Hoi meiden, Ik ben sinds gister met de Ria Blom methode begonnen (Rust regelmaat en inbakeren) om dat mijn meisje errúg veel huilde! De regelmaat dat lukt opzich wel, maar dat inbakeren lukt me niet! Ik baker haar in bedje in met een wikkeldoek van de H&M (van Hello Kitty) maar dat blijft niet zitten, ze wurmpt haar armpjes er helemaal uit! Ik vraag me af hoe anderen het inbakeren doen? Doe je het met 1 of 2 doeken en gebruik je ook veiligheidsspelden erbij? En hoe strakken moet je de doek(en) doen? Alvast bedankt! Lisszy
Bij ons hielp inbakeren met een speciale doek; pacco picolo (kan je op internet vinden) hier kunnen ze goed strak in worden gelegd. Je moet wel goed weten hoe dat te doen, anders kan t gevaarlijk zijn. Je moet trouwens voor je gaat inbakeren wel weten of de heupjes goed zijn; kan t CB je vertellen.
Volgens mij moet je eerst overleggen met je cb voor je gaat inbakeren. En zij kunnen je precies vertellen hoe je moet inbakeren en wanneer. Ik heb het boek ook van Ria Blom en volgens mij verteld zij dat je niet op je eigen houtje zomaar zonder overleg aan de slag mag/kan gaan. Er kunnen inderdaad redenen zijn dat je niet mag inbakeren, zoals femke inderdaad zegt heeft dat ook te maken met de heupjes en of andere redenen. Ik zou eerst overleggen met je cb voor je verder gaat met inbakeren en vaak heeft de rust en regelmaat ook al heel veel baat. Ik heb namelijk ook gehad dat mijn zoontje niet meer wilde slapen en huilde veel ik heb toen rust en regelmaat toegepast zonder inbakeren en sindsdien gaat het stukken beter. Als je kindje zich wakker houdt/maakt doordat het continue aan het bewegen is met armpjes en beentjes is dit vaak een reden om in te bakeren, als jouw kindje gewoon rustig slaapt is inbakeren niet nodig! Er zijn een aantal kant en klare inbakerzakken te koop op de markt, gewoon ff op internet zoeken. Puccababy geloof ik en Paco en zo zijn er nog een paar, weet niet precies hoe ze heten. Die veiligheidsspelden? Zijn dat normale spelden (die mogen absoluut niet) of speciale baby-veiligheidsspelden? Je hebt ook speciaal plakband om de doeken vast te plakken.
cb komt dan ook thuis voordoen hoe je met doeken kan inbakeren. Ik weet ook dat het b.v. geen fleece doeken mogen zijn, omdat kindje dan veel te warm krijgt... dus neem ff contact met ze op hier pacco gehad, PERFECT was het , wat een rust
Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb even gekeken op de site van pacco en die zo'n kant-en-klare inbakendoek lijkt me ideaal! Geen gedoe met ingewikkeld vouwen en spelden! Ik heb het er op het cb al over gehad en daar vond de wijkverpl.kundige het een goed idee om uit te proberen, maar ze heeft het niet voor gedaan en zek omt ook niet langs (?) . Ik heb nu de wikkeldoek strak om mijn dochter heen gevouwen, haar armpjes blijven nu langs haar lichaam. Mij is verteld, ook na de bevalling door de vk, dat dit geen kwaad kan... Ik weet het ook niet meer, ik weet alleen dat ik mijn meisje wat slaap gun
Als je met losse doeken inbakerd hoor je dat met 2 doeken te doen. Mijn cb vertelde dat je deze vast kan zetten met schilderstape. Hebben ze geen spreekuur op het cb? Dan kan je gewoon vragen of ze het voordoen. Wij zijn snel overgestapt op de pacco doeken, echt ideaal. succes
Je hebt van de pacco ook verkoopadressen. Wij zijn naar zo'n vrouw toe geweest; die liet zien hoe het werkte en leerde ons inbakeren. We hebben toen bij haar een doek gekocht en een 2e via MP. Ze moeten op t CB zowiezo even de heupjes checken.