Help???!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamma chan, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Meiden

Ik heb echt even jullie advies nodig

Had hem ook al een keer bij de flesvoeding neergezet, maar volgensmij heb ik nu alles geprobeerd qua de flesvoeding!
    (ook volgens de voedingslijn)

Dochter is ruim 4mnd en krijgt nu 150 x 5 en de eerste en laatste fles rijstebloem,

Maar ze wordt elke nacht nu al 3 nachten achter elkaar wakker elk uur:(
    Eerst dacht ik honger steeds maar vannacht wilde ze maar een paar slokjes drinken, en weer elk uur wakker.. geen vieze broek geen boertje..(krijgt last van tandjes dus ik heb daar iets voor opgedaan..)
    Ze pakt haar oor steeds vast(dus ik ga met haar naar de dokter vandaag)
    Maar ze heeft nog nooit doorgeslapen, nu weet ik dat sommige kindjes daar langer over doen, maar dit wordt gewoon te gek, ik moet ook werken en ik ben zooo op en geiriteerd naar iedereen toe!
    Mijn partner daar heb ik ook geen ene steun aan helaas..
    ik ben echt radeloos heeft iemand dit ook mee gemaakt en wat zijn jullie ervaringen daar over??

Alvast bedankt!

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    oeh ik zal eens nadenken of ik je nog van tips kan voorzien maar iig heel veel sterkte!

Hoe laat gaat ze naar bed?

Slaapt ze in de avond wel goed?

Slaapt ze overdag al wel eens langer als een uur?

Hoe is ze als ze wakker is? Boos? wakker? Huilt ze enz?

Wat doe jij als ze wakker is lampen aan/uit? praten wel/niet

Hebben jullie al bedritueeltjes?

Slaapt ze op haar eigen kamertje en hoe lang al?

3. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan gewoon even een periode zijn dat een kindje veel leert, en daarom veel wakker word en even troost nodig heeft.
    Mijn zoontje is nu net 7maand en slaapt nu eindelijk door. Half 8 naar bed en tot de volgende morgen 7uur komt hij 1x ergens midden in de nacht.
    Als hij een periode heeft dat er veel gebeurd in zijn leventje (een ontwikkeling of tandje etc) dan komt hij om de 2 of 3 uur. Ik geef bv misschien heeft dat er wel mee te maken.
    Overdag probeer ik dan echt bij te slapen, even een uurtje mee te pikken.
    De huisarts raadde mij toen aan, om mn zoontje een nacht te laten logeren bij iemand, zodat ik een nacht door kon slapen. Maar dit heb ik nooit gedaan.
    Of je partner idd mee te laten helpen, om en om of zo.
    Heel veel succes

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Mijn zoontje is nu 6 maand geweest en slaapt ook nog steeds niet door. Heel af en toe pakt hij een nacht van 23 uur tot half 8. Maar meestal komt hij nog 2 á 3 keer en wil dan gewoon weten of we er nog zijn. Aai over zijn bolletje, speentje erin en hij slaapt weer verder.

Mijn zoontje brengen we wel 1x in de 2 weken naar mijn s,ouders, zodat wij even een goede nacht kunnen slapen. Heb ik echt nodig hoor!

Hij heeft ook een periode gehad dat ie echt elk uur wakker werd.

Heb je een avondritueel? In badje voordat ze gaat slapen, of lekker rustig wiegen en een liedje zingen?

5. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    meiden

ik moet echt alles alleen doen als het om me dochter gaat, ga zo naar de dokter om te kijken naar dr oren..
    IK weet het niet meer hoor:(

ik moet miss idd zo n avondritueel doen, kan iemand me daarmee helpen?
    ze moet nog steeds 5 flessen dan is het zo laat dak dr in bad doe??

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoezo moet je alles alleen doen als je man er is? hij was er toch ook bij toen ze gemaakt werd???

sorry maar had dat niet gepikt jij heb je nachtrust ook nodig hij kan echt wel een nachtje doen
    vind het egoistische van hem

je doet hier goed aan om naar de ha te gaan inverband met oortjes.

misschien heeft ze ergere krampjes dat ze niet kan slapen?

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Avondritueel:

Hoelaat krijgt ze de laatste fles?

Want het kan misschien wel goed helpen om haar te badderen. Als je dat teveel werk vind, zou je het ook vóór de 4e fles kunnen doen. Lekker badderen, flesje geven, boertje doen. Lekker wiegen en liedje zingen en als ze rustig is, overleggen in bed. En bij de laatste fles, zo min mogelijk proberen wakker te maken, lekker op het kamertje geven, in het donker. En na de fles weer in bed leggen.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Het zou goed kunnen dat de kleine last heeft van haar oor; een oorontsteking kan gemeen pijn doen, vooral als ze liggen. Heel goed dus om de ha ernaar te laten kijken.

