Inbakeren kan niet meer en nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jippo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippo

Jippo Lid

13 apr 2008
    75
    0
    0
    Dat is al zo sinds hij twee weken is.... Als hij wakker is is hijook erg onrustig en snel huilerig.

Over het boek: iets in de trand van: je bent alleen en ligt in het donker en met heel je kleine lijfje schreeuw je voor je moeder maar ze komt niet, wat voel je je alleen... etc. etc.

2. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Het hysterische had mijn zoontje ook, maar we hebben het volgehouden...een hele uitputtingsslag, maar na 3 dagen waren we er vanaf.

Dus wanneer als hij snel wakker was begon het weer van voren af aan, heel moeilijk, maar het heel hard huilen kan ook een manier zijn om jullie aan zijn bedje te krijgen. Dus echt alleen maar even geruststellende aai over de bol, maar meer niet en gelijk weer weggaan.

Bij mijn zoontje kwam ik erachter omdat hij zijn linkerarmpje minder gebruikte en hij absoluut niet op zijn buik wilde liggen omdat hij zijn armpje niet kon gebruiken en hij hield zijn armpje heel vreemd en ook altijd overstrekken en heel onrustig. Pas na maanden zijn wij doorgestuurd en de kinderarts zag het meteen. Gelukkig nog op tijd, want hij heeft nergens geen last meer van.

Ik zou zeggen eerst zeker weten dat je zoontje niks mankeert, anders heb je ook niks aan de vijf minuten regel. Laat je niet wegsturen maar echt iemand naar hem kijken die er verstand van heeft. In mijn geval een goede kinderarts en een top kinderfysio.

Als je zeker weet dat alles goed is, dan pas die vijf minuten regel doen en consequent blijven, heel moeilijk maar heel belangrijk met dit.

Wij gebruikte trouwens ook de inbakerdoeken, die zaten toch weer net iets strakker dan de pacco, maar in jouw situatie zou ik dat ook niet vertrouwen als hij zich nu al om kan draaien.

Nogmaals veel sterkte!

3. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    oh ja, heeft je kleintje een speentje?

4. Jippo

Jippo Lid

13 apr 2008
    75
    0
    0
    Hij heeft er een maar wil hem eigenlijk niet: echt een gevecht om 'm erin te houden... Meerdere geprobeerd overigens.

5. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Ons zoontje vond ook een beetje rust door zijn speentje, vandaar dat ik het vraag.

Misschien wat (moeder)melk op het speentje doen waardoor hij het lekker vindt. Zou fijn zijn als hij daardoor iets rustiger zou worden, hij kan nu ook niet op zijn knuistjes sabbelen doordat hij ingebakerd is, wat soms ook wat troostend werkt.

Uiteraard is het voor je kleintje moeilijk, zeker omdat hij ook niet kan aangeven wat er is. Probeer alles ook heel rustig te houden voor hem en regelmaat is ook heel belangrijk.

Zou het graag voor je oplossen...maar meer zou ik ook niet weten

6. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Misschien ook ander soort speentje, er zijn veel verschillende. Bibi is een hele goede, maar misschien voor jouw zoontje een andere?

7. Jippo

Jippo Lid

13 apr 2008
    75
    0
    0
    Bedankt hoor! Het is ook niet 123 op te lossen... 't is slopend hoor, loop echt op mijn tandvlees en dat al twee maanden. Hoop dat het snel beter gaat worden...

8. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Snap 't. Probeer in ieder geval consequent te blijven met wat je doet, steeds veranderen werkt waarschijnlijk alleen maar verontrustend.

Hoop dat het snel voor je verandert en zoek hulp, heel belangrijk want dit hou je zo niet vol.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    pff.. heb je verhaal gelezen, wat pittig zeg! Ik heb ook niet zo 1,2,3 een advies voor jou. Over het speentje wil ik wel zeggen dat mijn zoontje het ook moest leren om te speen vast te houden/ te willen. Hij was en is ook erg onrustig alleen huilde niet veel. Ik zat dat 's avonds met hem op de arm met het speentje. Na enige oefening had hij het door en het geeft hem ook heel veel rust! Hier is bibi ook favoriet!

huilt je zoontje de hele dag door of alleen met en rond het naar bed gaan?

Sterkte ermee!

10. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hoi jippo,

hier ook een kleintje dat steeds huilde in bed en haar zelf wakker zwaaide met haar armpjes. slapen daar deed ze niet aan overdag totdat ik haar op haar buik legde! ze sliep meteen 4 uur achterelkaar. probeer haar nu nog wel eens op haar rug te leggen, hebben ook vanalles geprobeerd (puckababy, hielp niet) ze wil gewoon op haar buik. ze kan zichzelf nu niet wakker slaan met haar handjes en de speen blijft er goed in.
    ze raadden het af, maar snappen heel goed op het cb waarom ik het doe! ze slaapt nu 17 uur per dag, had ik haar maar eerder op haar buik gelegd!

succes ermee

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Valt je zoontje ook niet in slaap aan de borst?

Wij hebben hetzelfde gehad, de nachten gingen super, maar overdag ging het tot 5-6 maanden echt heel lastig. En als ze dan eindelijk sliep maar een half uur of 3 kwartier ofzo... Eva legde ik altijd wakker in bed, dan ging ze huilen, probeerde ik haar speentje een paar keer (die wilde ze wel aardig) en als dat niet lukte, legde ik haar aan en viel ze vaak in slaap aan de borst en dan kon ik haar in bed leggen. Ook zat ik heel vaak met haar op de bank en de laptop erbij, heb zo weleen hele dagen gezeten om bij te komen. Ze werd dan om de 3 uur wakker om te drinken, even voeden en ze viel weer in slaap. Echt heerlijk die dagen!
    Verder ben ik Eva vanaf 9-10 weken juist niet bij de eerste tekenen van moeheid in bed gaan leggen, maar juist als ze ging huilen van vermoeidheid. Dat werkte al een stuk beter. Eva is altijd een erg wakker kindje geweest dat overal bij wilde zijn, dus slapen wilde ze vaak gewoon echt niet. Nu is het trouwens nog steeds zo, ze slaapt al een paar maanden nog maar 1 keer per dag, soms 3 kwartier, soms 1,5 uur, zodat ze de rest van de tijd lekker kan spelen en alles kan volgen wat om haar heen gebeurd ;). Nu vind ik het alleen maar leuk zo'n wakker kindje, maar de eerste maanden vond ik echt heel moeilijk, vooral voor haar, ze zat zichzelf zo in de weg. Laten huilen heb ik trouwens nooit gedaan. Niet leuk voor je kindje, maar zelf word je er ook niet vrolijker van toch? Kijk, als je naar de wc moet of even wil douchen ofzo, dan is het even niet anders, maar anders zou ik hem echt niet laten huilen.
    Eva ging trouwens overdag beter slapen toen ze haar duim gevonden had, dat was met 5 maanden. Toen kon ze veel beter in slaap komen. En met 6 maanden ging het nog beter, ze ging op haar buik slapen en ging toen vaak langer dan 3 kwartier slapen.

Deel Deze Pagina