Inbakeren en slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door E1982, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi,

Waarschijnlijk het zoveelste onderwerp over niet kunnen slapen en inbakeren, maar ik waag het er toch op. Misschien weet iemand raad...

Wij hebben een heerlijk klein meisje dat helaas last heeft van reflux en zich enorm druk kan maken. Daardoor slaapt ze overdag bijna niet, terwijl ze wel ontzettend moe is. Wij zijn sinds vrijdag aan het inbakeren met doeken van het CB, ook op advies van het CB.

Vrijdag ging het redelijk en heeft ze overdag een aantal slaapjes van 50 minuten gehad, wel veel gehuild. Zaterdag (gisteren) had ze een erg goede dag en heeft ze veel overdag geslapen en ook veel minder gehuild (bij sommige slaapjes zelfs helemaal niet). Vandaag lijkt het wel of we weer terug bij af zijn. Ze heeft sinds 05.15 vanochtend overdag alles bij elkaar misschien 2 uurtjes geslapen en alleen op mijn schouder na het voeden. Daarnaast huilt ze heel veel vandaag. Gelukkig slaapt ze 's avonds en 's nachts wel heel goed.

Weet iemand of dit normaal is. Wordt het eerst erger voordat het inbakeren echt gaat helpen? M.a.w. moeten we hier even doorheen met haar voordat ze de regelmaat van het bakeren fijn gaat vinden?

Wat ook niet zo helpt is dat ze haar nutriton vandaag niet zo goed inneemt (we geven dit haar met een fingerfeeder) en dus wat meer spuugt. Ik heb dus ook wel het idee dat ze weer wat meer last van zuur heeft. Verder voed ik op verzoek, maar moet zeggen dat het door het vele huilen wat moeilijker is om de signalen te herkennen (dat ging gisteren wel heel goed en dan neemt ze haar nutriton ook veel beter omdat we dan nog niet te laat zijn). De nexium neemt ze gelukkig wel. Iemand nog tips voor het toedienen van nutriton bij bv?

Haar ritme is trouwens: wakker worden (als ze heeft geslapen) - schone luier - voeding - op mijn schouder hangen om eten te laten zakken (30 min) - nog even spelen/ wakker maken tijdens inbakeren om daarna wakker naar bed te gaan.

Mijn meisje is nu echt oververmoeid en overprikkeld. En is echt niet tevreden te krijgen vandaag terwijl het gisteren zo goed ging en ze echt veel in haar eigen bedje heeft geslapen. Ze kan het dus wel en vind het ook heerlijk om in haar wiegje te liggen, zelfs wakker vind ze het dan niet erg.

Ik laat haar echt niet graag huilen, maar het maakt vandaag niet uit of ik er wel of niet ben en soms ook niet of ik haar vast heb of niet....

Wie weet raad?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind ikbakeren echt perfect, vooral met de paccodoeken, MAAR in combinatie met reflux vind ik het heel eng en zou ik het niet doen. krijgt je kindje ook al medicatie? of alleen ander soort melk.

en hoe lang laat je je kindje huilen, sommige kindjes hebben het nodig om even te huilen, die van mij had dat ook, zeker de 1ste week met inbakeren ook, daarna al heel snel niet meer, en al heel snel huilde ze niet meer met naar bed brengen. veel structuur alles op vaste tijden en vast ritme.

3. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Inbakeren doen we op advies van het CB en onze kinderarts weet er ook van. Feye kan haar hoofd nog heel goed draaien als ze ingebakerd ligt en dus gewoon spugen als het nodig is.

Qua huilen: zoals gezegd. Gisteren deed ze het ontzettend goed en huilde ze zelfs bij een aantal slaapjes helemaal niet, bij andere wel. Vandaag (nu ze weer bij heeft kunnen slapen) huilt ze weer veel meer, ze gaat soms ook echt overstuur en is gewoon oververmoeid. Dan is het natuurlijk moeilijk inslapen en voor ons heel moeilijk om haar signalen op te vangen waardoor we soms te laat zijn met voeden...

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wilde net vragen, krijgt je kindje al medicijnen? Zantac hielp hier heel goed tegen reflux, het werkt na 4 dagen. Ik zou er wel naar vragen. Een vriendin vond haar baby huilend met gezicht onder het bloed recentelijk. Wat bleek, verbrande slokdarm door de reflux. Nu met Zantac gaat het goed.

Als dat werkt inbakeren en dan zal je zien dat ze als een roos zal slapen en helemaal bijkomt. Die slaapjes van 50 minuten zijn hazeslaapjes, ze kunnen ze nog moeilijk aan elkaar plakken en als ze pijn van maagzuur heeft kan je je al helemaal voorstellen dat ze daar onrustig van is. Hier hielp de bakerzak wat nu de puckababy heet en een speentje. Maar wel in combi met medicijnen.

