Onze kleine meid (9,5 maand) tijgert steeds opnieuw naar het waterbakje van de hond! Zodra ze de kans krijgt gaat ze ernaar toe en stopt d'r vingers erin of gooit het overhoop waardoor alles kletsnat is en zij dus ook. Ik heb al een miljoen keer nee gezegd, dat mag niet enz enz en d'r steeds weg gehaald. Heb zelfs het bakje verplaatst dat het minder in het zicht staat maar alsnog weet ze het zo te vinden. We hebben een Jack Russel hondje dus het bakje kan niet hoog gezet worden want dan kan hij er zelf niet bij. Het woordje 'nee' snapt ze opzich wel, als ze iets anders pakt wat van de hond is en ik zeg 'nee schatje, dat is van het hondje' dan laat ze los en gaat verder. De zelfde zin werkt ook helaas niet bij het waterbakje.. ze gaat er gewoon heen en stopt d'r handjes erin! Iemand tips hoe ik dit kan afleren? Wordt er gek van haha!
Hier is die van de katten ook al een paar keer omver gegaan. Katten zijn iets leniger gelukkig, dus we zetten het bakje meestal maar omhoog. In een andere ruimte kan ook niet?
Wij hebben een traphekje voor de keuken met 1 spijl er tussenuit, vanwege de bakjes van de katten en ook het gasfornuis. Kat kan eroverheen of door het gat heen maar kids kunnen er niet door. En de kattenbak staat onder een tafeltje achter de banken, met een kleine ruimte ertussen waar de kat net door past. Misschien is zoiets een optie met een kleine hond?
Andere ruimte kan helaas niet, dan zit er een deur tussen en vind dat hij wel altijd bij z'n drinkbakje moet kunnen. Een traphekje is te klein voor de opening die er is. We hebben een open keuken en wel 2 muren waar iets tussen gezet kan worden maar dat is zo groot als 2-3 traphekjes denk ik haha! Is wel een slim idee overigens voor andere ouders!
Wij kampen met precies hetzelfde probleem. We hebben ook een traphekje tussen de woonkamer en keuken geplaatst. Als dat niet gegaan was had ik de voerbakjes onder de box neergezet aangezien ons hondje daar ook vaker onder slaapt. En de jongste kruipt niet onder de box in.
Je hebt ook wel bredere veiligheidshekjes hoor. https://www.bol.com/nl/p/babydan-flex-m-veiligheids-afscheiding-zwart/9200000020676113/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-35538226703-S-270917891458-9200000020676113
Oh ja dat was met de kindjes hier ook ellende. Ik heb het bakje gewoon weggezet. De hond weet waar het staat. Als ze dorst heeft loopt ze er naar toe en dan zet ik het even neer zodat ze kan drinken. Als ze klaar is zet ik het weer weg. Nu is de jongste anderhalf en kunnen we sinds een paar weken het bakje laten staan.
Kan je niet zo'n canvas doek spannen en dan ruimte voor de hond (beetje afhankelijk hoe groot die is anders heeft het nog geen nut) vrijlaten? Als het toch niet is om een trap af te schermen kan je met 4 of 6 haken aan weerszijde van je opening daar tussen een stevig doek spannen. (bijv. linnen gordijn van de ikea is lekker stevig). Dan is je kleine uit de keuken en kan de hond gewoon eten en drinken totdat je kleintje snapt dat dat van t hondje is.
Hier ook dat probleem. Met 2 dorstige jack russels vond ik weg zetten geen optie. Ben daarom echt streng en consequent geweest weken lang: 1x nee, daarna meteen zoon weg halen. Dat vond ie toen echt niet leuk, tijgeren kostte hem nog veel kracht. Nu hij met gemak kruipt luistert hij naar nee. Alleen wanneer ik 1 sec uit beeld ben... maarja dat blijft nog even zo
Volgens mij het probleem waar elke kat of hond eigenaar met baby's tegenaan loopt In mn omgeving ook veel vrienden en familie met dat probleem gehad. Het enige dat werkt is steeds weghalen erbij, herhalen, herhalen, herhalen. Het kost wat energie en geduld maar dat is met alles met kinderen Op een gegeven moment is het klaar.
Wij hadden die ook en alweer weggehaald wegens niet nodig zijn. Je kan m evt voor een leuk bedrag overnemen mocht je het willen. Heb een foto bijgevoegd.
Het gaat ook echt wel over inderdaad. Mijn dochter van 3 vindt het bakje van de hond al lang niet meer interessant gelukkig
Hier ook heel herkenbaar inderdaad. Maar wij hebben katten. Bij ons staan de kattenbak, voerbak en waterbak in de keuken. En we hebben een hekje voor de keuken. Dat hekje hebben we toen geplaatst omdat we een hondje hadden die alles uit de keuken stal. Hondje is inmiddels dood, maar het hekje werkt prima tegen nieuwsgierige kinderen, hahaha.
Die fase hebben wij ook gehad. De water en voerbak van de kat staan in de keuken. Mijn dochter ging daar ook telkens naar toe. Ik heb haar wel 1000x er weggehaald en blijven herhalen dat het niet mocht. Op een gegeven moment snapte ze dat ze van de waterbak af moest blijven. En toen... stond ik te koken en hoorde ik achter me gekauw. Zat ze kattenbrokken te eten Dat was al gauw over aangezien ze ze niet zo lekker vond Ik kan de bakken niet zomaar verplaatsen. Mijn kat kan niet goed tegen veranderingen en het duurt een eeuwigheid voordat ie snapt dat iets verplaatst is.
Herkenbaar. Iedere keer dat ze het deed zei ik duidelijk "nee" als ze doorging haalde ik haar weg. En blijven herhalen. Ze had het gelukkig snel geleerd dat dit verboden terrein voor haar was.
Zal er even over na denken. Kan je een pb sturen met wat je ervoor wilt hebben en de afmeting van het totale hekje?
Tuurlijk! Ben nu aan het werk, kan het vanavond even opmeten als je wil. Morgen zie ik mijn vriend weer en overleg ik even wat we ervoor zouden willen hebben. Vroeg me alleen ineens af, woon je niet heel ver hier vandaan, haha. Opsturen misschien onhandig.
Haha ja dat is een goeie! Kom zelf uit Eindhoven. Heb wel familie in Katwijk wonen (bij leiden), mocht je daar in de buurt wonen dan kunnen hun het voor mij ophalen en meenemen.