Ieder uur wakker worden is niet normaal; niet de hele nacht doorslapen op deze leeftijd wel. Maar dan heb ik het over één of misschien twee keer per nacht, en dus niet over ieder uur.
    Ook het krijgen van tandjes kan pijn aan de oortjes veroorzaken. In dat geval is het maar iets tijdelijks. Het is nu ff doorbijten, maar het gaat wel weer over.

Qua voeding kan ik je niet helpen, ik geef BV en heb geen ervaring met flesgevoede baby's en hun avondrituelen.

Het zou nog kunnen dat ze wordt gestoord bij het in diepe slaap vallen; misschien wil ze inmiddels wat vroeger naar bed.

Sterkte in elk geval. Balen dat je partner weinig voor je kan/wil betekenen hierin, maar je komt er wel uit hoor.

9. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    *Ik heb het even gekopieerd uit wat ik eerder als een heb getypt in een ander topic. Dus het is even niet helemaal custom made op jouw situatie maar er staan een heleboel bruikbare tips in en ook een goed avondritueel. Echte voedingtips kan ik niet geven want ik geef borstvoeding maar succes alvast en blijf hier vragen he! Je kan ook je vraag wat beter omschrijven dan kunnen we je nog beter proberen te helpen. Laat je even weten hoe het bij de huisarts is gegaan? Oh en als je wil laat dan even weten waarom je partner je niet kan helpen anders krijg je waarschijnlijk nog meer reacties want je zou het niet alleen hoeven doen... *

Iets wat alle kleintjes moeten leren (echt waar) is wanneer ze op de wereld zijn om dan weer te kunnen slapen.
    Sommige kleintjes schrikken heel erg van het in slaap vallen en dus schrikken ze weer wakker en beginnen ze te huilen.
    Slaapt ze op een eigen kamertje of bij jullie op de slaapkamer?
    Probeer het volgende te doen: begin met met regelmaat. Niet op de klok maar meer door alle dingen altijd in dezelfde volgorde te doen.
    • Wakker worden, • "Goeiemorgen lekker geslapen" (overdag), • gordijntje open, • uit bed, • schone luier, • warme kruik in haar bedje, • naar beneden, • even knuffelen en genieten van elkaar, • flesje geven, • boertje laten, • even knuffelen, • bij de allereerste signaaltjes weer naar boven, (vanaf nu rustig praten/fluisteren), • slaapzakje aan, • in een lekker warm bedje leggen, • knuffeltje/speentje (wat je wil), • gordijntje dicht, • liedje zingen (mama's stem is heel geruststellend zo net voor het slapen gaan). • Dikke kus en dan weggaan.
    Gaat ze huilen? wacht vijf minuutjes, sommige kindjes hebben dat even nodig om te verwerken en om in te kunnen slapen, Neem de wekker erbij (vijf minuten duren laaaang). Huilt ze nog steeds ga er heen, laat haar liggen, probeer haar eerst zo rustig te krijgen, en herhaal; knuffel, liedje, kus en ga dan weer. Dit hou je vol zo lang als het duurt. Uiteindelijk gaat het lukken. Wacht overigens niet totdat ze overstuur huilt, dan ga je eerder. Wanneer ze erg overstuur is dan pak je haar op maar blijf op haar kamertje, probeer haar daar weer rustig te krijgen. Op den duur ga je haar huiltjes ook herkennen en durf je haar tijdens haar 'ik wil slapenhuiltje' ook wat langer te laten. Dit huiltje klinkt wat zeurderig kan best hard gaan maar is geen krijsen. Ook leer je steeds beter wat je kindje op dat moment nodig heeft. Misschien wel alleen nog een keer het speentje en een aai en niet nog weer een heel lied!
    's nachts doe je het iets anders. • wakker, • laat alles zoveel mogelijk donker, • uit bed, • kruik in bed, • schone luier (alleen wanneer het echt nodig is, een plasje kan wel blijven zitten hoor) • flesje (altijd op dezelfde plek, liefst in haar eigen kamertje of anders bij jullie op de slaapkamer), • boertje laten • leg haar in een warm bedje. Laat haar ingebakerd(als je inbakert) en praat niet of nauwelijks tijdens dit hele ritueel. Is ze klaarwakker; zing een liedje (zachtjes), geef een kus en ga dan. Slaapt ze al? lekker laten slapen. Je merkt het wel als ze wakker wordt.