Ik weet nog hoe opgelucht ik toen was met de Zantac, ze ging beter drinken, haar wimpers en haren begonnen te groeien, ze kwam goed aan...heel fijn.
    Nutrition alleen is vaak echt niet genoeg. Hopelijk mag je Zantac geven van je huisarts en met 5 maanden beginnen met papjes en groentenhap. Dan gaat de slokdarm beter werken.

Succes, Charlie

5. Charlie007

ps. wennen aan inbakeren duurde hier 3 dagen zoiets..

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ons meisje krijgt al een week medicijnen. Ze krijgt Nexium tegen het maagzuur. Deze neemt ze goed.

Ze had ook bloed gespuugd en toen zijn we bij de kinderarts terecht gekomen. Ze spuugt nu ook niet meer 'zuur', maar veel meer direct na de voeding nog. Waarschijnlijk omdat ze de nutriton niet altijd even goed neemt. Gisteren ging het wel goed omdat we toen haar hongersignalen konden lezen omdat ze goed uitgerust was. Vandaag hadden we er weer veel meer moeite mee omdat ze niet wilde slapen en zichzelf weer oververmoeid/overprikkeld heeft gemaakt.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb geen ervaring met reflux maar wel met inbakeren.
    Hier is de oudste 4 maanden ingebakert geweest in een pacco doek.
    Ik weet nog goed dat hij de eerste paar dagen sliep als een blok en alleen wakker werd om te eten. Hij was hooguit 45 minuten wakker.
    Na een paar dagen ging hij weer meer huilen en dit heeft dacht ik een week geduurd tot hij de slag van het goed slapen weer te pakken had. Bij de kinderarts sprak ik toen iemand die vertelde dat haar kindje ook een terugval had gehad kwa huilen. Ik vind 50 minuten slapen trouwens nog wel kort maar het kan ook zijn dat dit nog langer word als ze aan het inbakeren gewent is.

8. Charlie007

Hoe lang neemt ze dat dan al? zoiets moet na 3 dagen wel aanslaan. Gaat er niet om dat ze het goed neemt, het moet goed werken. Reflux is best serieus.

Het klink alsof je de nutriton apart geeft? of kolf je bv af in een fles en doe je daar Nutriton bij? Sommige kinderen kunnen juist niet tegen Nutriton.

Ik vond de combi bv met reflux niet gaan, ze zoog te hard en de melk was te vloeibaar. Dus toen zijn we overgestapt op flessen van dr. browns met Friso comfort (zit johannesbroodpitmeel al in). Dat ging goed.

Maar ik weet verder je situatie niet. Inbakeren duurt gewoon even, moet ze aan wennen. Zelfde dat de darmen moeten wennen aan de extra vezels van Nutriton (johannesbroodpitmeel). Misschien moet je het nog even tot woensdag geven.

Daarbij als de nexium niet werkt, vraag om zantac want dat werkt gegarandeerd.

Succes, C

9. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    wij geven idd de nutrition apart voorafgaand aan de bv.

Nexium is wel aangeslagen omdat ze niet meer 'zuur' spuugt, ze kan ook weer gewoon op haar rug liggen zonder het op een krijsen te zetten. We hebben dus al vooruitgang geboekt.

Qua inbakeren weet ik nu dus dat het even kan duren voordat ze er aan gewend is en ik dus niet direct wonderen hoef te verwachten ;)

10. odet

odet Niet meer actief

ik heb 2 kindjes, allebei ingegebakerd, reflux en kma (wat een geluk hebben we)

het inbakeren sloeg meteen aan, bij allebei. (op advies van cb en arts)
    voor de reflux motilium en zantac. werkt ook perfect.
    geen gehuil meer en geen slapeloze dagen en nachten.
    hier werkt het perfect

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb mijn kleintje ook ingebakerd. Hij had een terug val op dag 3 en 4 geloof ik. Hij leek het ineens niet meer te snappen en het huilen was weer terug bij af. Ondanks dat ik het hele erg zielig vond dat inbakeren en vooral op die dag 3 en 4 heb ik doorgezet en hier gaan nu de meeste slaapjes ( op een normale niet zo drukke dag) niet ingebaker zonder gehuil. Nu hebben we alleen het "ik ben het speentje kwijt" - perikel.

Liefs

12. odet

odet Niet meer actief

ik moet zeggen dat ik het inbakeren juist niet zielig vindt.
    ik vindt het zieliger als ze zichzelf wakker slaan.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hahah ja sorry ik vind het zielig staan zo'n mummie poppetje in bed. En ik vond het ook wel zielig voor mn mannetje want hij vond het ECHT NIET leuk! Hij verzette zich in het begin zo heftig dat hij boven lag te huilen en ik beneden op de bank zat te huilen. Het is nogal een kindje met een flink fel karakter hihi.

