Inbakeren met de Puckababy of Pacco? Ervaringen gezocht..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Ligt een beetje aan je kindje.
    De pacco begrenst meer dan de puck.
    Bij heel veel onrust kan je de pacco gebruiken, in de puck kunnen veel kindjes toch flink bewegen. Die van mij konden beide gewoon hun armen naast hun hoofd leggen, maar dit werkte wel.

Bij Lem was het afbouwen een dag of 3 waarvan de eerste nacht drama. Nu bij liv had ik mij voorbereidt op het ergste zij is namelijk ontzettend onrustig. Eergister is zij voor het eerst overgegaan naar een hema slaapzak, die zijn namelijk nogal stug, maar wonder boven wonder ging het direct goed! Totsal geen last gehad.

2. KimK

KimK Niet meer actief

Nou dames. Ik heb net even overlegd met de verpleegkundige. Zij geeft aan dat inbakeren bij de reflux die dochterlief heeft (ernstige mate) weinig tot geen verlichting zal brengen omdat de onrust wordt veroorzaakt door medische problemen, zijnde de kma en de reflux. Ze gaf aan dat inbakeren vooral resultaat oplevert bij kindjes die "geen" onderliggende bekende problemen hebben...

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook de Pacco vanaf 6/7 weken ongeveer. Eerst de puck geprobeerd maar ook daarin kwam hij overdwars onder de lakentjes te liggen, te veel bewegingsruimte nog en ook nog steeds veel onrust. Pacco was meteen een succes. We hebben de eerste gewoon nieuw gekocht. Een tweede hebben we op marktplaats gekocht, scheelt een hoop geld. De afbouwdoek, de pacco plus hebben we ook op marktplaats gekocht, dus die hebben we al in huis. Onze man is vier maanden en krijgt vandaag toevallig zijn prikjes. We gaan kijken hoe het gaat, hij zoekt wel veel zijn handjes om te sabbelen, dus misschien gaat het goed... Anders wordt het toch echt afbouwen met de pacco plus.
    Ons kdv bakert ook in, dat vond ik wel prettig, dat geeft je wat meer ruimte om af te bouwen. Anders hadden we daar al eerder mee moeten beginnen.

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Puckababy werkte hier niet omdat hij daarin nog altijd zijn armpjes kon bewegen, dus ging hij worstelen en worstelen en raakte hij overstuur.
    Met de pacco kun je de armpjes naast het lichaam vast maken met klittenband zeg maar, dus blijft wel beter zitten.
    Maar hier ben ik ook mee moeten stoppen omdat mijn zoontje er zo erg overstuur van werd dat zijn handjes helemaal ruw waren van het schuren tegen de stof...
    Jammer dat die dingen zo duur zijn als je ze nieuw wil kopen.

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Beiden gebruikt, Begonnen met een pacco en toen ze ouder werd en helemaal inbakeren niet echt meer verantwoord was , overgegaan naar de puckababy en dat ging eigenlijk wel goed en zijn we langzaam overgegaan naar een gewone slaapzak

Deel Deze Pagina