Tip: Leg een slaapshirt van je zelf bij haar in bed (vouw het om het matras zo kan het geen kwaad) dat helpt echt! Of slaap een tijdje met haar knuffeltje. Laat haar tijdens de ergste nachten lekker op haar eigen aankleedkussen met haar eigen dekentje, tussen jullie in liggen want nu kan je haar makkelijker troosten en kunnen jullie alle drie veilig in slaap vallen. Of laat haar lekker op je buik inslapen en leg haar na 10 minuutjes (als de diepere slaap is bereikt) in haar voorverwarmde bedje.

Wat betreft Inbakeren dat kan heel goed helpen (heeft het hier ook gedaan) maar baker nooit! een overstuur kindje in. Zorg dat ze helemaal rustig en in de slaap modus is als je haar inbakert. En raakt ze toch over stuur begin dan weer opnieuw. Lange halen aaien van haar hoofdje langs haar armpjes tot haar voetjes help om haar rustig te krijgen (en dit gaat ze op den duur ook herkennen) en zo kan je na een aai rustig een armpje inbakeren. Je hebt ook nog 'inwikkelen' dat is minder heftig en werkt goed voor kindjes die alleen moeite hebben met inslapen en verder niet veel maaien (waarvoor je eigenlijk inbakert).
    Kijk ook eens op Inbakeren.nl daar heb ik heel veel nuttige tips gevonden zoals verschillende huiltjes en moe-signalen leren te herkennen enz. Baker alle slaapjes in niet alleen 's nachts. Oh en als ze woedend wordt terwijl ze al helemaal zit ingebakerd probeer haar dan eerst te kalmeren (afleiding hielp hier altijd goed) maar maak haar dan weer los, en begin opnieuw. Blijft dit gebeuren dan is Inwikkelen misschien wel meer geschikt voor je kindje. (Maar vraag maar hoe dat werkt wanneer nodig want dat is wel weer een stuk typen - is overigens heel makkelijk en je hebt er niks aparts voor nodig).

Een badje, ten teken van; nu begint de nacht kan ook nog wel eens helpen, lekker met Lavendel. Was haar 's morgens als ze nog energie heeft of juist 's avonds om haar loom te maken.

Wanneer je wil kan je haar een aantal slaapjes beneden laten doen in de wandelwagenbak. Dan hoort ze je lekker rommelen dat vinden ze ook nog al eens fijn. Maar probeer over een paar weken haar minimaal een slaapje van overdag (bij voorkeur het middag slaapje) in haar eigen bedje te laten doen.
    Als ze nou vol houdt om dat lange slaapje in de vroege avond ipv de nacht te doen dan kan je haar nog eerst een slaapje beneden laten doen. Zodat ze tijdelijk wat lichter slaapt en uiteindelijk haar lange slaapje naar de nacht verplaatst. Maar dat is gewoon even puzzelen. Mijn zoontje heeft dat ook gehad. Viel hij om vijf uur in slaap en werd hij om 1 uur wakker!?!? Lekker gezellig voor papa, die zag hem dan nauwelijks. Wij zijn toen begonnen met een slaapje beneden en toen ging het langzaamaan steeds beter. Daarnaast zijn we hem om 22.30 wakker gaan maken voor de late voeding. Dat was het enige slaapje waarvoor wij hem wakker maakte, (maar goed ik geef borstvoeding) fles kinderen hebben (dacht ik) als iets eerder een vorm van regelmaat... en toen was hij ook alweer een aantal weken ouder.

Wat heel belangrijk is is dat je haar bij haar allereerste signaaltjes weer in bed legt. Die kleintjes zijn voordat je het weet over hun slaap heen en dan ben je echt te laat en wordt het een gedoe om ze te laten slapen. Signaaltjes zijn: Bleek worden, of juist rode wangetjes krijgen, friemelen aan haar oortjes, wrijven in de oogjes, gapen, druk doen, schudden met het hoofdje en wellicht nog meer maar het is bij ieder kindje een ander pakketje en misschien heeft jou meisje nog wel weer wat anders.

Oh en misschien is een draagdoek wat voor je. Daar hebben een hele hoop moeders veel plezier van gehad. Alleen heb ik dat niet gedaan (toen ik begon te twijfelen vond ik het al te laat) dus hier kan ik je geen tips over geven. Er is hier geloof ik wel een topic over draagdoeken.
    Succes, ben benieuwd of je wat aan onze tips hebt. Vast wel :)

10. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Ze krijgt tandjes er door en grijpt naar haar oor? Ooronsteking? Bij sommige kinderen gaat dit samen. Tanden krijgen en oorontsteking... Ben benieuwd of de dokter nog iets gevonden heeft?

