heupdysplasie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by annabel1972, Aug 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annabel1972

Feb 8, 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vandaag te horen gekregen dat onze dochter van 9 maanden heupdysplasie heeft.
    Omdat het zo laat is ontdekt zal alleen een spreidbroek niet genoeg zijn aldus de orthopeed,
    Wie heeft ervaring met een kindje van deze leeftijd?
    Ze zal in het ziekenhuis moeten worden opgenomen om het heupje weer in de kom te krijgen iemand ervaring hiermee? Daarna gipsbroek.
    We krijgen zsm oproep vanuit zh in groningen want het zh in drachten heeft geen ervaring op deze late leeftijd!

2. Simi

Simi Actief lid

Oct 24, 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Hoi Annabel,

Ik wilde je/jullie sterkte wensen met deze diagnose.
    Helaas zelf ervaring met heupdysplasie maar niet bij 9 maanden. Bij mijn dochtertje was de diagnose heel vroeg. Het is goed te behandelen!
    Ik denk dat het heel belangrijk is je heel goed voor te laten lichten en evt een second opinion aan te vragen welke behandeling nodig is. Mijn dochtertje werd behandeld in het Antonius ziekenhuis in Nieuwegein maar ja dat is wel een eindje uit de buurt voor jullie (bij Utrecht).
    Mocht je vragen hebben laat het me maar weten.

Simi

3. dejide

dejide Lid

Mar 3, 2009
    93
    0
    0
    Mijn dochtertje was ook 9 maanden toen er heupdysplasie werd geconstateerd. Al was het geen hele grote afwijking. Ze heeft direct dezelfde dag een spreidbroekje gekregen.Binnen een paar dagen kroop ze alweer, en na een paar weken liep ze rond de tafel. Uiteindelijk is ze zelfs met 11 maanden los gaan lopen met spreidbroek en al. Na drie maanden hoefde ze hem alleen nog maar s'nachts om, en na zes maanden mocht ze zonder.

Inmiddels is door de orthopeed wel geconstateerd dat er ook een afwijking aan haar voetjes is, en heeft ze dus orthopedische schoenen. Ik vond het verschikkelijk dat ze zo'n broekje aan moest, maar achteraf is het ons 100% meegevallen. Heel veel sterkte

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    doe maar een pb mijn meisje heeft in tractie enz gelegen
    heel wat onderwerpen zijn al te vinden op het web

en kijk op hyves
    er bestaat een heupdysplasy luxatie hyves
    met veel info en fotos

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    mijn meisje ligt nu in het ziekenhuis, in tractie..
    ze word maandag geopereerd en krijgt dan voor 3 maanden een gipsbroek, daarna voor een aantal maanden een spreidbroek.
    ze heeft heupluxatie.

6. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Mijn dochter heeft ook heupluxatie(gehad)
    Ze hebben het bij haar ook rond 8/9 maanden ontdekt en zij heeft bijna 4 maanden in een gipsbroek gezeten.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Veel liefs

7. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    meiden.....Mag ik vragen hoe ze erachter zijn gekomen?

mijn dochter heeft in stuit gelegen dus met 5 maanden heeft ze een echo gehad...niks op te zien!!! Wij blij....Nu waren we afgelopen week bij het CB en die vertrouwd het niet helemaal. Dus zijn er gisteren weer foto;s gemaakt en nog gene uitslag.....

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier heeft mijn oudste heupdysplasie gehad (randje heupluxatie), maar dit werd geconstateerd met 3 maanden. Ze heeft 5 maanden fulltime een spreidbroek gehad.
    Ik heb dus geen ervaring met een late constatering.....heel veel succes!

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik heb zelf Heupdysplasie.. Bij mij is het op late leeftijd ontdekt.. Volgens mij toen ik 1,5 was.. Ik heb van alles gehad.. spreidbroek, een soort constructie met een schoen aan in bed enz.. Uiteindelijk ben ik geopereerd aan mn benen en moesten ze geroteerd worden (allebei).

Wat ik wil zeggen is dat je echt je gevoel moet volgen meis.
    Heb er verder geen ervaring mee met ons dochtertje.. Ze heeft wel een echo gehad maar was niks op te zien gelukkig.

Ik hoop dat het meevalt en dat ze er nog optijd bij zijn:)
    Komt goed!
    Als je vragen hebt mag je mij ook een pb sturen:)
    Succes!

10. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Bij mijn dochter kwamen ze er ook op het cb achter.
    Als die kleintjes op tafel liggen en ze zettten de voetjes plat op tafel....toen zag je duidelijk dat haat ene knietje hoger stond dan de andere en later kon je het ook duidelijk zien aan de huidplooien op d`r bovenbeen.

maar het gekke is dat ze dat onderzoek elke keer deed als we daar kwamen en het was nog nooit opgevallen.

Liefs

11. annabel1972

Feb 8, 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Wij zijn nu op kreta.
    Komen dinsdag weer terug en zal dan reageren!

12. Purk

Purk Niet meer actief

Hier een afwijking geconstateerd bij 6 maanden. Omdat het een lichte afwijking was was de spreidbroek genoeg. Omdat oudere kindjes minder hard groeien moeten ze vaak wat rigoreuzer zijn qua ingreep. Na 4 maanden waren wij ervan af. Ons mannetje heeft nu wel een grote achterstand qua grove motoriek, want hij kroop nog niet voor de broek en heeft het ook niet met geleerd. Hij is daar dus nu pas mee bezig.

Veel succes en sterkte

13. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Ik wou jullie even laten weten dat de foto van afgelopen donderdag een afwijking laat zien. Komende woensdag moeten we naar de orthopeed toe. Ze is nu 9,5 maanden en ben dus erg benieuwd wat ze van plan zijn :(

Wel raar dat de echo met 4 maand wel goed was en de foto met ruim 9 maanden een afwijking laat zien

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Echt waar??!! Dat is echt balen meis!!
    Ik heb ook een echo laten doen met 4 mnd bij mijn dochtertje en ze hadden me verzekerd dat ze dan geen heupdysplasie heeft. Dus ook niet later kon krijgen. Ik ga dus toch ook maar even goed kijken..

Ben benieuwd wat de orthopeed zegt. Heel veel sterkte meis!

Share This Page