. Vannacht er wakker van gelegen "Dure fiets gekocht, duur zitje bij en dan de fiets zo niet kunnen gebruiken...".. Bleh!! Maar de burger heeft weer wat moed!

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb een oude fiets van zo'n 18 jaar oud een Gazelle. Hier kan je dan ook bijna niet tussen terwijl ik juist heel erg slank ben (ik heb zelfs een ondergewicht). Maar als het zadel op het laagst staat kan ik nog niet met mijn voeten bij de grond. Dit is ook een reden dat ik niet durf te fietsen met een stoeltje voorop.

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb ook de amazone en dan de dynamic en ik kan er prima tussen. Heb jij mss je stuur helemaal naar het zadel staan?? mijn stuur hangt nl wat naar voren ( hoop dat je het snapt hihihi) en daardoor heb ik ruimte genoeg tussen het zadel en het zitje. Anders mss even langs een fietsenwinkel zodat hun even kunnen kijken want het is toch raar dat als je een moederfiets heb je er niet eens tussen kan.

Heel veel suc6 en ik hoop dat je snel kan gaan fietsen.

Groetjes Kim

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    vanmorgen nog maar een paar keer geprobeerd.. weinig tot geen succes.. Dreigde bijna tegen de vlakte/muur te vallen waardoor ik met rechts dat opvang.. Niet fijn, als je nog geen 3 weken geleden aan CTS geholpen bent..

Op dit moment voel ik me erg teleurgesteld.. en ik baal enorm.. Ook voel ik een soort boosheid, naar mezelf "waar ga ik er klakkeloos vanuit dat t wel past, moederfiets+voorzit" en op de verkopers.. waarom hebben zij geen oog voor dat t misschien niet past, dat je misschien anders dan gewend op moet stappen..

Ik denk dat ik t voorzitje maar probeer te ruilen voor een achterzitje.. maar de lol om te gaan fietsen is er eigenlijk wel af.. Dus als je binnenkort een hagelnieuwe amazone in light cyaan op Mp ziet staan.. kans dat t de mijne is..
    misschien heeft de verkoper nog een tip voor me.. maar t klotige is dat de fiets 15 km verderop gekocht is en waar ik t zitje vandaan heb ook 15 km verderop is.. aangezien ik geen geoefend fietser ben ( heb de fiets toen wel opgehaald en ben ruim een uur (windkracht 2) bezig geweest.. ) zul je begrijpen dat ik er niet al te veel trek in heb op de fiets "even" langs de verkoper van t zitje/ fiets te gaan.. zucht....ik en mn goede idee te willen gaan fietsen..

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik zou wel teruggaan en zeker voor dat geld. Een moederfiets hoort toch ruim genoeg te zijn. Heb je het niet uitgeprobeerd in de winkel met een stoeltje?

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee.. heb november de fiets gekocht, de kleur kon pas in week 5 geleverd worden...

't zitje zaterdag pas gekocht, bij een andere fietsenzaak..

12. Jiri

Jiri Lid

5 dec 2008
    50
    0
    0
    Was even benieuwd naar wat het voor fiets is, dus gegoogled naar wat afbeeldingen. Als ik hem dan zo zie, zit er aardig wat ruimte tussen het fietszitje en het zadel. Weet niet of je zelf al gegoogled had op wat plaatjes? Misschien kun je dan vergelijken met hoe jouw fiets er uit ziet met zitje. Wie weet is er iets anders/fout bevestigd?

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Bevestigen kan maar op 1 manier, met zo'n "blokje" rondom de stuurpen en daar haak je t zitje op..

Misschien dat ik ff moet vertellen dat ik niet bepaald slank ben.. Kan beter zeggen dat ik flink overgewicht heb, ( bmi >40) en een lengte van 163..:):):):):):)

Stuur verzetten, zoals ik eerder al als tip kreeg, helpt niet, de stuurpen blijft op de zelfde plek zitten..

14. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Annemarie,

Die tip van het stuur gaf ik. Ik bedoelde niet zozeer het stuur om hoog of omlaag maar meer naar voren toe, hij kan dus kantelen.
    Wat ik wel raar vind is dat de fiets niet afgepast is toen je hem ging halen. Hier werd dat echt super goed gedaan, incl voorstoeltje.

Heel veel succes.

Groetjes Kim

15. Jiri

Jiri Lid

5 dec 2008
    50
    0
    0
    Nee, snap 't. De plek van de stuurpen verandert inderdaad niet met het verstellen van het stuur. En daar zit het bevestigingsblok aan vast...
    Wel een slechte service van de fietsenzaak... dat ze niet even meedenken of het wel zou passen met een zitje voorop. Je komt niet voor niets voor een moederfiets, nietwaar?
    Wel stukken minder gezellig natuurlijk ;), maar ze schijnen ook gewoon direct in het zitje achterop te mogen. Snel naar de winkel om je fietsstoeltje nog om even om te ruilen :) Misschien is dat dan de meest makkelijke oplossing.
    Hopelijk kun je heel binnenkort gaan fietsen, want het weer is er helemaal naar!

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben terug gegaan met t zitje en mag hem omruilen voor een achterzit.. Die zou wel iets duurder zijn, zei de verkoper.. Geen enkel probleem!! Hij vond t wel sneu dat t niet ging en was t met me eens dat op en afstappen wel veilig moet kunnen..

Met wat geluk is t zitje voor achter er morgen al.. Jammer dat t weer nu weer wat minder gaat worden..

17. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    op zich vind ik het niet zo heel netjes van de fietsen verkoper ,want hij had heus wel kunnnen zien dat het voor jou ondanks dat het een moederfiets is toch lastig word met een zitje voor om op en af te stappen.
    maar goed je kan nu lekekr fietsen met en achterzitje veel fiets plezier!

groetjes sapje

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #18 Vlinderbloem, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt: 28 apr 2010
    Annemarie, ik heb precies hetzelfde probleem gehad vanmiddag. Ik vond het zo eng, het huilen stond me nader dan het lachen. Nu is er voor mij nog maar een oplossing en dat is het zadel compleet omlaag zetten. Ik hoop dat ik dan met mijn voeten bij de grond kan (wat ben ik toch een kabouter...kleinste framepje en kleinste wieltjes ;)) want anders heb ik echt een probleem.
    Ik pas ook echt niet (staand) tussen het stoeltje en het zadel hoor, maar daar had ik ook niet tussen gepast als ik slank was geweest.

Pff ik heb het nu ook even helemaal gehad met mijn (verder zo fantastische) Gazelle Bloom. :(

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ook een sparta amazone, met achter EN voorzitje. En ik kan er wel tussen maar ik kan alleen maar "starten" met fietsen als ik zit op het zadel met voeten op de grond. Ik kan dus niet opstappen en wegrijden zoals ik op een fiets zonder voorzitje kan. Dit is mij dus ook nadrukkelijk verteld toen ik de fiets kocht.

Nu heb ik de fiets wel compleet met zitjes gekocht, en ook op die manier uitgeprobeerd.

20. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    En als je dan klein bent (ik ben 1.62 m.) kun je niet normaal op - en afstappen. Dat betekent of geen zitje voorop of een ander fiets met een kleinere wielmaat (tweede-hands) kopen.
    Verder heb ik een BMI van 16 (dit betekent een ondergewicht) en zelfs ik kan niet tussen het stuur en het stoeltje.

Deel Deze Pagina