11. adi

adi Niet meer actief

Ik denk gelijk aan verschillende dingen

* waarschijnlijk een oorontsteking, ga direct mee naar de dokter, dat doet echt vreselijk pijn bij de kleintjes, helemaal als ze plat liggen

* kun je even kijken of er geen tandjes in aankomst zijn

* het is wel leuk zo´n advies om je kind van 4 maanden te leren om zelf in slaap te vallen door te laten huilen, maar een baby die eerst wel normaal sliep voor haar leeftijd, en nu ineens elk uur wakker wordt, is gewoon iets mee aan de hand+

* met 4 maanden is er ook een sprongetje. Is ze rustig als je haar oppakt en vasthoudt? Dan zou ik er aan toe geven. Die sprong is al heftig genoeg, ze heeft haar mama nodig.

Wat gebeurt er als je haar bij je houdt nadat ze wakker is geworden in de nacht? Dus bij jullie in bed laat slapen? (denk aub niet dat je haar verwent op deze leeftijd oid, dat is grote onzin)

12. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hey meiden

Ik ben naar de ha geweest, oortjes in orde:D, ze zei wel idd kan het een samenhang zijn van tandjes en oren.. ik heb neusspray en zetpille thuis..
    ze heeft ook geen koorts

Tandjes idd komen wel ergens ze zit wel met dr hand in dr mond!

Maandag bij het buro zeiden ze wel dat ze fysio moet ivm afgeplat hoofd en veel spanning in lichaam..

Krampjes kon volgens haar niet zo meer..
    IK heb vanmorgen ma even snel het bericht getypt, zal even wat meer erop in gaan hoe t ging

Gisteraaf laatste fles om 22.00 en toen heb ze die nie helemaal opgedronken.. Toen ben ik samen met haar naar bed gegaan, dacht jes slapen;)
    Ze werd wakker om 1 uur wakker speen gegeven en dit elk uur tot 3 uur,
    toen heb ik haar ete gemaakt en daar wilde ze maar 70 van van de 90.. toen dacht ik nou nu kan ze slapen, schone broek gedaan enzo
    4 uur wakker, speen, 5 uur wakker en wou ze geen speen meer en toen dacht ik(half 6) ik leg dr bij me neer, in de bak en toen hebben we geslapen tot 8uur..
    Toen had ze nog geen honger dus weg hele ritme.. heb dr bij me schoonma gebracht ik moest werken en die heeft dr ete gedaan om 10 uur pas..
    De ha zei je moet je bby even bij je ouders brengen zodat je zelf kan slapen, dat heb ik dus nu gedaan en ga zo naar bed.
    Aan mijn vriend heb ik niks want die hoort dr nie eens s nachts:( en als je hem wakker maakt nou dan is het feest:(

Het buro zegt vast ritme maken eerste fles 6 en laatste 11, en 5 x voeden, en om de 4 uur wakker maken ook al slaapt ze..
    Mja dan heeft ze natuurlijk soms geen honger:(
    bby's rond deze leeftijd kunne eigenlijk tog van 8 tot 7 slapen??
    Ze heeft nog nooit doorgeslapen!

Ik las dat adi zei sprongen :: nu heb ik een schuldgevoel omdat ik daar niet aan hebt gedacht en dat ze dr mama nu niet heeft, nou ja mijn mama is bij haar das toch ook fijn??
    ik heb bij de ha gehuild en gezegd ik trek het niet meer, vind het moeilijk doe ik wat fout...

Zo heel verhaal nu maar goed ik vidn het fijn dat jullie reageren;)

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn mannetje heeft ook zo'n periode gehad, gelukkig is het nu aan het overgaan. Hij sliep wel goed van 20tot 3 maar daarna was het feest. Ik kon inderdaad elk uur of 1,5uur mn bed uit om hem te troosten en speentje te geven. Ik heb toen ook van alles en nog wat geprobeerd, maar NIKS hielp. Heel erg frustrerend omdat ik het niet prettig vindt voor mn mannetje dat ie niet uitgerust wakker wordt en ook niet fijn voor ons omdat wij ook elke keer wakker worden.

Nu sinds vorige week donderdag kan ik van zn rug naar zn buik draaien en heb ik het hemeltje boven zn bedje weg gehaald en hij wordt alleen nog om een uur of half 6, 6uur wakker! Maar dat vind ik prima, dan geef ik hem zn speen en slaapt ie tot een uur of 7.

Het is heel erg vermoeiend, maar het is niet anders. Ik denk ook dat het gewoon een sprong is waar je kleintje even doorheen moet. En indd breng je meisje een nachtje bij (schoon)ouders om zelf bij te kunnen tanken. Ik doe het ook sinds 2 weken en het scheelt enorm, en ik merk dat ik er minder moeite mee had dat Tycho zoveel wakker werd 's nachts.

