He meiden. Misschien kunnen jullie ons helpen. Wij hebben een zoontje van 8,5 halve maand. Een heerlijk vrolijk ventje die alles goed doet. Alleen wordt hij sochtens steeds vroeger wakker. Eerst sliep hij tot 7 uur en nu wordt hij tussen 5 en 6 uur wakker. Zelfs het uur tijdsverschil met de zomertijd waarvan we wilden profiteren (en dit ook even deden) heeft hij weggewerkt. Hij gaat om half 8 naar bed. Als hij wakker wordt gaat hij lekker kletsen en heeft hij geen honger maar is gewoon wakker. Alleen wordt die periode van kletsen ook steeds korter en wordt het sneller huilen. Zn eerste fles krijgt hij om 7 uur, waardoor wij niet denken dat het honger is. We willen ook niet direct een fles gaan geven als hij wakker is, omdat hij dan misschien weer gaat wennen aan een soort van nachtvoeding. Hebben jullie nog tips hoe we hem langer kunnen laten slapen. Groetjes Han
Hier precies hetzelfde, schijnt gewoon een fase te zijn omdat ze meer gaan bewegen en ontdekken. Gewoon aan toegeven dan gaat het sneller voorbij dan wanneer je je er druk om maakt.
Herkenbaar! Ook hier steeds vroeger wakker... Nu om 5.50 wakker terwijl ie eerst wel tot 8.30 sliep... Het zal wel weer overgaan!
Hier ook hoor en ook 8,5 maand! Vanochtend was het 7 uur, nou ik heb de vlag buiten gehangen. De laatste tijd is het vaker 6 uur, wat erg vroeg is voor Timo die tot een paar weken geleden tot 8 uur sliep. Hij gaat tussen 19 en 20 naar bed.
Herkenbaar! Vanaf 7 maanden werd onze zoon ook steeds vroeger wakker! Meestal tussen 5.30-6.00 uur! Bij ons heeft dit aardig lang geduurd! Vanaf 11,5 maand slaapt hij ineens stukken beter! Meestal tot 6.30-7.00 uur! Het zijn fases en bij de een duurt het langer als bij de ander. Zelf op tijd naar bed is het enige advies wat ik je kan geven. Succes
Heel herkenbaar, hier was het een fase die toch wel denk ik een jaar ongeveer heeft geduurd. Het is een kwestie van je aanpassen door zelf ook wat eerder naar bed te gaan. Onze dochter slaapt nu weer gewoon lekker tot half acht.
Heel herkenbaar. Hier wordt onze jongste dochter (nu 8,5 maand) sinds ruim een week ook ontzettend vroeg wakker. Lees 1 tot 1,5 uur eerder als normaal, dus rond 6 uur is het hier alweer feest! Verder slaapt ze overdag ook minder op moment.
he meiden. bedankt voor de herkenning. We zijn nu overgestapt van 3 spaapjes naar 2 en nu slaapt hij snachts iets langer. goretjes han
Hoi, Je hebt al aardig wat reacties maar onze dochter heeft het dus ook gedaan.. Ik werd er gek van.. Wat hebben we gedaan om het op te lossen? -Andere knuffels in bed -Andere speen in bed -De babyfoon het muziekje laten draaien, we hebben een Alecto dit muziek duurt 5 minuten. -En 3 nachtjes ergens anders slapen zodat ze eventjes uit dr vertrouwde omgeving is.. Geloof het of niet, 6 uur is nu half 9 geworden! Ze is wel om half 8 wakker en zit dan te kletsen en te spelen in bed, ik zet dan de babyfoon uit en doe nog eventjes me ogen dicht. Als ze het op het huilen zet hoor ik de babyfoon piepen en hoor ik het door de muren heen. Dan pak ik dr en begint onze dag. Hoop dat het snel overgaat bij je! Groetjes
Tja, hier afgelopen week ook weer vaak erg vroeg, rond 6 uur. En dan vanochtend weer kwart voor 7 (das zijn "normale" tijd). Ik merk hier dat het af en een is, dan weer een paar dagen vroeg, dan weer normaal en soms een dagje dat hij uitslaapt (hoewel nu al weer 1,5 mnd geleden). Hier kan ik hem rustig 3 kwartier tot 1 uur laten liggen, hij kletst gewoon wat, maar slapen kan ik dan niet omdat ik dat ook allemaal hoor. Maar gaat niet terug slapen, ook niet na een muziekje. Want hij is gewoon wakker, na de fles terug doet hij ook al maanden niet meer behalve na een drukke dag (meestal). En honger is het ook niet, vd week was t kwart voor 6 toen wilde we hem terug leggen (na een drukke dag) na de fles, maar hij dronk bijna niets en ging niet slapen... En na wat ik hier lees is het erg normaal.