Inbakeren: hoe lang laat jij je kind huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dochter2009, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Maar waarom laat je haar dan 2,5 uur in bed liggen als toch wel duidelijk is dat ze niet wil gaan slapen? Geen aanval hoor gewoon benieuwd naar de reden! En in de box, wipstoel, op de grond op een kleed, in draagdoek en dat telkens afwisselen? Wij droegen Merel nooit in een draagdoek, alleen voor het slapen gaan ´s nachts wiegden we, verder was het dus steeds wisselen van de ene naar de andere plek en dan was dat een tijdje leuk. Soms waren er dagen tussen dat niks goed was, tijdens de sprongetjes bijvoorbeeld...... dan lag ik dus een dag op bed, met Merel op mijn buik en dan ging het wel goed.

Ik weet hoe erg het is....je wordt er helemaal gek van en weet van gekkigheid niet meer waar je het moet zoeken zelf...... Wat mij eigenlijk het meesten heeft geholpen is gewoon het feit dat ik me niet meer aan de `regels` hield, niet meer de druk voelde van het "moeten" slapen. Sliep ze niet, dan maar niet, hup naar beneden en bij de volgende gaap dan maar naar boven. Was het dan nog niet goed....tja, dan weer naar beneden. Maar in de kinderwagen bak beneden (waar dan bv. de radio aanstaat, waar wat geluiden zijn) slaapt ze dan wel? Veel baby's hebben ook moeite met de stilte buiten de buik......Daar wilde Merel dan in het begin ook nog wel slapen. Heb je dat al eens geprobeerd?

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

jaaa nog een tip maar wel een dure. Schiet mij ineens te binnen.

Ik had toen ook een automatische schommelstoel gekocht. ik had hem dan van Graco. this een schommelstoel en wippertje in 1. Als ze niet wil slapen haar in de schommelstoel zetten. Laten bewegen muziekje erbij en slapen maar. Dat werkte hier ook supergoed.

Had je touwens een pb gestuurd.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Pfff.. zwaar hoor voor jullie..
    Wat ik me afvraag, ze slaapt 's nachts dus wel goed? Slaapt ze dan een paar uur door, en in haar eigen bedje? Want dan lijkt het erop dat ze overdag gewoon niet wil slapen. Maar het wordt wel lastig als ze uit bed ook niet tevreden te krijgen is. Vind ze het bijvoorbeeld wel lekker om te wandelen, en valt ze wel in slaap in de wandelwagenbak? En idd een draagzak is misschien ook wel een oplossing. En lekker bij mama in jullie bed, kun je er zelf bij gaan liggen.
    Hier sliep onze meid ook erg slecht in het begin. Constant rondsjouwen met haar om haar maar in slaap te krijgen. Ze had het duidelijk wel nodig. Totdat we erachter kwamen dat ze een buikslaper is. Vanaf dat ze 4 weken is slaapt ze op haar buik (eerst alleen overdag als wij er bij waren, later ook 's nachts). En ze slaapt nog steeds minimaal een uurtje of 16 per nacht.. :).

Succes!

4. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hai meiden, jeetje wat heerlijk om zo eens hierover te praten.

Nou we hebben idd een elektrische schommelstoel met geluidjes en dingen eraan.Ze valt hiervan helaas niet in slaap.

Meestal slaapt ze rond een uur of 21 en krijgt ze rond 23 een voeding en slaapt ze tot (de laatste paar dagen) 5 uur.

De reden dat we haar nu zo n tijd in bed laten liggen, is puur om uit te proberen of dat gewoon werkt. Ze heeft de eerste 7 weken tussen ons in geslapen,omdat niks werkte. zo moeilijk. Nu ligt ze op haar eigen kamer in haar eigen bed. Ze geeft niet toe aan haar slaap... ook niet als ze gaapt of haar ogen dichtvallen als ze bij me ligt. Het is eigenlijk voor onszelf en voor haar dat we dit nog even proberen, maar de tijd gaan we misschien wel verkorten. Dan maar 1,5 uur in bed ipv 2,5 uur. Het is voor haar ook een kwestie van wennen zeggen ze.

wandelen en autorijden vind ze wel fijn. Vaak is het zo dat ze weer wakker wordt as we thuis komen. Hoewel, gister vond ze wandelen echt niet leuk. Ze was moe en kon niet in slaap komen. Had een krijsend kind de hele weg haha

de Lodger shelter hebben we geprobeerd. Vond het een onding omdat ze helemaal opgevouwen ligt en ze werd daar woest en bloedheet van. Nu hebben we de babybjorn zodat we haar op onze borst kunnen dragen. Nog niet veel gebruikt ivm het inbakeren nu.

Op haar buik liggen vind ze niet erg lekker, dus dat is het helaas ook niet denk ik (Men wat hebben we al een hoop geprobeerd zeg...)

Het stomme is gewoon dat ze we moe is. Want geef ik mijn pink of een lekkere warme fles, draaien haar ogen weg en vallen ze dicht. Zodra ze het bedje raakt is het huilen. Behalve dus eigenlijk rond deze tijd... Maar goed...misschien voelt ze mijn onzekerheid ook. Soms sta ik een kwartier te huilen omdat ik me geen raad weet en zo graag het beste voor haar wil, maar het af en toe echt niet meer weet. Ik ben zo trots op haar als ze even slaapt, en dat zeg ik dan ook gelukkig.

Wie weet gaat het vanzelf beter. Ik denk dat we het inbakeren moeten proberen, maar ook daar moeten we onze weg in vinden. Ze slaat zichzelf iig nu niet meer wakker, dus dat is fijn. Ook ligt ze op haar eigen kamer in haar eigen bed en slaapt ze daar snachts en soms overdag. Dus eigenlijk zijn we best een eind opgeschoten. Nu alleen overdag nog... Ik vind het geen probleem als ze lekker in de box wilt liggen, maar alleen maar huilen en haar bij me dragen kan niet meer. de 10 weken zijn voorbij, ik moet aan het werk straks... En met mn kind op schoot en mn avondeten naast me... das niet fijn. hihi

5. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hai hai, ja ze slaapt dus snachts wel in haar eigen bed op haar kamer (eerst bij ons, met onze pink in haar mond tot ze wegviel). Dat is dus wel heel fijn. Het lijkt er inderdaad op dat ze overdag echt niet wilt. Beneden in de kinderwagen slaapt ze ook niet hoor...ze weet nu als ze ingepakt wordt dat ze moet slapen... enerzijds moeten we haar dus laten zien dat ze niet altijd haar zin kan krijgen, maar anderzijds vind ik het ook zo vroeg voor zo n ukkie... het is en blijft zoeken. maar we fijn om erover t praten. Ze kunnen ons iig nooit verwijten dat we geen rust en regelmaat geboden hebben hahaha Overduidelijk is wel dat ze echt wel moe is overdag, maar er simpelweg niet aan toe (wilt geven) geeft...

Deel Deze Pagina