En wat je partner betreft: hij kan ook wel eens een keer zeggen ik ga eruit. Is lastiger als hij moet werken doordeweeks, maar dan in het weekend kan ie het wel ff een keer doen vind ik. Hier is dat geen optie want Tycho die ligt helemaal in een deuk als hij pappa ziet, dus je snapt dat hij dan gewoon helemaal niet meer gaat slapen dus moet ik het wel doen.

Sorry beetje lang verhaal geworden. Liefs

Ow en je doet helemaal niks verkeerd hoor! Het blijft lastig met die kleintjes omdat ze niet kunnen uitleggen wat ze bedoelen. xx

14. kiddie

kiddie Niet meer actief

Oeh wat naar zeg, hier ook nog altijd geen doorslaper maar niet elk uur gelukkig! En ze is ouder, dan valt ze soms toch zelf weer in slaap na even jengelen. Heel veel succes, heb geen geen verstand van Fv verder, en geen tips anders had ik ze zelf wel gebruikt ;)

Hier met last van de tanden ook steeds aan het oor zitten en even huilen dan, maar gewoon weer overgegaan dus het hoeft geen ontsteking te zijn.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

....

16. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hoop eigenlijk niet dat je mij bedoelt.... Want ik ben ook absoluut geen voorstander van maar laten huilen. Misschien dat je het zo kan lezen in mijn stuk maar het is absoluut geen voorwaarden die past in het 'leren slapen' op avond ritueeltje. Ik doel meer op het soms een beetje zeurderig huilen (dat huiltje waarvan je weet dat ze het heel soms wel even nodig hebben, of dat je als je dan toch weer even gaat meer 'kwaad' dan 'goed' doet omdat ze misschien net wel in slaap vielen ed).

Ik vind het heel moeilijk om via de computer te oordelen over wat er aan de hand is daarom heb ik alleen maar tips gegeven voor een regelmaat en ritueeltje... Ik weet zeker dat ts heel goed in staat is om uit al onze antwoorden die tips te filteren die bij haar manier van 'zorgen' horen. En dat ze al heel goed op weg is naar verbetering door open te staan voor al onze tips.

Mijn post was een deel uit een hele lange post waar o.a. ook nog de volgende alinea in stond: Goed nu je 'probleem' Het klinkt inderdaad alsof je kleintje gewoon het liefste bij je wil zijn (en geef haar eens ongelijk) maar goed zo langzaam aan kan je wel gaan werken in de richting van regelmaat. Dat geeft rust voor haar en voor jullie. Naar mijn idee kan je nooit te veel knuffels geven, kusjes geven of liedjes zingen.

Maare Ts hoe is het vannacht gegaan?

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik dacht idd ook meteen aan tandjes en daardoor pijnlijke oortjes, dat hadden we hier ook rond die leeftijd en daardoor slecht slapen.

18. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hey meiden

Even vertellen hoe het is gegaan na het gesprek dat ik heb gehad met die mevr van het buro

Ik heb een schema nu van eerste fles 7 uur(uitloop van half uur)
    laatste fles half 11(uitloop 11uur)
    idd elke 4 uur wakker maken, nu gaat dat goed en wordt ze vanzelf wakker, behalve de laatste fles slaapt ze vaak

En ik ben begonne om dr te laten huilen s nachts omdat ik zeker weet dat ze niks heeft(begint te lachen als je bij dr komt en huilt als je weg loopt)
    Dit heeft wel geholpen!!
    Eerste nacht 2 x uit geweest even troosten, toen sliep ze tot half 9!!
    tweede nacht 1x uitgeweest voor speen enzo
    vannacht was ze wel wakker ma niet lang, dus gaat goed zo!!!
    Ben erg blij!!

19. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

kijk das goed, wij hebben het ook gehad, en toen we structuur aanbrachten gaat het prima, Ze slaap hier door van 7 tot 9 s'ochtends.

Ik denk dat vastigheid goed is voor die kleintjes merk het zelf ook, Je weet als ouders waar je aan toe bent en de kleine ook :)

Mooi dat de nachten nu wat beter gaan!!!

20. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    maar wanneer weet je nu dat je die laatste fles kan laten vallen??

ik ben dat allemaal weer vergeten:(

ene keer is ze wakker andere keer niet, gister aaf kwam ik op half 11
    wij gaan normaal altijd tegen half 11 na bed..zou fin zijn omdat daar op af te stemmen, van half 11 tot 7 red ze dus wel..

Deel Deze Pagina