Hoi allemaal, mijn dochter is nu 3 weken oud. `s Nachts slaapt ze prima, wordt alleen wakker voor een fles rond 3 uur, maar verder horen we haar niet. Ook na de fles van 7 uur slaapt ze nog tot een uur of 10. Maar dan begint het! Overdag wil ze gewoon niet slapen. Niet in de box, niet in bedje, alleen bij mij op de arm. Maar dat gaat natuurlijk ook niet altijd en dan is het huilen. Wil haar ook niet aanwennen alleen bij mij op de arm in slaap te kunnen vallen. Dat gaat zo door tot een uur of 10 `s avonds, dan valt ze oververmoeid wel in slaap. Ik krijg de indruk dat ze zichzelf ook wakker houdt met maaiende armpjes e.d. Dus mijn vraag is nu: zou inbakeren kunnen helpen? En hoe werkt dat dan? Zijn er speciale doeken ofzo voor en waar krijg je die? Want ik zou het wel eens willen proberen. Alvast bedankt! J.
Hi Juniper, Ik heb precies hetzelfde "probleem", in de middag wilt me dochtertje alleen bij mij in de armen slapen. Zodra ik haar in bedje/box/ kinderwagen leg wordt ze wakker en begint ze te brullen. Het is mij 1 dag gelukt om haar in de middag in haar bedje te laten slapen door middel van inbakeren (in een omslagdoek), dus ik de volgende dag weer inbakeren... maar nee hoor ze werd weer wakker. Nu heb ik een draagdoek gekocht, slaapt ze heerlijk in. Plus ik heb mijn handen vrij (blozekriekske.nl) Uitendelijk wil ik dat me dochter zelf in slaap valt in haar eigen bedje, dus ik volg de berichten hier voor tips/advies. Misschien dat het inbakeren bij jouw dochter wel helpt, je kunt op internet kijken bij inbakeren.nl en pacco.nl.
Hallo, ik zit ook met hetzelfde 'probleem'. Normaal sliep m'n zoontje 's middags ook lekker een aantal uurtjes maar de laatste anderhalf week is het hier ook een ramp. Hij dommelt dan alleen een beetje in als ik hem in zo'n elektrische schommelstoel zet, of indd op schoot. Maar doe ik de stoel uit of leg ik hem weg.......wakker! Ik vind het zelf best frustrerend omdat je aan hem ziet dat hij ontzettend moe is! Als ik met hem wandel in de kinderwagen dommelt hij ook wat in, maar sta ik stil.......wakker! Misschien is het ook wel gewoon een fase. Hij slaapt ook pas tegen 22.00uur, dan krijgt hij om 23.00uur zijn laatste fles en dan leg ik hem lekker naast ons in zijn kinderwagen. Dan slaapt hij eindelijk. Maar de volgende dag is hij echt de hele tijd wakker vanaf ongeveer 09.30uur. Ik snap er ook niets van. Maar ik vraag me af of het inbakenen daarvoor wel helpt. Ik ben er zowiezo al niet zo'n voorstander van en je zou toch denken als ze 's nachts wel slapen...........moet het overdag toch ook lukken?! Ik heb ook aan een draagdoek gedacht, maar het lijkt me ook niet de ideale oplossing. Lijkt me moeilijk om zo je huishouden te doen. Voor tips en ervaringen hou ik me in iedergeval zeker aanbevolen. Liefs, Mariska
Inbakeren kan helpen om je kindje te leren in zelf in slaap te vallen. Maar je moet ook leren je kindje de kans te geven (dus wakker in bed te leggen en een beetje huilen) om in slaap te vallen. Dus niet altijd slapend willen weg leggen maarje kindje wakker weg leggen als het moe is (bij ons zijn de tekenen van moeheid gapen, blauw mondje, spugen, oogjes wrijven dat soort dingen). Zodra ze die vertoont gaat ze wakker naar bed en kan ze daar nog even mopperen en geluidjes maken maar valt dan hele snel lekker in slaap. Als je wil gaan inbakeren zou ik zeker even contact opnemen met je CB en het niet op eigen houtje gaan doen! Vaak geven zij uitleg over inbakeren en laten ze je zien hoe het moet en kunnen ze je bepaalde doeken aan of afraden. Ook kijken ze of inbakeren kan, onder sommige omstandigheden mag je niet inbakeren, vandaar. En zij geven uitleg over de RRR die toch ook wel belangrijk zijn bij inbakeren. Je kan het met gewone doeken doen maar er zijn speciale doeken voor zoals de pacco, of inbakerslaapzakjes (hier zitten de armpjes wat losser in dan bij de pacco). De pacco en puckababy zijn wat makkelijker in gebruik dan de losse doeken en je kan er weinig mee verkeerd doen maar ze zijn wel wat duurder. Tip kijk op marktplaats of er niet een in de burt verkocht wordt dat kan je flink geld schelen. En vaak worden ze toch maar kort gebruikt dus zijn ze gewoon als nieuw. Let er wel op dat je bij het inbakeren ook rust en regelmaat toe past zodat je kindje weet waar het aan toe is. Ook dit wordt vaak door de cb verpleegkundige uitgelegd. En er is een topic op dit forum waar het ook heel duidelijk in wordt beschreven (tips bij onrustig slapen geloof ik) Succes ermee. Het heeft ons heel veel geholpen.
als je gaat inbakeren zou ik wel contact opnemen met het cb. en uitsluiten dat er medische oorzaken zijn waardoor je niet mag inbakeren en wanneer je gaat inbakeren, moet je niet in 1 dag resultaat verwachten. geef kindjes de tijd om te wennen, plus dat ze vaak zo oververmoeid zijn dat ze weer moeten leren zich over te geven aan de slaap. er zijn kindjes die door het inbakeren gelijk in slaap vallen, maar een heleboel hebben echt langer tijd nodig, sommigen verzetten zich zelfs wel 2 weken. regelmaat heel belangrijk, en als je iedere dag wat anders gaat proberen is dat geen regelmaat
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=110064 deze bedoelde ik in mijn eerdere berichtje. Daarin staan veel tips over rust en regelmaat en inbakeren.