Inbakeren met deze warmte?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door BusyQueenBee, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BusyQueenBee

    BusyQueenBee Actief lid

    25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Goedemiddag,

    Voordat ik een inbakerdoek bestel zou ik het graag willen proberen met een omslagdoek of hydrofiele luiers. Nu, met deze temperaturen zou ik voor de hydrofiele luiers gaan maar is dat niet veel te warm? Ik bedoel, als ze ingebakerd liggen dan krijgen ze het toch stik benauwd?

    En inbakeren met een omslagdoek of hydrofiele luiers kan op zich geen kwaad als je het op de juiste manier doet, toch?
     
  2. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zou ik niet doen met deze warmte
     
  3. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je zou het bijv ook met ergopouch kunnen proberen, TOG waarde 0,2 en dan alleen in luier? Dan heeft ze in principe hetzelfde aan als een rompertje.. Maar toch zou ik me er eerlijk gezegd niet lekker bij voelen met deze warmte..
     
  4. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh ik lees je berichtje nu beter, dat je het eerst wil proberen met hydrofielluier. Zou je dus wel kunnen proberen maar dan eventueel alleen in luier. Hydrofieldoek is ook wel erg dun, mits deze vaak gewassen is (laat meer lucht door).
     
  5. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi BusyQueenBee,

    Bij het inbakeren wordt een baby omwikkeld met meerdere lagen stof. Bij hoge temperaturen kan dat inderdaad te warm zijn.

    Uiteraard is dit afhankelijk van de kleding die de baby aan heeft en de dikte van de inbakerdoek. Trek je baby bij warm weer alleen een rompertje aan en gebruik een inbakerdoek van dunne stof.

    Bij hoge temperaturen in de babykamer wordt inbakeren afgeraden, ook baby's met koorts mogen niet ingebakerd worden.

    Een goede graadmeter is het nekje van je baby.

    Wat betreft de doeken, is belangrijk dat de stof niet te dik en niet te glad is. En daarnaast is de afmeting belangrijk. Voor baby's tot 5 kg wordt aangeraden doeken te gebruiken van 90x90cm. En voor baby's tot 6kg 100x100cm.

    En uiteraard is het belangrijk dat bij het gebruik van 'gewone' doeken de juiste techniek toegepast wordt. Overleg bij twijfel met een deskundige, bijvoorbeeld het consultatiebureau.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina