Wanneer krijgt een kind seksuele sensaties door?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juudje81, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

even een vraag vanuit benieuwdheid.

Hier ligt zoon in bed al 2 maanden op zn knuffel te 'rijden' en was vandeweek bij een vriendin een kwartier lang en elke keer opnieuw op een bal aan het 'rijden'. Vind dat op zich niet zo'n probleem, kind is zich van geen kwaad bewust. Maar krijg al wel de indruk dat hij doorheeft dat dat gewoon een lekker gevoel is. Maar kan dat al wel op deze leeftijd? En uberhaupt door de luier heen ;)

Herkennen andere moeders dit?

groetjes, Judith

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    goede vraag! interressant! maar geen idee haha

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Eens... En maar goed dat t n kind is...de hond van mijn opa kreeg gelijk eenkick on the bud..hihi

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het niet echt iets seksueels willen noemen, maar kinderen voelen inderdaad al op jonge leeftijd dat dit een fijn gevoel is. En als iets fijn voelt, ga je natuurlijk vaker proberen om dat fijne gevoel te krijgen. Maar op deze leeftijd is er geen sprake van klaarkomen ofzo. Het voelt gewoon lekker.
    Op den duur kun je wel uitleggen dat dit soort 'spelletjes' niet geschikt zijn om te doen waar anderen bij zijn. Maar zoals je al zegt: hij is zich van geen kwaad bewust. Op deze leeftijd gaat hij denk ik nog niet snappen dat dit niet 'hoort'. Lijkt me meer iets vanaf (ruim) 3 of 4 jaar. Tot die tijd lekker laten begaan.

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Tupp,

thanx voor je reactie (de anderen ook trouwens)

Inderdaad: ik laat hem lekker gaan en benoem het soms ook wel eens: "voelt lekker aan of niet?"
    Vaak besteed ik er verder ook geen aandacht aan. Laat hem gewoon gaan. Gek gezicht blijft het alleen wel ;)

Ik vroeg me alleen ook af vanaf welke leeftijd je kan gaan uitleggen dat dit niet 'hoort' waar anderen bij zijn. Nu idd zeker nog niet, dat hoeft van mij ook niet. Maar jij denkt dus vanaf 3 of 4 jaar?

Ben benieuwd of er anderen zijn die dit herkennen

groetjes, Judith

6. fafa

fafa Niet meer actief

Sommigen schijnen dat wel voor mekaar te krijgen hoor :) :p Fysiek kan dat namelijk al vanaf je geboorte, tis alleen een kwestie van handigheid krijgen, hahaha

DL loopt regelmatig zonder luier, en ze maakt ook altijd van de gelegenheid gebruik om even uitegbreid in haar kruis te friemelen. Gaat er soms ook echt even lekker wijdbeens voor liggen. :D

Wat tupp al zei: rond een jaar of 3 kun je uit gaan leggen dat dat best mag, maar wel privé.

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Haha bij zo'n kleine moet ik wel om lachen.
    Maakte ook een dol naar zn vader met:
    Zit er al vroeg in of niet?

Hij friemelt en rijd maar een end weg. Hebben wij ook gedaan :p

Deel Deze Pagina