Schema baby 5 maanden? (weer nachtvoeding)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapjeee, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapjeee

Aapjeee Lid

9 okt 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve mama's,

5 maanden geleden een ontzettend lief, knap zoontje ter wereld gezet. Overdag doet hij het harstikke goed, eet goed, slaapt goed, en is een lekkere knuffelkont. Alleen snachts is het soms echt drama! :(

Toen ons zoontje drie maanden was, sliep hij heerlijk door tot wel 9 uur ongeveer. Echt heerlijk, wat waren we verwend met hem.

Sinds hij 4 maanden is, kwam hij steeds vaker nachts. Eerst was het alleen voor een speentje rond 3 a 4 uur en sliep daarna verder tot 7 a 8 uur. Maar nu wordt hij standaard rond 3 a 4 uur wakker en wil hij een fles. Het begint een beetje zijn tol op te eisen en de vermoeidheid slaat toe. Misschien is het probleem dat we niet echt een vast ritme hebben in de dag, we volgen hem qua eten en slapen. In het begin hadden we een vast schema van om de vier uur eten, maar op een gegeven moment liet hij steeds vaker zijn flessen staan. En zat er zo vijf uur tussen.

We willen vanaf morgen beginnen met een vast schema, en vannacht de fles de helft minderen. Want hij krijgt overdag voldoende eten. Hij krijgt trouwens ook fruit en groente. Ohja rijstebloem hebben we ook al geprobeerd en dat heeft ook weinig tot niets geholpen.

Heeft een van jullie misschien tips? :)

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Accepteren... Onze dochter begon, na eigenlijk nooit een nachtvoeding gehad te hebben (sliep vanaf het begin al door tot 6 uur s ochtends, na 3 weken tot 9) met een maand of 6 opeens met een nachtvoeding. Na de voeding sliep ze dan direct lekker door. Zo plots als het begon, zo plots hield het ook weer op. Ik heb gemerkt dat me er druk over maken nog veel meer energie kostte dan die voeding even klaarmaken. Dus het geaccepteerd. Inmiddels is onze dochter 2 en heeft af en toe periodes met slechter slapen etc en dat gaat altijd net zo plotseling weer over als het begon. Je zult het dus nog wel vaker tegen gaan komen...

3. Aapjeee

Aapjeee Lid

9 okt 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je feedback MamaLe!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Accepteren inderdaad. Dit is een normale leeftijd om even opnieuw een nachtvoeding te willen.

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je denkt dat het onrust of honger is kan je daar wat mee proberen (rituelen/regelmaat of meer voeding overdag). Het geeft alleen geen enkele garantie. Bij ons gaat het met ups en downs. Kijk naar het karakter van je kind en kijk of het gedrag erbij past. Dat helpt in elk geval met accepteren ;)

6. Exx

Exx Nieuw lid

4 okt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal. Die van ons sliep ook met 3 maand door tot 4 maand en toen was het ineens weer klaar. En zowaar een maandje later sliep ie weer door, tot nu! (8,5 maand). Ik accepteerde het gewoon.. Het is niet anders en vaak sliep ie ook zo weer in, wat ik wel deed is steeds minder geven. Dus eerst 120 ml en toen 90 en toen 60 en ook direct weer terug leggen. Dat werkte goed. En hij ging ons weer doorslapen slapen toen er meer vast voedsel bij kwam en pap fles in de ochtend en avond.

Ook wij hadden bijna geen schema overdag.. Echt wel vervelend soms. Toen ben ik naar het cb geweest en die kwam met een vrij extreem schema. Maar toen heb ik het heel rustig opgebouwd en ging het boven verwachting goed.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    .....Gewoon een nacht voeding geven?
    Je babyte is pas 5 maanden oud. Nachtvoedingen zijn heel normaal en heel gezond! Ik zou het jezelf niet al te moeilijk maken. Gewoon alles voor de fles klaarzetten boven. Eventueel al gekookt water in een thermosfles bewaren zodat je dat meteen kan mengen met koud water. Flesje geven in het donker en weer gaan slapen.
    Mijn baby is nu ruim 10 maanden en kwam vannacht opeens 3x voor een voeding terwijl hij ook doorslaapt. Het komt vanzelf goed. Echt; )

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou gewoon een flesje geven. Wel zo klein mogelijk, als hij een half flesje accepteert is dat prima.
    Des te meer trek heeft hij hopelijk weer overdag.
    Hier ging hij met 5 maanden net doorslapen en zat overdag of 4 en soms 5 flessen (ook niet echt een ritme) en tussendoor ook een fruit - en groentehap. Rijstebloem had hier ook geen meerwaarde.
    Hier koos ik vaak toch echt voor de makkelijkste weg en als dat een fles is, dan gewoon een fles.
    Liever 15 minuutjes eruit voor een fles dan een uur heen en weer lopen om een speen of knuffel toe te stoppen.
    Na die fles sliepen we allemaal het snelst weer verder.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    hier al 9 maanden lang nachtvoedingen... Nu nog 1 gelukkig, ook rond 04:00 uur. Vermoeiend en zwaar maarja, die kleine man heeft trek en kan daar niks aan doen. Flesje geven, event luier verschonen als t nodig is en na een half uurtje lig je weer in bed :)

Deel Deze Pagina