Liefs

14. odet

odet Niet meer actief

ja, het ziet er wel zielig uit, maar mijn kids hebben er echt baat bij (gehad)
    ook hebben ze de doek meteen geaccepteerd, waarschijnlijk omdat ze meteen de rust voelden.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Megan had reflux en kreeg hiervoor omerprasol en motilium. Daarbij had ze projectiel spugen en ze moest ook geopereerd worden.
    Ik het AMC werd ze ingebakerd, dat deden ze bij alle baby's en daar werd ze heel rustig van.
    Wij zijn na 3mnd overgestapt naar de puccababy en dat vonden we heel prettig omdat ze dan net even wat meer ruimte.

16. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik merk nu nog de voordelen van inbakeren, (heb ook babymassage gedaandus misschien een combi)
    ze geeft heel makkelijk haar armen, en nu met de voetenzak in de kinderwagen kan ik haar armen erin doen en die blijven op dezelfde manier erin, heel grappig om te zien.
    ik zou de volgende (als die er ooit komt) veel sneller inbakeren en hopelijk ook langer moest nu stoppen vanwege spreidbroekje

17. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter had (heeft nog steeds) flinke reflux had kma en soja allergie en op een gegeven moment heeft onze ka ook geadviseerd om haar in te bakeren (ze kon haar hoofd ook heel goed draaien en draaide zichzelf met 2 weken zelfs al op haar zij).
    Ik was het daar toen al niet mee eens, omdat ik het idee had dat ze niet wakker werd van zwaaiende armpjes, maar gewoon omdat alles zeer deed (toen was de kma en soja allergie nog niet aangetoond) Heb haar een paar dagen geprobeerd in te bakeren, maar ze werd er zo kwaad om, dat ze alleen maar meer ging krijsen, nog overstuurder werd en nog veel meer ging spugen, dat we er mee gestopt zijn.

Onze dochter heeft bijna 10 maanden bv gehad icm nutriton en dat ging niet veel slechter dan voedingen die we met de fles gaven. Wij maakte een papje van afgekolfde melk met nutriton (heel dik) en dat gaven wij voor de voeding gewoon op een lepeltje (als je het kan is voor tijdens en na de voeding beter, maar zodra onze dochter de borst losliet moest ze meteen overeind en wij bukken want dan ging ze spugen, zelfs met nutriton is dat nooi helemaal weg gegaan hoe dik we het ook maakte). Moet zeggen dat dat de eerste 3 maanden iets minder goed ging, maar toen had ze het door en ging het prima.

Onze dochter ging het allemaal beter doen toen we haar op haar buikje neer gingen leggen (heel veel reflux kindjes slapen beter op hun buikje). Misschien iets om met je ka te overleggen er is meer kans op wiegendood, dus je moet het zelf wel willen/durven, of wellicht overdag in de box even lekker op het buikje leggen.

18. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Dank voor alle tips!

Merk dat ik vooral het reflux verhaal zo lastig vind. Voel me ook erg veratnwoordelijk voor het spugen op de een of andere manier.

We gebruiken nu Nexium, Nutriton en Infacol voor de krampjes. Heb vooral bij de laatste twee het idee dat het niet zo heel veel toevoegt. Nutriton geef ik de meeste voedingen in afgekolfde melk en de nacht- en eerste ochtendvoeding met Nutrilon hypoallergeen. Daarna gaat ze nog aan de borst.

Ze krijgt nog maar 1 borst per keer en heeft dan ook echt genoeg gedronken. Met het aanbieden van 1 borst spuugt ze wel wat minder.

Maar er blijft iets knagen en ik blijf het gevoel houden dat ze nog tevredener kan zijn en dat wij daar iets aan kunnen doen. Maar wat?

Is Motilium echt een wondermiddel? Zou een osteopaat iets kunnen betekenen? Moeten we juist geen Nutriton geven?

19. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb vaak gelezen dat inbakeren icm reflux heel gevaarlijk is, omdat ze kunnen stinken ofzo..?!

20. fafje

fafje Niet meer actief

motilium zorgt dat het maagje sneller leeg is, vervoert het snel naar de darmpjes...dit verkleint de kans dan nog meer voor het omhoog komen van melk...dus wondermiddel weet ik niet, maar hier werkt het icm met de maagzuurremmer echt heel goed

en ik kreeg het idee dat mn kindje meer last van zn darmen kreeg door de nutriton!, ben er mee gestopt...omdat het omhoog komen bleef doorgaan maar de dik...daar stikte ie zowat in!

Deel Deze Pagina